Dwuwymiarowa strategia czasu rzeczywistego ze stajni Microsoftu, pierwsza konsolowa konwersja gry z kultowej na PC serii „Age of Empires”.
Dwuwymiarowa strategia czasu rzeczywistego ze stajni Microsoftu, pierwsza konsolowa konwersja gry z kultowej na PC serii „Age of Empires”.
Gra polega na kierowaniu jedna z wybranych cywilizacji i poprowadzenie jej do szczytu potęgi podczas trwającego ponad 1000 lat okresu - począwszy od upadku cesarstwa rzymskiego, przez cale średniowiecze, a kończąc tuz przed rozpoczęciem epoki odrodzenia. I jakkolwiek po drodze będziemy świadkami wielu historycznych przełomów i bitew z historii takich mocarstw jak Imperium Osmańskie, Chiny, Turcja, Wikingowie, Goci, Frankowie, Persowie, Celtowie i wiele innych, tak dojdzie również do wielu niemożliwych z historycznego punktu widzenia konfrontacji (jak Japonia kontra Wikingowie czy Persowie przeciwko Frankom), w związku, z czym nie należy traktować gry zbyt poważnie w kategoriach historycznych, a jedynie jako tytuł luźno na niej oparty.
Podobnie sprawa ma się z kampaniami, w których przejmiemy role wielkich dowódców, jak Barbarossa, Saladin, Joanna d'Arc, William Wallace czy Czyngis Chan, gdzie wiele bitew czy nieprawdziwych legend, obrosłych wokół niektórych postaci i wydarzeń, jest uwzględnionych w grze.
Sama rozgrywka jest identyczna jak w setkach innych pozycji z gatunku RTS - mamy kwaterę główną, która trzeba bronić, mamy surowiec będący waluta w grze, mamy garstkę chłopów, którzy będą go wydobywać i budować nowe budowle, zaś te ostatnie mogą nam służyć produkcji nowych ludzi czy doszkalaniu / zmieniania parametrów już istniejących.
Gra jest pozbawiona większych zmian w stosunku do wersji oryginalnej, jakkolwiek niestety wszystkie możliwości rozgrywki multiplayerowej zostały usunięte. Ponadto sterowanie jest, z racji braku opcji obsługi myszki, mocno utrudnione, podobnie jak i niska rozdzielczość ogranicza znacząco pole widzenia, przedstawionej w rzucie izometrycznym, planszy.