Opis książki: Prezentowana publikacja poświęcona jest zagadnieniom skutecznego przywództwa na rynku usług zdrowotnych. Przedstawiono w niej zadania przywódcy w budowaniu długofalowej pozycji rynkowej placówek medycznych, koncentrując uwagę na działaniach strategicznych, dobieraniu i motywowaniu pracowników do realizowania wizji rozwoju, jak również sposoby skutecznego zarządzania rozwojem osobistym przywódcy, podejmowania decyzji, unikania pułapek w przywództwie i zarządzania w warunkach kryzysowych oraz ograniczenia związane z przywództwem w placówkach rodzinnych ze wskazaniem na szansę i ograniczenia w przypadku przywództwa kobiet.Książka adresowana jest przede wszystkim do osób, które pełnią oraz zamierzają pełnić funkcje liderów w podmiotach działających na rynku zdrowia.
Wstęp 7 Rozdział 1. Istota przywództwa i kompetencje lidera str. Rozdział 2. Cechy lidera Rozdział 3. Style przewodzenia Rozdział 4. Strategiczny wymiar przywództwa Rozdział 5. Działania lidera w sytuacjach kryzysowych Rozdział 6. Przywództwo a wizerunek i marka placówki Rozdział 7. Rozwój osobisty lidera . Rozdział 8. Kierowanie zespołem . Rozdział 9. Kierowanie wyjątkowymi ludźmi Rozdział 10. Motywowanie pracowników i zespołu Rozdział 11. Przywództwo w zespołach projektowych Rozdział 12. Techniki przekonywania w pracy lidera Rozdział 13. Decyzje w przewodzeniu Rozdział 14. Kobiety w roli lidera . Rozdział 15. Przywództwo w placówkach rodzinnych str Rozdział 16. Bariery w przewodzeniu Rozdział 17. Identyfikacja wad przywódcy podstawą ich ograniczania Rozdział 18. Etyka w przewodzeniu . Zakończenie Bibliografia
|