- jest komunikatywny, dostosowany do możliwości percepcyjnych uczniów szkół licealnych i zawodowych. Dołożono starań, aby omawiane zagadnienia zostały przedstawione zrozumiale, plastycznie, swobodnym stylem
- normalnym językiem literackim (terminologia fachowa tylko w niezbędnym wymiarze).
- nie jest przeładowany treścią.
Przemyślana struktura podręcznika ułatwia nauczycielowi zaplanowanie poszczególnych lekcji, a także harmonogramu zajęć na cały rok. Każdy temat/podrozdział odpowiada 1 lub 2 jednostkom lekcyjnym.
- Każdy temat rozpoczyna motto oddające jego ideę lub najistotniejszą treść, sedno, a kończą pytania kontroln
– sprawdzające zarówno wiedzę, umiejętności, jak
- odnoszenie zdobytej wiedzy do rzeczywistości.
- Najważniejsze pojęcia oraz kwestie wymagające szczególnego podkreślenia zostały wyodrębnione z tekstu
- podkreślone barwnym tłem oraz oznaczone stosownym piktogramem i komentarzem Pojęcie, Ważne lub Informacja, co ułatwia zapamiętanie tych wiadomości.
Podręcznik jest bogato ilustrowany – zdjęciami, tabelami, schematami zilustrowano zagadnienia, którego tego wymagają lub których zrozumienie staje się dzięki temu łatwiejsze.