T. 1: Семантика, правописание, речевое употребление. Практикум по русской орфографии и грамматике (140 s.) T. 2: Kлючи к заданиям (120 s.) T.3: Дидактическй словарь (400 s.)
UWAGA! Książki w języku rosyjskim.
Podręcznik ukierunkowany jest na systematyczny i dynamiczny opis przysłówka, jednostki złożonej, otwartej, o niezdeterminowanych granicach, związanej z innymi częściami mowy i zróżnicowanej z punktu widzenia semantyki, struktury i użycia.
Część ćwiczeniowa podręcznika - tom 1. - składa się z usystematyzowanych 38 zadań, które mają na celu opanowanie i przyswojenie reguł użycia przysłówka. Zadania są ułożone według zasady modelowej i prezentują materiał przysłówkowy w postaci tablic percypowanych w sposób poglądowy i strukturalnie zorganizowany. Ich celem jest nie tylko uczynienie przedmiotu badanego możliwym do ogarnięcia i dostępnym, ale również przedstawienie jego schematu logicznego, systemu i podstaw pojęciowych. Obiektem ćwiczeń jest semantyka, stylistyka i użycie przysłówków (poprzez łączliwość leksykalną i kontekst) w relacjach i kontrastach z innymi wyrażeniami adwerbalnymi. Zamieszczona na początku część gramatyczna i słowotwórcza w relacji do części ćwiczeniowej ma charakter informacyjny, orientacyjny i pomocniczy.
Odpowiedzi do wszystkich pytań i zadań znajdują się w tomie 2 - Kluczu do ćwiczeń. Ma on charakter pomocniczy, a częściowo również uzupełniający, uwzględnia bowiem złożoność i różnorodność materiału. Niektóre zadania charakteryzują się różnym stopniem złożoności, toteż klucz nie tylko wskazuje proponowaną poprawną odpowiedź, ale także służy jako podpowiedź rozwiązania problemu, niekiedy zawiera materiał dodatkowy, uzupełniający i poszerzający, co sprzyja stopniowemu dochodzeniu do celu i systematycznemu wzbogacaniu wiedzy.
Charakter samodzielny, chociaż związany z dydaktyką, ma część leksykograficzna (tom 3.), w którą włączono opis z krótką charakterystyką semantyczną i stylistyczną około 10 tys. jednostek przysłownych. Słownik dydaktyczny zawiera listę przysłówków we współczesnym rosyjskim języku literackim.