PRZYGODY W ŚWIECIE PROMIENI
A. HERMIDA
Opis książki
PRZYGODY W ŚWIECIE PROMIENI
Spis rozdziałów
Wstęp
Kto powinien czytać tę książkę?
O czym jest ta książka?
Załączone programy
Wymagania sprzętowe
Instalacja programów
1 Wstęp do analizy torów promieni
Co to jest analiza torów promieni?
Podstawowe założenia
System współrzędnych przestrzennych
Punkt widokowy
Źródła światła
Geometria trójwymiarowa
Powierzchnie toczone
Powierzchnie ciągnione/wytłaczane
Powierzchnie gładkie
Tworzenie obiektów złożonych
Konstrukcyjna geometria przestrzenna
Operacje bulowskie
Od rysunku do fotografii
Podsumowanie
2 Pierwszy obraz skonstruowany przez Ciebie 29
Polyray - program analizujący bieg promieni światła
Praca z programem Polyray
Uruchamianie POLYRAY.EXE
Parametry polecenia startującego program
Tworzenie pliku sceny
Wybór edytora tekstu
Zasady składni
Przyjrzyjmy się bliżej plikowi sceny
Nagłówek pliku sceny
Definicja punktu widokowego
Definicja źródła światła
Definicja obiektu
Tekstury
Budowanie pliku wsadowego
Buduję swój pierwszy obraz
Przeglądanie gotowych obrazów
Podsumowanie
PRZYGODY W ŚWIECIE PROMIENI
3 Jak korzystać z programu Polyray?
Tło
Wektory
Transformacje
Punkt widokowy
Definiowanie złożonych struktur
Tworzenie obiektów
Tworzenie prostych obiektów
Pudełko
Płaszczyzna
Kula
Stożek
Walec
Torus
Modelowanie powierzchni
Elastyczne trójkąty
Wielokąty
Toczenie
Ciągnione/Wytłaczane
Płaty Bezier'a
Rozmaite inne obiekty
Plamy ................'
Wzgórza
Funkcje
Podsumowanie
4 Światło, kolory, tekstury
Źródła światła
Punktowe
Kierunkowe
Stożkowe
Kolory
Powierzchnia
Tło
Całkowite zamglenie
Tekstury
Parametry tekstury powierzchni
Rodzaje tekstur
Tekstury odwzorowane graficznie
Podsumowanie
PRZYGODY W ŚWIECIE PROMIENI
8 Animacja
Podstawy animacji
Przesuwanie punktu widokowego (przechodzenie obok)
Ruch obiektu
Animacja wirtualna
Zmienność tekstury
Możliwości animacyjne programu Polyray
Generacja kadrów
Przetwarzanie warunkowe
Definicje statyczne
Tablice
Tworzenie pliku animacji
Zagadnienie rozdzielczości
Przykłady animacji
Ruch obserwatora
Animacja tekstury
Animacja obiektu
Animacja wirtualna
Podsumowanie
Gdzie mogę dostać oprogramowanie do modelowania przestrzennego?
Opis załączonych programów
Lista poleceń, definicji i parametrów — Wkładka
Dane
TYTUŁ: PRZYGODY W ŚWIECIE PROMIENI
AUTOR: A. HERMIDA
WYDAWNICTWO: INTERSOFTLAND
ROK WYDANIA: 1994
FORMAT: B5
ILOŚĆ STRON: 320
OPRAWA: MIĘKKA
STAN BLOKU: DOBRY (PRZYBRUDZONE BOKI BLOKU)
KOD: R4 P1
Dodatkowe informacje
W tytule przelewu proszę wpisać nick z allegro i nr. wylicytowanej aukcji
Książki starannie zapakowane wysyłane są w kopercie bąbelkowej po wcześniejszej wpłacie na konto
Nie wysyłamy za pobraniem
Odbiór osobisty w Antykwariacie:
Katowice ul. Janasa 11
Poniedziałek - Piątek w godz. 10-17
Sobota w godz. 10-13
Kontakt:
tel. 513[zasłonięte]500
mail: [zasłonięte]@o2.pl
Wpłata na konto w BRE BANK: 221[zasłonięte]200400[zasłonięte]90274[zasłonięte]780