[zasłonięte]@gmail.com
506[zasłonięte]282
skype neobikes
gg[zasłonięte]32961
Manetka gazu, przyśpiesznik uniwersalny na kciuk z kablem o długości 1 metra.
Przyśpiesznik uniwersalny halotronowy, inaczej zwany manetką gazu. Współpracuje z każdym sterownikiem i napięciem.
Wtyk przyśpiesznika posiada 3 kabelki:
- czerwony +5V
- niebieski - sygnałowy
- czarny -5V
Przyśpiesznik podłączany jest do sterownika. Sterownik wysyła do przyśpiesznika napięcie 5V. W momencie dodania gazu czyli przekręcenia gałki przyśpiesznika, zwracane jest napięcie na kabelku sygnałowym. Jeśli przyśpiesznik jest nieprzekręcony w stanie spoczynku napięcie wynosi 0V, jeśli przekręcony jest na maxa napięcie powinno wynosić około 5V, jeśli w połowie - napięcie 2,5V.
Jest to identyczna metoda działania jak w przypadku zwykłego potencjometru z tym, że tutaj zamiast zwoi główną rolę odgrywa magnes w układzie z czujnikiem halotronowym.
Zazwyczaj sterowniki zaczynają pracować dopiero od 1V aż do 4V. Czyli pozostaje pewien margines od 0-1V gdzie sterownik nie pracuje jeszcze i 4-5V gdzie sterownik pracuje w 100% począwszy od 4V do 5V.
Istnieje prosty sposób na ograniczenie prędkości roweru elektrycznego. Gdyby na kabelku sygnałowym ustawić reduktor napięcia np. z 5V na 2,5V wówczas przy maksymalnym przekręceniu manetki jechalibyśmy tylko w 50%. Taki reduktor mógłby znajdować się na kierownicy. Pomocne to może być przy starcie dla tych osób które mają rowery na 60V i więcej, gdzie nawet delikatne dodanie gazu przy potrafi nieźle szarpnąć rowerem.
Przyśpiesznik montowany jest po prawej stronie kierownicy. Należy mocno dokręcić aluminiową obejmę przyśpiesznika kluczem imbusowym 3, aby nie ślizgała się. Obejma nie pozostawia żadnego śladu na kierownicy, raczej należy się wystrzegać jakichkolwiek ustrojstw które są montowane do kierownicy poprzez śrubę która wżyna się bezpśrednio na kierownicę - pozostawia to brzydki ślad, a w przypadku aluminiowych kierownic może zrobić dziurkę co osłabi wytrzymałość kierownicy.
Uważam ten przyśpiesznik za najwygodniejszy i najbezpieczniejszy wśród wszystkich rozwiązań. Używałem przyśpieszników na pół oraz całą dłoń. Zdecydowanie ich odradzam - w momencie krytycznym człowiek odruchowo potrafi zacisnąć rękę na rączce i zamiast zahamować spowoduje to przyśpieszenie i w rezultacie wypadek (wiem, bo sam to przeżyłem). Dodatkowo długotrwałe używanie przyśpiesznika na pół dłoni wywołuje jej ból.
Należy samemu popróbować różnych ustawień przyśpiesznika aby był on najwygodniejszy dla naszej dłoni. Polecam przez pierwszy tydzień jazdę z kluczem imbusowym 3 w kieszeni aby co jakiś czas ekserymentować i przesunąć nieco przyśpiesznik. Osobiście najwygodniejsza dla mnie pozycja to taka w której przyśpiesznik na maksa wciśnięty jest naciskany kciukiem wyprostowanym do boku, a sam przyśpiesznik znajduje się najbliżej rączki (1mm odstępu).
W ciągu 14 dni można odstąpić od transakcji i zwrócić nieużywany towar.
Całość jest nowa, nieużywana. Na komplet jest rok gwarancji. Wystawiam Fakturę VAT.
Maciej Czyż Sieci Abrahama
Ul. Sośnickiego 4, 80-307 Gdańsk
NIP 584[zasłonięte]1294
Mbank 06 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 547265
[zasłonięte]@gmail.com
506[zasłonięte]282 (orange)
skype neobikes
gg[zasłonięte]32961
przedmioty wystawione na allegro