Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PRZEZWYCIĘŻANIE NIEŚMIAŁOŚCI U DZIECI ZABŁOCKA

04-02-2014, 11:51
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 25 zł     
Użytkownik bazar-wiedzy
numer aukcji: 3857893046
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 8   
Koniec: 04-02-2014 12:02:54

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Polecamy książki dla fachowców w najtańszych cenach na Allegro

Pamiętaj zawsze możesz do nas zadzwonić
533 [zasłonięte] 038
/ w dni powszednie od 10 do 17 / lub napisać
[zasłonięte]@ksiegarnia-fachowa.pl

 

 

 

PRZEZWYCIĘŻANIE NIEŚMIAŁOŚCI U DZIECI

 

MAŁGORZATA ZABŁOCKA

 

SCHOLAR, 188 STRON, B5,

 

Przezwyciężanie nieśmiałości u dzieci


Małgorzata Zabłocka prezentuje autorski program wspomagania rozwoju psychospołecznego dzieci nieśmiałych oraz wyniki badania jego skuteczności.

Program ten adresowany jest do dzieci w wieku 10-12 lat. Jego podstawę stanowi poznawcze podejście do rozwoju i zmiany rozwojowej. Opiera się na założeniu, że przyczyny nieśmiałości tkwią zazwyczaj w specyficznym ukształtowaniu struktur poznawczych, co oznacza, że u podstaw nieśmiałości leżą niewłaściwe nawyki myślenia o sobie, o innych, o zadaniach. Pokonywanie nieśmiałości jest możliwe dzięki stworzeniu dzieciom nieśmiałym warunków umożliwiających nabywanie odmiennych od dotychczasowych doświadczeń.

Autorka przedstawia teoretyczne podstawy programu, cele i sposoby ich osiągania, wykorzystywane w trakcie zajęć metody pracy, scenariusze zajęć, jak również wskazówki metodyczne dla realizatorów programu.

Książkę adresuje do pedagogów, socjoterapeutów, nauczycieli i wychowawców poszukujących sposobów pracy z tymi właśnie dziećmi.


WPROWADZENIE

ROZDZIAŁ I. PROBLEM NIEŚMIAŁOŚCI U DZIECI
1.1. Opisowe ujęcie nieśmiałości
1.2. Interpretacyjne ujęcia nieśmiałości
1.2.1. Ujęcie organiczne
1.2.2. Ujęcie osobowościowe
1.2.3. Środowiskowe uwarunkowania nieśmiałości
1.3. "Pomocowe" ujęcie nieśmiałości
1.4. Podsumowanie

ROZDZIAŁ II. KONCEPCJA DIAGNOZOWANIA SYTUACJI SPOŁECZNEJ DZIECI NIEŚMIAŁYCH
2.1. Wybór dzieci nieśmiałych
2.2. Diagnozowanie aktywności społecznej
2.2.1. Postrzeganie sytuacji zadaniowej
2.2.2. Samopoczucie podczas zadania rozwiązywanego zespołowo
2.3. Diagnozowanie kompetencji społecznych
2.4. Poziom i adekwatność samooceny
2.5. Styl wyjaśniania przyczyn zdarzeń
2.6. Podsumowanie

ROZDZIAŁ III. PROGRAM PRZEZWYCIĘŻANIA NIEŚMIAŁOŚCI U DZIECI
3.1. Założenia teoretyczne
3.1.1. Teoria rozbieżności informacyjnej Wiesława Łukaszewskiego
3.1.2. Teoria społecznego uczenia się Alberta Bandury
3.2. Cele programu
3.2.1. Podejmowanie aktywności społecznej
3.2.2. Rozwijanie kompetencji społecznych
3.2.3. Kształtowanie wyższej i bardziej adekwatnej samooceny
3.2.4. Kształtowanie optymistycznego stylu wyjaśniania przyczyn zdarzeń
3.3. Metody i formy pracy
3.4. Podsumowanie

ROZDZIAŁ IV. BADANIE SKUTECZNOŚCI ODDZIAŁYWAŃ
4.1. Plan i etapy badań
4.2. Trafność planu eksperymentalnego i czynniki ją zakłócające
4.2.1. Trafność wewnętrzna
4.2.2. Trafność zewnętrzna
4.3. Analiza wyników badań
4.3.1. Poziom nieśmiałości u dzieci
4.3.2. Zmiany w aktywności społecznej u dzieci nieśmiałych objętych oddziaływaniami i w grupie kontrolnej
4.3.3. Zmiany w kompetencjach społecznych u dzieci nieśmiałych w grupie objętej oddziaływaniami i w grupie kontrolnej
4.3.4. Zmiany w poziomie samooceny u dzieci nieśmiałych w grupie objętej oddziaływaniami i w grupie kontrolnej
4.3.5. Zmiany w stylu wyjaśniania przyczyn zdarzeń u dzieci nieśmiałych w grupie objętej oddziaływaniami i w grupie kontrolnej
4.4. Podsumowanie

ROZDZIAŁ V. WSKAZÓWKI DLA REALIZATORÓW PROGRAMU
5.1. Język nieakceptacji, czyli zachowania niesprzyjające pracy z dziećmi
5.2. Język akceptacji - co zamiast barier?
5.2.1. Empatyczne zrozumienie
5.2.2. Autentyczność w relacji z dziećmi
5.2.3. Bezwarunkowa akceptacja
5.3. Trudności, jakie mogą wystąpić podczas realizacji programu
5.3.1. Czas
5.3.2. Brak aktywności
5.3.3. Cisza
5.3.4. Poruszanie trudnych sytuacji, delikatnych spraw
5.3.5. Niesłuchanie siebie
5.3.6. Błaznowanie
5.4. Podsumowanie

ROZDZIAŁ VI. SCENARIUSZE ZAJĘĆ
Scenariusz 1
Scenariusz 2
Scenariusz 3
Scenariusz 4
Scenariusz 5
Scenariusz 6
Scenariusz 7
Scenariusz 8
Scenariusz 9
Scenariusz 10
Scenariusz 11
Scenariusz 12
Scenariusz 13
Scenariusz 14
Scenariusz 15

LITERATURA
ANEKS