Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PRZEWODNIK PO ZX SPECTRUM poradnik ______ SPIS

24-01-2012, 3:24
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 19.90 zł     
Użytkownik Profi-Libris
numer aukcji: 2054995908
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 15   
Koniec: 23-01-2012 13:23:07
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

kontakt komentarze nasza oferta strona o mnie

6

przedmiot aukcji:

PRZEWODNIK PO ZX SPECTRUM

K. Kuryłowicz
D. Madej
K. Marasek

Wydawnictwo: WKŁ, 1986
Oprawa: miękka
Stron: 284
Stan: bardzo dobry, praktycznie nieużywana

Książka jest vademecum wiedzy o ZX Spectrum. Zawiera informacje o instalowaniu, użytkowaniu i budowie komputera. Uczy programowania w języku Basic ZX Spectrum, tworzenia grafiki i dźwięku. Omawia programowanie w języku asemblera oraz podaje przegląd języków programowania dostępnych na tym komputerze. Opisuje microdrive, układ Interfact 1 oraz pamięci dyskowe. Zawiera również omówienie programów do nauki, pracy i zabawy.


SPIS TREŚCI:

Wstęp

1. ZX Spectrum z zewnątrz i od środka
11. Jak rozpocząć pracę z ZX Spectrum?
12. Jak obsługiwać klawiaturę?
13. Wnętrze ZX Spectrum
14. Urządzenia zewnętrzne
15. Jak zapisywać program w pamięci zewnętrznej? . . .
16. Kilka rad praktycznych
17. Jak ZX Spectrum czyta klawiaturę?

2. Odkrywając Basic
21. Pierwszy krok
22. Jak wygląda program w Basicu
2.21. Początki programowania LET, PRINT, REM . . .
2.22. Instrukcje pętli FOR ... NEXT oraz deklaracja tablicy D1M
2.23. Instrukcja warunkowa IF, instrukcja skoku GO TO .
2.24. Bezpośredni dostęp do pamięci RAM oraz urządzeń zewnętrznych: PEEK, POKE, IN, OUT
2.25. Wprowadzanie danych do programu: JNPUT, READ DATA, RESTORE, INKEYS
2.26. Podprogramy GO SUB, RETURN, definiowanie funkcji DEF FN, FN
2.27. Arytmetyka na ZX Spectrum. Funkcje arytmetyczne .
2.28. Przetwarzanie tekstów
23. Jak wprowadzać program? Praca z edytorem ekrano­wym
24. Uruchomienie programu w języku Basic: RUN, NEW, BREAK, CLEAR, CONTINUE
2.41. Jak uruchomić program?
2.42. Jak przerwać wykonanie programu?
2.43. Kasowanie programu napisanego w języku Basic . .
2.44. Uruchamianie i testowanie programu
25. Jak jest zapamiętany program napisany w Basicu? .
Budowa i sposób podłączenia ZX Microdrive . . . .Zmienne systemowe PROG, VARS, E LINE . . .
2.51. Jak jest zorganizowany obszar programu? ....
2.52. Jak jest zorganizowany obszar zmiennych? ....

3. Grafika
3.1. Wprowadzenie
3.2. Wiadomości podstawowe
3.3. Atrybuty a zmienne systemowe
3.4. • Tryby graficzne ZX Spectrum
3.4.1. Tryb znakowy
3.4.2. Tryb dużej rozdzielczości
3.5. Ekran
3.6. Grafiki definiowane
3.7. Generator znaków
3.8. Współpraca z drukarką

4. Między Basicem a asemblerem
4.1. Wprowadzenie do asemblera
4.2. Sposób pracy procesora. Programowanie w języku asemblera
4.3. Język asembleia ZX Spectrum „
4.4. Jak korzystać z języka asemblera ZX Spectrum? . .
4.5. Oprogramowanie systemowe
4.5.1. Organizacja pamięci ZX Spectrum
4.5.2. Zmienne systemowe
4.5.3. Zastosowanie procedur 'systemowych
4.6. Koncepcja strumieni i kanałów, sposób definiowania kanałów
4.7. Zabezpieczanie programów i łamanie zabezpieczeń .
4.7.1. Sposób zapisu programu na taśmie
4 7.2. Zabezpieczanie programów i łamanie zabezpieczeń .

5. Dźwięk

6. Układ Interface 1 oraz microdrive
6.1. Możliwości układu Interface 1
6 2. Dodatkowe instrukcje języka Basic
6.21. Rozszerzenie instrukcji SAVE, LOAD, MERGE, VERIFY
6.22. Instrukcje obsługi microdrive
6.23. Rozszerzenie mechanizmu strumieni i kanałów . . .
6.24. Kanał microdrive'u
6.25. Kanał RS 232
6.26. Kanał sieci lokalnej
6.27. Instrukcja CLEAR, CLS
6.3. Budowa i zasada działania ZX Microdrive ....
6.31. Struktury danych używane przez microdrive . . . .
64. Łącze RS 232
65. Zasady pracy sieci lokalnej
66. Sposób działania układu Interface 1

7. Pamięci dyskowe do ZX Spectrum

8. Nie tylko Sinclair Basic
8.1. Wprowadzenie
8.2. Beta-Basic
8.3. Mega-Basic
8.4. Kompilatory języka Basic
8.4.1. Kompilatory a interpretery
8.4.2. Kompilatory Basica dla ZX Spectrum
8.5. Logo
8.6. Forth
8.6.1. Cechy języka
8.6.2. Opis implementacji
8.7. Pascal
8.7.1. Cechy języka
8.7.2. Opis implementacji
8.8. Język C
8.8.1. Cechy języka
8.8.2. Opis implementacji
8.9. Prolog
8.9.1. Cechy języka
8.9.2. Opis implementacji
8.10. Asemblery i Disasemblery

9. Programy do pracy, nauki i zabawy
9.1. Edytory tekstów
9.2. Bazy danych
9.3. Programy kalkulacyjne
9.4. Programy graficzne
9.5. Programy edukacyjne
9.6. Gry
Literatura

Dodatki
A. Kody ASCII
B. Lista rozkazów Z80
C. Wykaz zmiennych systemowych
D. Komunikaty systemu operacyjnego
E. Mini Monitor
F. Szyna krawędziowa

strona o mnie | nasza oferta | komentarze | kontakt

Copyright © 2011 Profi-Libris Marcin Badocha
created by krzysztofschmidt