|
PRZEWODNIK po ZX Spectrum Krzysztof Kuryłowicz Dariusz Madej Krzysztof Marasek
WKiŁ 1986 , str.288 stan db+ (lekko podniszczona okładka) ISBN 83-[zasłonięte]-0691-8
Książka jest vademecum wiedzy o ZX Spectrum. Zawiera informacje o instalowaniu, użytkowaniu i budowie komputera. Uczy programowania w języku Basic ZX Spectrum, tworzenia grafiki i dźwięku. Omawia programowanie w języku asemblera oraz podaje przegląd języków programowania dostępnych na tym komputerze. Opisuje microdrive, układ Interface 1 oraz pamięci dyskowe. Zawiera również omówienie programów do nauki, pracy i zabawy.
Spis treści Przewodnik po Przewodniku po ZX Spectrum dla początkujących dla hobbistów dla zaawansowanych Wstęp 1. ZX Spectrum z zewnątrz i od środka 1.1. Jak rozpocząć pracę z ZX Spectrum? 1.2. Jak obsługiwać klawiaturę? 1.3. Wnętrze ZX Spectrum 1.4. Urządzenia zewnętrzne 1.5. Jak zapisywać program w pamięci zewnętrznej? 1.6. Kilka rad praktycznych 1.7. Jak ZX Spectrum czyta klawiaturę? 2. Odkrywając Basic 2.1. Pierwszy krok 2.2. Jak wygląda program w Basicu 2.2.1. Początki programowania LET, PRINT, REM 2.2.2. Instrukcje pętli FOR ... NEXT oraz deklaracja tablicy DIM 2.2.3. Instrukcja warunkowa IF, instrukcja skoku GO TO 2.2.4. Bezpośredni dostęp do pamięci RAM oraz urządzeń zewnętrznych: PEEK, POKE, IN, OUT ..... 2.2.5. Wprowadzanie danych do programu: INPUT, READ DATA, RESTORE, INKEYS.......... 2.2.6. Podprogramy GO SUB, RET URN, definiowanie funkcji DEF FN, FN 2.2.7. Arytmetyka na ZX Spectrum. Funkcje arytmetyczne . 2.2.8. Przetwarzanie tekstów 2.3. Jak wprowadzać program? Praca z edytorem ekranowym 2.4. Uruchomienie programu w języku Basic: RUN, NEW, BREAK, CLEAR, CONTINUE 2.4.1. Jak uruchomić program? 2.4.2. Jak przerwać wykonanie programu? 2.4.3. Kasowanie programu napisanego w języku Basic 2.4.4. Uruchamianie i testowanie programu 2.5. Jak jest zapamiętany program napisany w Basicu? 2.5.1. Zmienne systemowe PRÓG, VARS, E LINĘ 2.5.2. Jak jest zorganizowany obszar programu? 2.5.3. Jak jest zorganizowany obszar zmiennych? 3. Grafika 3.1. Wprowadzenie 3.2. Wiadomości podstawowe 3.3. Atrybuty a zmienne systemowe 3.4. Tryby graficzne ZX Spectrum 3.4.1. Tryb znakowy 3.4.2. Tryb dużej rozdzielczości 3.5. Ekran 3.6. Grafiki definiowane 3.7. Generator znaków 3.8. Współpraca z drukarką 4. Między Basicem a asemblerem 4.1. Wprowadzenie do asemblera 4.2. Sposób pracy procesora. Programowanie w języku asemblera 4.3. Język asemblera ZX Spectrum 4.4. Jak korzystać z języka asemblera ZX Spectrum? 4.5. Oprogramowanie systemowe 4.5.1. Organizacja pamięci ZX Spectrum 4.5.2. Zmienne systemowe 4.5.3. Zastosowanie procedur systemowych 4.6. Koncepcja strumieni i kanałów, sposób definiowania kanałów 4.7. Zabezpieczanie programów i łamanie zabezpieczeń 4.7.1. Sposób zapisu programu na taśmie 4.7.2. Zabezpieczanie programów i łamanie zabezpieczeń 5. Dźwięk 6. Układ Interface 1 oraz microdrive 6.1. Możliwości układu Interface 1 6.2. Dodatkowe instrukcje języka Basic 6.2.1. Rozszerzenie instrukcji SAVE, LOAD, MERGE, VERIFY 6.2.2. Instrukcje obsługi microdrive 6.2.3. Rozszerzenie mechanizmu strumieni i kanałów 6.2.4. Kanał microdrive'u 6.2.5. Kanał RS 232 6.2.6. Kanał sieci lokalnej 6.2.7. Instrukcja CLEAR, CLS 6.3. Budowa i zasada działania ZX Microdrive 6.3.1. Budowa i sposób podłączenia ZX Microdriye . 6.3.2. Struktury danych używane przez microdrive 6.4. Łącze RS 232 6.5. Zasady pracy sieci lokalnej 6.6. Sposób działania układu Interface 1 7. Pamięci dyskowe do ZX Spectrum 8. Nie tylko Sinclair Basic 8.1. Wprowadzenie 8.2. Beta-Basic 8.3. Mega-Basic 8.4. Kompilatory języka Basic 8.4.1. Kompilatory a interpretery 8.4.2. Kompilatory Basica dla ZX Spectrum 8.5. Logo 8.6. Forth 8.6.1. Cechy języka 8.6.2. Opis implementacji 8.7. Pascal 8.7.1. Cechy języka 8.7.2. Opis implementacji 8.8. Język C 8.8.1. Cechy języka 8.8.2. Opis implementacji 8.9. Prolog 8.9.1. Cechy języka 8.9.2. Opis implementacji 8.10. Asemblery i Disasemblery 9. Programy do pracy, nauki i zabawy 9.1. Edytory tekstów 9.2. Bazy danych 9.3. Programy kalkulacyjne 9.4. Programy graficzne 9.5. Programy edukacyjne 9.6. Gry Literatura Dodatki A. Kody ASCII B. Lista rozkazów Z80 C. Wykaz zmiennych systemowych D. Komunikaty systemu operacyjnego E. Mini Monitor F. Szyna krawędziowa
Zapraszam na inne moje aukcje
|
|