Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Przewodnik po e-learningu - Hyla Marek [nowa]

28-01-2012, 8:39
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 62.70 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 2028710321
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 7   
Koniec: 26-01-2012 12:21:44
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Przewodnik po e-learningu

Hyla Marek

Dane:
  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]52669
  • liczba stron: 352
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: wolters kluwer polska
  • wymiary: 168 x 240 mm
  • Rok wydania: 2009
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    "Jest to chyba pierwsza publikacja, która w tak wyczerpujacy sposób omawia tematykę szeroko rozumianego e-learningu. W książce obok analizy zagadnień technicznych, niezbędnych w nowoczesnych technikach nauczania, znaleźć można również bardzo dużo informacji niezbędnych do zorganizowania systemu zdalnego nauczania oraz systemu nauczania wspomaganego informatycznie. Jednak najważniejsze jest to, że autor przełamuje stereotypy dotyczące e-learningu, powtarzane zarówno przez entuzjastów, jak i krytyków tego sposobu nauczania."Jakub ChmielarzDoradca w Biurze Szkoleń Agencji Restrukturyzacji I Modernizacji RolnictwaPrzewodniczący Zespołu ds. Wdrożenia Rozwiązania E-learning w ARiMR

    Wstęp
    Treść książki
    Adresaci książki
    Struktura książki
    Trzecie wydanie książki
    Rozdział 1. Wprowadzenie do e-learningu
    Przykłady e-learningu
    E-learning a technologia
    E-learning a procesy szkoleniowe
    Zalety i wady e-learningu
    Mity związane z e-learningiem
    E-learning a organizacja
    Wpływ e-learningu na procesy korporacyjne
    E-learning a uczestnicy szkoleń
    Motywowanie w organizacji
    Motywowanie a la Apple
    Wpływ e-learningu na model szkoleń
    E-learning a funkcje zarządzania kadrami
    Przykład sposobu administrowania szkoleniami
    E-learning a szkolenia tradycyjne
    E-learning - droga do innowacji w nauczaniu?
    Adresaci e-learningu
    Zastosowanie e-learningu w procesach korporacyjnych
    E-learning ukierunkowany na zewnątrz organizacji
    E-learning a Internet
    Portal intranetowy a dostęp do środowiska e-learningu
    Komplementarność systemu e-learningu i portalu korporacyjnego
    Synergia między procesami e-learningu a innymi procesami biznesowymi
    Korporacyjne środowiska e-learningu
    Korporacyjna uczelnia
    Korporacyjna biblioteka
    Korporacyjne centrum komunikacyjne
    Korporacyjne centrum testujące i certyfikujące
    Czy "e" w terminie "e-learning" jest potrzebne?
    Spektrum działań e-learningowych
    Rozdział 2. Technologia
    Różnorodność mechanizmów szkoleniowych
    Ogólny model nauczania
    Kanały przekazu w modelu e-learningu
    Sieć teleinformatyczna
    Kontrola procesu szkoleniowego
    Interakcja i interaktywność
    Dostęp do funkcji systemu e-learningu
    Bezpieczeństwo treści
    Pozakomputerowe mechanizmy komunikacji
    Intranet a Internet
    Dostęp przez sieć a dystrybucja treści na CD-ROM-ach
    Dystrybucja treści a multimedia
    System e-learningu a wymagana przepustowość sieci
    Multimedia a użyteczność kursu
    Właściwa budowa kursu - przykład
    Komputer osoby szkolonej
    Wymagania sprzętowe
    Oprogramowanie
    Infrastruktura serwerowa
    Rozdział 3. Oprogramowanie - systemy e-learningu
    Podział systemów e-learningu
    Podstawowe elementy procesu e-learningu
    Ulokowanie rozwiązań w przestrzeni e-learningu
    Rozwiązania w wymiarze "ludzie"
    LMS - system zarządzania szkoleniami
    Funkcje systemu LMS
    System LMS a korporacyjny portal szkoleniowy
    Pola integracji systemu LMS
    Znaczenie funkcji systemów LMS
    Ocena korzyści z wdrożenia systemu LMS
    SMS - system zarządzania kompetencjami i umiejętnościami
    Funkcje systemu SMS
    Systemy SMS a systemy LMS
    Wdrożenie systemu SMS
    AS - system do testowania
    Funkcje systemu AS
    Kwestie do rozstrzygnięcia przed zakupem
    Systemy AS a systemy LMS
    System AS jako pierwszy krok w kierunku e-learningu
    Rozwiązania w wymiarze "wiedza"
    LCMS - system zarządzania treścią szkoleniową
    Główne moduły funkcjonalne systemu LCMS
    Znaczenie kluczowych funkcji systemu LCMS
    Pola integracji systemu LCMS
    Budowa treści w systemie LCMS a nauczanie mieszane
    Systemy LCMS a organizacja ucząca się
    EPSS - system wsparcia
    Funkcje systemu EPSS
    System EPSS a system LCMS
    Inne rozwiązania EPSS
    System EPSS a biznes
    AT - rozwiązania autorskie
    Funkcje AT
    Zróżnicowanie narzędzi autorskich
    Narzędzia do szybkiego opracowywania kursów
    AT a system LCMS
    AT jako pierwszy krok do wdrożenia e-learningu - przykład
    Rozwiązania w wymiarze "komunikacja"
    LCS - system zarządzania zdalną komunikacją
    Możliwości wykorzystania systemów LCS
    Funkcje systemu LCS
    Systemy LCS a nauczanie mieszane
    Systemy LCS a infrastruktura techniczna
    Pola integracji systemu LCS
    Etapy wdrażania kultury zdalnej komunikacji
    Znaczenie funkcji systemów klasy LCS
    Inne rozwiązania edukacyjne oparte na mechanizmach komunikacji
    Nakłady inwestycyjne związane z wdrożeniem systemu e-learningu
    Duże systemy korporacyjne
    Mniejsze rozwiązania
    Porównanie korporacyjnych systemów e-learningu
    Systemy zintegrowane
    Podsumowanie informacji o rozwiązaniach e-learningowych
    Rozwiązania dostępne na rynku polskim
    Rozdział 4. Treść szkoleniowa
    Podstawowe informacje o kursach e-learningowych
    Cechy kursu a cele procesu e-learningu
    Korzyści biznesowe
    Rodzaje kursów e-learningowych
    Kursy "z półki"
    Kursy adaptowane
    Kursy dedykowane
    Ceny kursów dedykowanych
    Kursy dedykowane a kursy "z półki"
    Bariery utrudniające wdrożenie i realizację procesów e-learningowych
    Bariery wejścia
    Bariery ludzkie
    Bariery techniczne
    Bariery korporacyjne
    Bariery wyjścia
    Bariery w wymiarze korporacyjnym
    Bariery w wymiarze szkoleniowym
    Proces budowy treści
    Materiały źródłowe
    Praca nad materiałami źródłowymi
    Niezbędne zasoby
    Zasoby ludzkie
    Oprogramowanie
    Sprzęt
    Dziesięć zasad projektanta szkoleń
    Modele opracowywania kursów e-learningowych
    Model ADDIE
    Konwersja zasobów treści
    Praktyczne porady
    Adaptacja wiedzy korporacyjnej
    Opracowywanie kursów e-learningowych wewnątrz organizacji
    Przykładowy przebieg budowy kursu
    Struktura i forma kursów e-learningowych
    Metadane treści szkoleniowej
    Metadane a projektowanie i opracowywanie kursu
    Metadane a przetwarzanie obiektów
    Metadane a przeszukiwanie treści
    Wielowarstwowość treści
    Minimalizacja przekazu
    Atomizacja wiedzy
    Wykorzystanie multimediów
    Wykorzystanie interaktywnych form nauczania
    Warstwa nawigacyjna kursu
    Ćwiczenia i testy
    Gry
    Symulacje
    Wirtualni mentorzy
    Materiały uzupełniające
    Obiektowe podejście do treści oraz możliwość
    wielokrotnego wykorzystania obiektów
    Projektowanie treści a sposób jej wykorzystania
    Szkolenie jako proces ciągły
    Szkolenia dzieci i osób starszych
    Dwa aspekty nauczania ustawicznego
    Szkolenie incydentalne
    Szkolenie incydentalne - przykład
    Szkolenie personalizowane
    Szkolenie w interakcji z innym człowiekiem
    Podstawowe komponenty kursów e-learningowych
    Tekst
    Elementy graficzne
    Animacje
    Nagrania dźwiękowe
    Filmy
    Testy i ćwiczenia
    Typy pytań
    Budowa pytań
    Ćwiczenia a testy
    Analiza testów na podstawie wyników
    Projektowanie testów
    Projektowanie ćwiczeń
    Inne elementy treści e-learningu
    Leksykony
    Moduły pomocy (helpy)
    Hiperlinki
    Dziesięć złych praktyk dotyczących budowy kursów e-learningowych
    Standardy e-learningu
    Specyfikacje techniczne
    SCORM
    Standardy ergonomiczne
    Ergonomia synchronicznych procesów szkoleniowych
    Standardy dostępności
    Główne zapisy rozdziału 508
    Standardy jakości
    Wytyczne dotyczące danych multimedialnych
    Standardy korporacyjne
    Rozdział 5. Usługi procesu e-learningu
    Procesy okołowdrożeniowe
    Realizacja kompleksowych programów szkoleniowych
    Nauczanie mieszane
    Wykorzystanie mechanizmów nauczania mieszanego w Polsce
    Nauczanie mieszane a szkolenia elektroniczne
    Poszukiwanie złotego środka
    Facylitacja społeczna a e-learning
    Przykład nauczania mieszanego
    Wsparcie kultury komunikacji i wymiany informacji
    Zdalne wsparcie mentora
    System wsparcia
    Kultura dzielenia się wiedzą
    Analiza efektywności procesów szkoleniowych
    Ocena jakości procesu szkoleniowego - model Kirkpatricka
    Punkty pomiaru jakości
    Model Kirkpatricka a model Phillipsa
    Rozdział 6. Inwestowanie w e-learning
    Biznesowy wymiar inwestycji
    Zespół projektowy
    Ekonomiczne przesłanki wdrożenia
    Zwrot z inwestycji
    Zasada nieoznaczoności Heisenberga
    Przykład wyliczenia zwrotu z inwestycji w e-learning
    Analiza porównawcza
    Analiza kosztów i korzyści
    Przykład analizy kosztów i korzyści
    Całkowity koszt wdrożenia
    Efektywne wdrożenie e-learningu
    "Katalizatory" wdrożenia e-learningu
    Szkolenia produktowe
    Szkolenie w firmie ubezpieczeniowej - przykład
    Wdrożenie nowej technologii
    Wdrożenie nowej technologii w siłach zbrojnych Wielkiej Brytanii - przykład
    Koszty wdrożenia e-learningu
    Zakup systemu e-learningu
    Raporty
    "Magic Quadrant" firmy Gartner
    Raporty firmy Brandon Hall
    Konferencje i targi
    Współpraca z dostawcą
    Kiedy podziękować za współpracę potencjalnemu dostawcy
    Wdrożenie e-learningu
    Czas wdrożenia
    Z czego składa się proces technicznego wdrożenia e-learningu?
    Bariery wejścia w e-learning
    Faza wstępna wdrożenia
    Marketing wewnętrzny
    Budowa treści
    Falowy model wdrożenia e-learningu
    Ile może trwać wdrożenie e-learningu?
    Czynniki sukcesu
    Podstawowe błędy popełniane podczas wdrażania e-learningu
    E-learning a CRM
    Sposoby uruchomienia systemu e-learningu
    Budowa systemu
    Zakup licencji na system
    Wynajęcie systemu
    Wypożyczenie systemu
    Porównanie modeli wdrożenia
    Podsumowanie
    E-learning na świecie
    Rynek
    Kierunki rozwoju
    Marketing
    Przyszłość e-learningu
    E-learning w Polsce
    Dodatek A. Wiarygodność ocen testów
    Dodatek B. Słownik terminów związanych z e-learningiem
    Spis ilustracji
    Spis tabel
    Indeks

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.