Przewodnik gimnazjalisty Fizyka+Chemia+Matematyka Jak rozwiązywać zadania
Wydawnictwo Kram
Książka, jest przeznaczona dla tych uczniów 3 letniego gimnazjum, którzy boją się zadań z fizyki, dla których zadania z fizyki to istne "przekleństwo" na lekcjach tego przedmiotu, którzy kompletnie na widok zadania "głupieją" nie wiedzą od czego zacząć, mają w pamięci wzory i prawa, ale nie wiedzą jak się nimi posłużyć w konkretnym zadaniu.
Podręcznik ten jest przeznaczony dla uczniów gimnazjów i ich rodziców, którzy będą mogli aktywniej wspierać swoje pociechy w procesie nauczania. Starałam się przekazać zawarte treści w sposób prosty, który byłby komunikatywny i zrozumiały dla osoby nie obytej z językiem matematycznym. Pewne sformułowania (skróty myślowe) wyćwiczone w czasie mojej pracy z uczniami mogą wzbudzić uśmiech na twarzy niektórych, ale są one przyjmowane pozytywnie przez uczniów i dostosowane niejako do stopnia logicznego myślenia dzieci w tym wieku.
Książka zawiera pełen zakres programowy gimnazjum z przykładami zadań. Zrozumienie ich powinno wyrobić nawyk automatycznego rozwiązywania problemów matematycznych, z którymi uczeń spotyka się w czasie nauki w szkole. Nie jest to jednak zbiór zadań, a jedynie wydatna pomoc przy ich poprawnym rozwiązywaniu. Matematyka jest przedmiotem trudnym dla uczniów, wymagającym systematyczności.
Podręcznik ten ma, Drogi Czytelniku, wskazać jak w nieskomplikowany sposób nauczyć się, a również sprawdzać postępy w nauce swoich pociech i nadrobić ewentualne zaległości lat poprzednich. Jest takie mądre powiedzenie " przez ćwiczenie do doskonałości", co w matematyce ma dosłowne znaczenie. Nie twierdzę, że po lekturze tej książki dziecko będzie od razu laureatem olimpiady matematycznej, choć bardzo bym tego chciała. Dzieki niej będzie łatwiej pogłębiało swoją wiedzę, odciąży zmęczonych rodziców od matematyki, która jest niezbędna w szybko zmieniającym się świecie.
Struktura książki jest próbą adaptacji zasad właściwych dla Szkoły twórczej, dydaktycznej idei rozpowszechnianej w okresie międzywojennym, łączącej ze sobą myślenie i działanie.