Prosimy zwracać uwagę na terminy realizacji transakcji na dole strony Kupując akceptujesz nasz regulamin na stronie "o mnie". Płatności "zwykły przelew" są szybciej księgowane niż payu LISTY NIEPOLECONE NIE PODLEGAJĄ REKLAMACJI I SĄ WYSYŁANE NA ODPOWIEDZIALNOŚĆ KUPUJĄCEGO | Autor: Patrick Lencioni Wydawca: MT Biznes Rok wydania: 2013 Okładka: twarda Wymiary: 136 x 210 Ilość stron: 236 ISBN: [zasłonięte]978-8346-437-3 Cena detaliczna: 44,90
| Opis: Książka ukazała się na rynku amerykańskim nakładem wydawnictwa Jossey-Bass w marcu 2012 roku. W tej chwili jest na wysokim 6. miejscu w rankingu najlepiej sprzedających się książek w Amazon.com w kategoriach „miejsce pracy” oraz „przywództwo”. To nie jest powieść biznesowa, ale – jak to określa sam autor – poradnik, choć równie dobrze można tę książkę określić jako esej z teorii organizacji i zarządzania. Jak można by oczekiwać od Lencioniego, książka jest bardzo dobrze napisana, do „połknięcia” w jeden wieczór bądź weekend. Sam autor przyznaje, że ta książka ma touchy-feely charakter, czyli dotyczy miękkich aspektów zarządzania. Teza książki jest prosta: oczywiście strategia, finanse, marketing etc. są ważne, jednak nawet najlepsze poszczególne techniki zarządzania zapewnią w najlepszym razie ograniczony sukces, jeśli nie są stosowane w „zdrowej organizacji”. Z kolei „zdrowa organizacja” to taka, w której te wszystkie wymienione elementy uzupełnione o kulturę organizacyjną współgrają ze sobą. Oczywiste? Tak oczywiste, że zdecydowana większość firm nawet o tym nie myśli, a ich szefowie i menedżerowie skupiają uwagę na skomplikowanych metodach zarządzania, tworząc złożone modele i przeprowadzając efektowne (i najczęściej mało przydatne) symulacje komputerowe. Ważne: Lencioni nie twierdzi, że ilościowe techniki zarządzania nie są potrzebne czy przydatne, zwraca jednak uwagę, że tylko w „zdrowej organizacji” ich możliwości są w pełni wykorzystywane. W wywód autora jest wplecionych wiele ciekawych ministudiów przypadku z jego bogatej kariery konsultanta. W Przewadze na jej dwustu stronach jest więcej zdrowego rozsądku niż kiedykolwiek udało mi się znaleźć w książce biznesowej. To lektura obowiązkowa. Colleen Barrett, emerytowana prezes Southwest Airlines Co., współautorka książki Lead with LUV Oto kolejna klasyka biznesu. Nawet najlepsi przywódcy po przeczytaniu tej książki będą się zastanawiać: „Dlaczego jeszcze tego nie zrobiliśmy?”. Enrique Salem, prezes i dyrektor generalny firmy Symantec
Robimy rzeczy, które większość uważa za niemożliwe w zwalniającej gospodarce – zakładamy firmę, która rośnie w wyjątkowym tempie. Stosowanie modelu Lencioniego – modelu zdrowej organizacji – to codzienny wybór i sposób na życie w naszej firmie. Liz Townsend, dyrektor operacyjny w firmie My Fit Foods Przez ponad dekadę stosowałem podejście Lencioniego w zarządzaniu departamentami, którymi kieruję, i to podejście nigdy mnie nie zawiodło. Rick Friedel, wiceprezes AT&T Service Management Nasze zespoły i nasi przywódcy na poważnie przyjęli metodologię Lencioniego. Wprowadzamy w życie te idee i osiągamy rezultaty potwierdzające, że to działa. David Gordon, dyrektor operacyjny w The Cheesecake Factory W książce Przewaga Lencioni odrzuca korporacyjny „bełkot” rodzący kulturę obstrukcji i ociągania się, a pokazuje przywódcom każdego szczebla, jak budować kulturę produktywności i komunikacji. Dave Ramsey, autor bestsellerów „New York Timesa” i gospodarz popularnych programów radiowych o zasięgu ogólnokrajowym
|
|