Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Przestrzeń edukacyjna wobec wyzwań i oczekiwań

28-02-2012, 14:16
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 36.60 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029717040
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 10:36:13

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 338
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2010
Oprawa: miękka, klejona



Przestrzeń edukacyjna wobec wyzwań i oczekiwań społecznych

Irina Surina

Szybko zmieniający się, zglobalizowany świat warunkuje przemiany współczesnego społeczeństwa, określa nowe wyzwania i rodzi ryzyko we wszystkich dziedzinach jego funkcjonowania, co znaczy, że tworzy nową rzeczywistość społeczną — nową rzeczywistość i przestrzeń edukacyjną. Obecnie różne kraje różnie kształtują swoje rozwiązania w rozwoju systemu edukacyjnego, szukają sposobów na wyzwania globalizacji, co prowadzi do paradoksów, stwarza problemy i pewnego rodzaju niestabilność systemów edukacyjnych odrębnych krajów.

 

Książka jest próbą odpowiedzi na pytania, które powstają z powodu przemian współczesnej przestrzeni i rzeczywistości edukacyjnej. W niej przedstawione refleksje nad problemami powstającymi w różnych obszarach działalności edukacyjnej na różnych poziomach systemu oświaty w Polsce, a także w wybranych krajach Europy i USA.

Publikacja, która ma charakter pracy zbiorowej, nawiązuje przedstawioną w niej problematykę do interdyscyplinarnej dyskusji nad różnymi obszarami zmieniającej się przestrzeni edukacyjnej.

Opracowanie jest podzielone na cztery części. W części pierwszej zostały omówione wyzwania edukacyjne wobec przemian społeczeństwa polskiego. Druga część jest poświęcona problemom współczesnej młodzieży w zmieniającej się rzeczywistości społeczno-edukacyjnej. W części trzeciej opisano dylematy edukacyjne w kontekście filozoficznym. Część ostatnią poświecono aspektom rzeczywistości edukacyjnej w krajach Europy (takich jak Niemcy, Norwegia, Rosja, Ukraina) oraz USA.



Spis treści:

Zamiast wstępu 

Irina Surina 

Rozważania o przestrzeni edukacyjnej – od teorii do praktyki edukacyjnej  

 

Część I 

Wyzwania edukacyjne wobec przemian współczesnego społeczeństwa polskiego

 

Krystyna Duraj-Nowakowa

Tropy/ścieżki integrowania myślenia pedagogów o edukacji

 

Wanda Jakubaszek

Możliwości edukacji XXI wieku wynikające z postulatów Raportu dla UNESCO Międzynarodowej Komisji do spraw Edukacji dla XXI Wieku – Edukacja. Jest w niej ukryty skarb

 

Jan Kania

Globalny wymiar komunikacji społecznej w pedagogice

 

Grzegorz Piekarski

Homo Prosocialis jako wyzwanie i cel edukacji w „społeczeństwie samotnego tłumu”

 

Stefan Konstańczak

Wykluczenie społeczne w edukacji

O utopijności hasła równych szans oświatowych

 

Ewa Matuska

Zamawiane kierunki studiów receptą na deficyty kapitału intelektualnego w Polsce?

 

Swietłana Szczygielska

Współczesne technologie kształcenia w szkole wyższej

 

Henryk Porożyński

Wielokulturowość w Polsce międzywojennej i dzisiaj. Wyzwania edukacyjne

 

Сzęść II

 

Współczesna młodzież w zmieniającej się rzeczywistości społeczno-edukacyjnej

 

Jan Maciejewski

Tożsamość młodego pokolenia w zmieniającej się rzeczywistości społeczno-ekonomicznej Polski

поколения в изменяющейся социально-экономической реальности Польши

 

Karolina Zaniewska

Styl życia i style uczestnictwa społecznego młodzieży akademickiej średniego miasta

 

Wiesław Lesner

Patologiczne formy spędzania czasu wolnego – wybrane subkultury młodzieżowe

 

Andrzej Kokiel

Wartości studentów pedagogiki w perspektywie zmian współczesnego społeczeństwa

 

Dominika Gutowska, Aleksandra Gronowska

Wizerunek współczesnego nauczyciela akademickiego polskiej uczelni

 

Krystyna Krawiec-Złotkowska

Refleksje o celach, potrzebach i (nie)możliwościach studiowania historii literatury staropolskiej

 

Małgorzata Stochmal

Wpływ osobowości na kształtowanie motywacji wśród młodzieży

 

Adriana Biedroń, Anna Szczepaniak

Autonomia studentów utalentowanych językowo jako funkcja indywidualnych cech poznawczo-osobowościowych

 

Monika Suska-Kuźmicka

Instynkt zmiany a aktywność społeczno-wychowawcza młodzieży w Stowarzyszeniu „Tratwa”

 

Сzęść III

 

Dylematy edukacyjne w kontekście filozoficznym

 

Paweł Ibek

Wychowanie i edukacja w aspekcie religijnym

 

Anna Kosobucka

Wychowanie moralne w zakresie bioetyki jako wyzwanie i potrzeba współczesnej edukacji

 

Mariusz Szymkiewicz

Między filozofią a nauką – filozoficzne aspekty rozwoju nauk przyrodniczych

 

Sławomir Leciejewski

Komunikacja multimedialna w edukacji filozoficznej – konieczność czy zbędne obciążenie pracy dydaktycznej?

 

Barbara Grabowska

Rola edukacji w realizacji liberalnego postulatu niewrażliwości na indywidualne wyposażenie

 

Małgorzata Chrzanowska

O potrzebie edukacji filozoficznej w szkole

 

Сzęść IV

 

Rzeczywistość edukacyjna w krajach Europy i Stanach Zjednoczonych

 

Klaus-Dieter Mende

Education in the grip of the neo-liberal market forces

 

Irina Simajewa, Anna Alimpiewa

Kształtowanie zachowania samozachowawczego jako instytucjonalna funkcja oświaty

 

Herbert Zoglowek

Nauczanie oparte na doświadczeniu – rozważania o współczesnym podejściu dydaktycznym w edukacji

 

Jelena Sorocinskaja

Międzydyscyplinarne podejście do badania problemów współczesnej młodzieży w Rosji

 

Galina Karpowa, Antonina Marczenko

Rozwój tolerancyjności młodzieży w przestrzeni wielokulturowej Południa Rosji

 

Waleria Budienkowa, Jelena Sawieliewa

Innowacyjno-edukacyjny model kształtowania komunikacyjnego potencjału studenta XXI wieku na klasycznym uniwersytecie

 

Natalia Łosiewa

Samoregulacja osobowości wykładowcy w kontekście wymogów stawianych w procesie dydaktycznym

 

Galina Karpowa, Ludmiła Kolet

Kształtowanie twórczej osobowości jako strategia przetrwania szkoły wyższej

 

Swietłana Owcinnikowa

Odmiany kształcenia rosyjskich studentów na kierunku praca socjalna zgodnie ze standardami III pokolenia

 

Jacek J. Kolasiński, Gretchen Scharnagl

High-tech/low-tech – strategie w wykładaniu sztuk współczesnych

 

Santayana Manuel, John P. Kolasiński

Nauczanie na odległość – przygotowanie projektow w języku angielskim

 

Nota o autorach