Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Przestrzeń edukacyjna dylematy doświadczenia ...

06-02-2014, 17:20
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 4.90 zł     
Użytkownik dream-pixie
numer aukcji: 3943849801
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 2   
Koniec: 06-02-2014 17:09:30

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 Witam serdecznie ...             

 

Mam do sprzedania książkę

  

" Przestrzeń edukacyjna – dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne 

(w poszukiwaniu wzorów pracy pedagogicznej) "

   


OKŁADKA: MIĘKKA, oprawa miękka, i
STAN: BARDZO DOBRY, jak nowa

 

 

 


 

 

spis treści  :

 

 

Wstęp       7


Część 1. W poszukiwaniu wzorów pracy pedagogicznej


Stefania Walasek
Kursy wakacyjne dla nauczycieli szkół powszechnych w II Rzeczypospolitej       11
Edyta Bartkowiak
Opiekun-wychowawca w pedagogice zakonnej       25
Edyta Kahl
Z historii szkolnictwa
Polityka oświatowa wobec nauczycieli w czasach PRL       43
Ewa Barnaś-Baran
Tradycje i współczesność polskiej myśli pedeutologicznej
O kompetencjach nauczyciela-wychowawcy       49
Małgorzata Kabat
Wybrane rozważania o perspektywach badań
nad zawodem nauczyciela – teoria i weryfikacje       61
Ewa Kowalska
Tradycje kształcenia nauczycieli w wyższych szkołach zawodowych       81


Część 2. Nauczyciel wobec wyzwań zmieniającej się rzeczywistości


Edward Kozioł
Świadomość roli nauczyciela doskonalącego się w zawodzie –
spojrzenie na problem       95
Ewa Kobyłecka
Wybory aksjologiczne gimnazjalnych nauczycieli języka polskiego      103
Marzenna Magda-Adamowicz
Twórczość emerytowanych nauczycieli      115
Lidia Kataryńczuk-Mania
Nauczyciel muzyki w rzeczywistości szkolnej      123
Anna Szczęsna
Pedagog szkolny jako osobowe źródło wsparcia
społecznego nauczycieli      137
Renata Machalska
Czy lokalizacja miejsca pracy różnicuje pedagogów specjalnych
pod względem ich potrzeb zawodowych?      147


Część 3. Współdziałanie i opór w relacjach nauczyciel – uczeń


Jacek Kurzępa
Młodzież jako problem wychowawców i nauczycieli
O strategii pozorowania pracy wychowawczej z młodzieżą      163
Karolina Bazydło-Stodolna
Okres dojrzewania młodzieży jako wyzwanie dla nauczycieli-profilaktyków      177
Elżbieta Turska
Nauczyciel jako osoba znacząca w kształtowaniu tożsamości wychowanków      189
Beata Kohlman
Agresja i przemoc – relacje uczeń – nauczyciel w szkole zawodowej      211

 

 

 

 

OPIS :

Jakość pracy szkoły zależy od jakości pracy zatrudnionych w niej nauczycieli – ta oczywista myśl stała się myślą przewodnią publikacji „Przestrzeń edukacyjna – dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne”.

      Materiały zawarte w książce zostały podzielone na trzy części wynikające z logicznego podziału poruszanych w nich zagadnień. W części pierwszej – „W poszukiwaniu wzorów pracy pedagogicznej” w opisie zawodu nauczycielskiego oparto się na refleksjach, jakich dostarczył analizowany materiał historyczny. Zgromadzenie wiedzy na temat tego, co było cenne w praktyce i teorii minionych lat, jest często wskazaniem możliwych rozwiązań dla obecnych problemów edukacyjnych. A dla rozważań nad osobą nauczyciela doświadczenia  polskiej myśli pedeutologicznej zawsze pozostają cenne. W części drugiej – „Nauczyciel wobec wyzwań zmieniającej się rzeczywistości” zawarte są materiały, które pokazują, jak szeroka skala zagadnień mieści się w pojęciu „zawód nauczycielski”, jak wiele kwestii jest w stanie umknąć w trakcie codziennej pracy szkolnej. Poruszane w tej części problemy poszerzają naszą wiedzę na temat możliwości wynikających z przekrojowego spojrzenia na ten zawód. Trzecia część – „Współdziałanie i opór w relacjach nauczyciel – uczeń prezentuje natomiast możliwe przyczyny kolizji w relacjach między najważniejszymi podmiotami procesu edukacyjnego. Zawiera też wybrane problemy, na jakie może się natknąć pedagog w swej codziennej pracy wychowawczej. Wszystkie przedstawione w  tej części teksty są również dowodem na to, jak ważnym wzorcem w procesie wychowania jest osoba nauczyciela.

 

 


 

 


 
 

Przestrzeń edukacyjna  dylematy doświadczenia ...