|
Witam serdecznie ... 
Mam do sprzedania książkę
" Przestrzeń edukacyjna – dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne
(w poszukiwaniu wzorów pracy pedagogicznej) "
OKŁADKA: MIĘKKA, oprawa miękka, i STAN: BARDZO DOBRY, jak nowa
spis treści :
Wstęp 7
Część 1. W poszukiwaniu wzorów pracy pedagogicznej
Stefania Walasek Kursy wakacyjne dla nauczycieli szkół powszechnych w II Rzeczypospolitej 11 Edyta Bartkowiak Opiekun-wychowawca w pedagogice zakonnej 25 Edyta Kahl Z historii szkolnictwa Polityka oświatowa wobec nauczycieli w czasach PRL 43 Ewa Barnaś-Baran Tradycje i współczesność polskiej myśli pedeutologicznej O kompetencjach nauczyciela-wychowawcy 49 Małgorzata Kabat Wybrane rozważania o perspektywach badań nad zawodem nauczyciela – teoria i weryfikacje 61 Ewa Kowalska Tradycje kształcenia nauczycieli w wyższych szkołach zawodowych 81
Część 2. Nauczyciel wobec wyzwań zmieniającej się rzeczywistości
Edward Kozioł Świadomość roli nauczyciela doskonalącego się w zawodzie – spojrzenie na problem 95 Ewa Kobyłecka Wybory aksjologiczne gimnazjalnych nauczycieli języka polskiego 103 Marzenna Magda-Adamowicz Twórczość emerytowanych nauczycieli 115 Lidia Kataryńczuk-Mania Nauczyciel muzyki w rzeczywistości szkolnej 123 Anna Szczęsna Pedagog szkolny jako osobowe źródło wsparcia społecznego nauczycieli 137 Renata Machalska Czy lokalizacja miejsca pracy różnicuje pedagogów specjalnych pod względem ich potrzeb zawodowych? 147
Część 3. Współdziałanie i opór w relacjach nauczyciel – uczeń
Jacek Kurzępa Młodzież jako problem wychowawców i nauczycieli O strategii pozorowania pracy wychowawczej z młodzieżą 163 Karolina Bazydło-Stodolna Okres dojrzewania młodzieży jako wyzwanie dla nauczycieli-profilaktyków 177 Elżbieta Turska Nauczyciel jako osoba znacząca w kształtowaniu tożsamości wychowanków 189 Beata Kohlman Agresja i przemoc – relacje uczeń – nauczyciel w szkole zawodowej 211
OPIS :
Jakość pracy szkoły zależy od jakości pracy zatrudnionych w niej nauczycieli – ta oczywista myśl stała się myślą przewodnią publikacji „Przestrzeń edukacyjna – dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne”.
Materiały zawarte w książce zostały podzielone na trzy części wynikające z logicznego podziału poruszanych w nich zagadnień. W części pierwszej – „W poszukiwaniu wzorów pracy pedagogicznej” w opisie zawodu nauczycielskiego oparto się na refleksjach, jakich dostarczył analizowany materiał historyczny. Zgromadzenie wiedzy na temat tego, co było cenne w praktyce i teorii minionych lat, jest często wskazaniem możliwych rozwiązań dla obecnych problemów edukacyjnych. A dla rozważań nad osobą nauczyciela doświadczenia polskiej myśli pedeutologicznej zawsze pozostają cenne. W części drugiej – „Nauczyciel wobec wyzwań zmieniającej się rzeczywistości” zawarte są materiały, które pokazują, jak szeroka skala zagadnień mieści się w pojęciu „zawód nauczycielski”, jak wiele kwestii jest w stanie umknąć w trakcie codziennej pracy szkolnej. Poruszane w tej części problemy poszerzają naszą wiedzę na temat możliwości wynikających z przekrojowego spojrzenia na ten zawód. Trzecia część – „Współdziałanie i opór w relacjach nauczyciel – uczeń prezentuje natomiast możliwe przyczyny kolizji w relacjach między najważniejszymi podmiotami procesu edukacyjnego. Zawiera też wybrane problemy, na jakie może się natknąć pedagog w swej codziennej pracy wychowawczej. Wszystkie przedstawione w tej części teksty są również dowodem na to, jak ważnym wzorcem w procesie wychowania jest osoba nauczyciela.

|
|