|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
|
KATEGORIE - kliknij i wybierz:
|
|
|
47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
________P O C Z T A _______
I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 10,00 zł *2 książki - priorytet 11zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł
____K U R I E R (DPD)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 - 3 książek - 18 zł *3 - 10 książek - 22 zł *
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1- 3 książek 28,00 zł * 3- 10 książek 28,00 zł * |
|
|
|
|
|
|
Środowiskowe Uwarunkowania Zachowań Przestępczych Nieletnich Dziewcząt
Irena Budrewicz data wydania:1997 Format B-5 stron 375
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie.......................9 1. Uwagi wstępne.........................9 2. Wyjaśnienie wybranych pojęć i związanych z nimi kwestii .............12
Rozdział 1. Wybrane teorie i kierunki etiologii kryminalnej ze szczególnym uwzględnieniem koncepcji socjologicznych .....23 1.1. Uwagi wstępne ...............................................23 1.2. Teorie biopsychologiczne .........................25 1.3. Teorie socjologiczne ...........................................32 1.3.1. Teoria anomii ..........................................36 1.3.2. Teorie dezorganizacji społecznej ...........................43 1.3.3. Teoria zróżnicowanych powiązań E.H. Sutherlanda ...........47 1.3.4. Teorie kontroli społecznej .................................52 1.3.5. Kierunek „nowej kryminologii" ............................59 1.3.6. Koncepcje teoretyczne w kryminologii polskiej ................62 1.4. Teorie przestępczości kobiet ....................................68 1.4.1. Teorie biopsychologiczne ..................................69 1.4.2. Teorie socjologiczne ...................83
Rozdział 2. Środowisko społeczne jako element ogólnego potencjału kryminogennego .....105 2.1. Syndrom i potencjał przestępczości .............................105 2.1.1. Problematyka syndromu przestępczości ....................105 2.2. Eksplikacyjne aspekty pojęcia „środowisko" ......................109 2.3. Typologia środowisk - kryteria podziału .........................111 2.4. Środowisko rodzinne .........................................115 2.5. Środowisko szkolne ..........................................120 2.6. Środowisko rówieśniczo-koleżeńskie ............................124 2.7. Przestępczość nieletnich dziewcząt w świetle wybranych wyników badań .............................................129
Rozdział 3. Zagadnienia metodologiczne badań własnych i charakterystyka badanych zbiorowości ....................137 3.1. Przedmiot i cel badań ........................................137 3.2. Problemy i hipotezy badawcze .................................138 3.3. Zmienne i wskaźniki .........................................140 3.4. Metody i techniki badawcze ...................................143 3.5. Postępowanie badawcze ......................................151 3.6. Charakterystyka badanych zbiorowości..........................154
Rozdział 4. Środowisko rodzinne nieletnich dziewcząt a ich zachowania przestępcze ..............................175 4.1. Wielkość rodziny i właściwości rodziców .........................175 4.2. Związki instytucjonalne w rodzinach badanych ...................185 4.3. Pozycje i role społeczne członków rodzin .........................195 4.4. Układ związków społeczno-psychicznych .........................203
Rozdział 5. Środowisko szkolne nieletnich dziewcząt a ich zachowania przestępcze...............................232 5.1. Stosunek do obowiązku szkolnego i opóźnienia w nauce szkolnej .....232 5.2. Sytuacje szkolne powodujące złe samopoczucie badanych ...........237 5.3. Interakcje między nieletnimi a nauczycielami ....................239 5.4. Postawy nieletnich wobec nauczycieli ...........................241 5.5. Środki wychowawcze stosowane przez nauczycieli wobec nieletnich . . . 244 5.6. Wagary .......245
Rozdział 6. Środowisko rówieśniczo-koleżeńskie nieletnich dziewcząt a ich zachowania przestępcze ..........249 6.1. Przynależność nieletnich do grup rówieśniczo-koleżeńskich oraz ich wartość społeczna ....................................249 6.2. Rodzaje zaspokajanych potrzeb psychospołecznych nieletnich w środowisku rówieśniczo-koleżeńskim..........................253 6.3. Cechy społeczno-demograficzne członków grup rówieśniczo-koleżeńskich.........254 6.4. Postawy nieletnich wobec rówieśników ..........................258
Rozdział 7. Kultura czasu wolnego a zachowania przestępcze nieletnich dziewcząt ......................................263 7.1. Kultura wypoczynku rodziców .................................265 7.2. Opieka rodziców nad czasem wolnym nieletnich ...................269 7.3. Kultura czasu wolnego nieletnich...............................272
Synteza wyników badań, postulaty .............................283 Bibliografia...................................................294 Aneksy Narzędzia wykorzystane w przeprowadzonych badaniach ...........309 Tabele, rysunki wykorzystywane w interpretacjach wyników i tekście . 343 Spis tabel .....................................................364 Spis rysunków ................................................368 Streszczenie w języku niemieckim ..............................370 Spis treści w języku niemieckim ................................371
|
|