Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH KOBIET a Rodzina Szkoła !

28-02-2012, 15:45
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 69.99 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2071554088
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 10   
Koniec: 31-01-2012 15:59:11

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1997
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha





e-księgarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl







KATEGORIE - kliknij i wybierz:






 
 
47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439   
 


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji






________P O C Z T A
_______


I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 10,00 zł
*2 książki - priorytet 11zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka - priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł

____K U R I E R (DPD)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 - 3 książek - 18 zł
*3 - 10 książek - 22 zł
*

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1- 3 książek 28,00 zł
* 3- 10 książek 28,00 zł *  





Środowiskowe Uwarunkowania Zachowań Przestępczych Nieletnich Dziewcząt


Irena Budrewicz
data wydania:1997
Format  B-5
stron 375

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie.......................9
1. Uwagi wstępne.........................9
2. Wyjaśnienie wybranych pojęć i związanych z nimi kwestii   .............12

Rozdział 1. Wybrane teorie i kierunki etiologii kryminalnej
ze szczególnym uwzględnieniem koncepcji socjologicznych    .....23
1.1. Uwagi wstępne ...............................................23
1.2. Teorie biopsychologiczne   .........................25
1.3. Teorie socjologiczne   ...........................................32
1.3.1. Teoria anomii    ..........................................36
1.3.2. Teorie dezorganizacji społecznej    ...........................43
1.3.3. Teoria zróżnicowanych powiązań E.H. Sutherlanda   ...........47
1.3.4. Teorie kontroli społecznej  .................................52
1.3.5. Kierunek „nowej kryminologii"   ............................59
1.3.6. Koncepcje teoretyczne w kryminologii polskiej ................62
1.4. Teorie przestępczości kobiet   ....................................68
1.4.1. Teorie biopsychologiczne   ..................................69
1.4.2. Teorie socjologiczne   ...................83

Rozdział 2. Środowisko społeczne jako element ogólnego potencjału kryminogennego   .....105
2.1. Syndrom i potencjał przestępczości    .............................105
2.1.1. Problematyka syndromu przestępczości    ....................105
2.2. Eksplikacyjne aspekty pojęcia „środowisko"    ......................109
2.3. Typologia środowisk - kryteria podziału   .........................111
2.4. Środowisko rodzinne   .........................................115
2.5. Środowisko szkolne   ..........................................120
2.6. Środowisko rówieśniczo-koleżeńskie    ............................124
2.7. Przestępczość nieletnich dziewcząt w świetle wybranych
wyników badań    .............................................129

Rozdział 3. Zagadnienia metodologiczne badań własnych
i charakterystyka badanych zbiorowości  ....................137
3.1. Przedmiot i cel badań   ........................................137
3.2. Problemy i hipotezy badawcze    .................................138
3.3. Zmienne i wskaźniki   .........................................140
3.4. Metody i techniki badawcze   ...................................143
3.5. Postępowanie badawcze    ......................................151
3.6. Charakterystyka badanych zbiorowości..........................154

Rozdział 4. Środowisko rodzinne nieletnich dziewcząt
a ich zachowania przestępcze   ..............................175
4.1. Wielkość rodziny i właściwości rodziców   .........................175
4.2. Związki instytucjonalne w rodzinach badanych    ...................185
4.3. Pozycje i role społeczne członków rodzin   .........................195
4.4. Układ związków społeczno-psychicznych  .........................203

Rozdział 5. Środowisko szkolne nieletnich dziewcząt
a ich zachowania przestępcze...............................232
5.1. Stosunek do obowiązku szkolnego i opóźnienia w nauce szkolnej    .....232
5.2. Sytuacje szkolne powodujące złe samopoczucie badanych   ...........237
5.3. Interakcje między nieletnimi a nauczycielami    ....................239
5.4. Postawy nieletnich wobec nauczycieli    ...........................241
5.5. Środki wychowawcze stosowane przez nauczycieli wobec nieletnich  . . . 244
5.6. Wagary   .......245

Rozdział 6. Środowisko rówieśniczo-koleżeńskie nieletnich dziewcząt a ich zachowania przestępcze   ..........249
6.1. Przynależność nieletnich do grup rówieśniczo-koleżeńskich
oraz ich wartość społeczna   ....................................249
6.2. Rodzaje zaspokajanych potrzeb psychospołecznych nieletnich
w środowisku rówieśniczo-koleżeńskim..........................253
6.3. Cechy społeczno-demograficzne członków grup rówieśniczo-koleżeńskich.........254
6.4. Postawy nieletnich wobec rówieśników   ..........................258

Rozdział 7. Kultura czasu wolnego a zachowania przestępcze
nieletnich dziewcząt    ......................................263
7.1. Kultura wypoczynku rodziców   .................................265
7.2. Opieka rodziców nad czasem wolnym nieletnich ...................269
7.3. Kultura czasu wolnego nieletnich...............................272

Synteza wyników badań, postulaty   .............................283
Bibliografia...................................................294
Aneksy
Narzędzia wykorzystane w przeprowadzonych badaniach  ...........309
Tabele, rysunki wykorzystywane w interpretacjach wyników i tekście  . 343
Spis tabel  .....................................................364
Spis rysunków   ................................................368
Streszczenie w języku niemieckim   ..............................370
Spis treści w języku niemieckim   ................................371