Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Przemoc symboliczna w przedszkolu Falkiewicz

28-02-2012, 14:10
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 22.50 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029714379
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012, 10:04

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2007
Język: polski

info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 188
Format: 16.0x23.5cm
Rok wydania: 2007
Oprawa: Miękka



Przemoc symboliczna w przedszkolu

Falkiewicz - Szult Małgorzata

W procesie wychowania dzieci w rodzinie i przedszkolu zjawisko przemocy symbolicznej stanowi jeden z nieświadomych elementów socjalizacji. Autorka podjęła próbę odpowiedzi na pytania: jakie przejawy przemocy symbolicznej zróżnicowane ze względu na treść występują w edukacji przedszkolnej, jak dochodzi do inicjowania przemocy symbolicznej wobec dzieci?

Praca składa się z dwóch części. W pierwszej – teoretycznej – dokonano przeglądu literatury przedmiotu. W drugiej części książki skoncentrowano uwagę na prezentacji rzeczywistości przedszkolnej, w której zachodzą różne interakcje między podmiotami edukacji, uruchamiane przemocą symboliczną. Każdy z rozdziałów tej części zawiera opis zachowań nauczycielek i dzieci oraz rezultaty sprawowania władzy i autorytetu.

Jednym z powodów napisania tej książki była chęć zainspirowania nauczycieli, studentów pedagogiki oraz rodziców do poznania i zrozumienia zjawisk przemocy symbolicznej.

Książka dostępna w wersji elektronicznej:



SPIS TREŚCI:

Wstęp

Część I

Teoretyczne spojrzenie na przemoc symboliczną i przedmiot profesjonalnych działań nauczyciela

Rozdział 1.

Przemoc symboliczna w edukacji. Zarys problematyki

Pojęcie przemocy symbolicznej

Przedszkole jako instrument i miejsce przemocy symbolicznej

Władza – nośnik p[przemocy symbolicznej

Podsumowanie

Rozdział 2.

Przemoc symboliczna w perspektywie rozwoju dziecka i profesjonalnych działań nauczyciela

Obecność przemocy symbolicznej w procesie socjalizacji dziecka

Rozwój dziecka jako cel profesjonalnej działalności nauczyciela

Profesjonalizm nauczyciela a przemoc symboliczna

Podsumowanie

Część II

Przejawy przemocy symbolicznej w przedszkolu – klasyfikacja

Wprowadzenie

Rozdział 1.

Komunikacja werbalna – akty językowe

Komunikacyjny wymiar przemocy symbolicznej

Przemoc symboliczna za pośrednictwem aktów językowych

Pozytywne doświadczenia komunikacyjne dzieci w świetle przemocy symbolicznej

Podsumowanie

Rozdział 2.

Komunikacja niewerbalna – akty kinetyczne

Komunikacja niewerbalna jako przejaw przemocy symbolicznej

Przemoc symboliczna w sferze aktów kinetycznych

Możliwość łagodzenia przemocy symbolicznej na płaszczyźnie niewerbalnej

Podsumowanie

Rozdział 3.

Reguły i system oceniania – akty ewaluacyjne

Istota przemocy symbolicznej w procesie oceniania

Przemoc symboliczna w zakresie aktów ewaluacyjnych

Strategie wzmacniania prorozwojowej przemocy symbolicznej

Podsumowanie

Rozdział 4.

Przestrzeń dydaktyczna: użytkownicy i dystrybucja

Zagospodarowanie przestrzeni a przemoc symboliczna

Użytkowanie i dystrybucja przestrzeni dydaktycznej w wymiarze symbolicznym

Pozytywny wymiar przemocy symbolicznej w sferze zagospodarowania przestrzeni

Podsumowanie

Rozdział 5.

Organizacja pracy edukacyjnej: presja czy oferty pedagogiczne?

Organizacja pracy edukacyjnej w perspektywie przemocy symbolicznej

Przemoc symboliczna poprzez organizację pracy edukacyjnej

Organizacja pracy edukacyjnej jako podmiotowy wymiar przemocy symbolicznej

Podsumowanie

Zakończenie

Bibliografia