|
|
|
Przekładnia
kierownicza po regeneracji wygląda
i działa jak nowa.
|
|
PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA
|
|
|
|
|
Sekretem
dobrej regeneracji jest diagnostyka. Dlatego wykonujemy szereg
testów, które mają wykluczyć ewentualne usterki po naprawie. Na naszym
urządzeniu sprawdzamy przecieki wewnętrzne, przecieki
zewnętrzne, a także odchylenie czujnika zegarowego.
Jest to
pierwsza faza testów.
Możemy wykluczyć ewentualne wycieki, luzy w
układzie, a także zacięcia.
|
TEST MAGLOWNICY 1/3
|
|
|
|
|
Przekładnia
bez luzów, wycieków i zacięć wcale
nie oznacza, że jest w pełni sprawna. Istnieje duże prawdopodobieństwo
uszkodzenia jednej ze sekcji, przez co wspomaganie może
działać w jedną stronę z mniejszą siłą niż w drugą. Zadaniem testu
numer 2 jest wykluczenie tego typu usterki poprzez wyrównanie
obciążeń, na obie sekcje. Manometr 1 pokazuje obciążenie na
sekcje prawą, manometr 2 obciążenie na sekcje lewą, a manometr
3 całkowite ciśnienie zasilacza hydraulicznego. Po tym teście
wiadomo, jak przekładnia będzie zachowywała się na samochodzie.
|
TEST MAGLOWNICY 2/3
|
|
|
|
|
Test
obciążeniowy jest ostatnim testem, który należy wykonać. W tym
teście sprawdzamy poprawną prace rozdzielacza hydraulicznego
maglownicy, jak również tłoka dzielącego cylinder listwy. Możemy
sprawdzić, czy wspomaganie wykonuje prace czy też tylko
przelatuje kanałem ciśnieniowym wprost do kanału powrotnego. Test
pokazuje także, czy wszystkie elementy są ze sobą spasowane poprawnie,
a także czy przy podwyższonej temperaturze, przekładnia
kierownicza PRZEKLADNIA NISSAN PRIMERA P12 VANETTE MAGLOWNICA zachowuje się tak samo.
|
TEST MAGLOWNICY 3/3
|
|
|
|
|
Szlifowanie
listwy zębatych to najważniejszy i najprecyzyjniejszy moment, całej
naprawy. Od tego w jaki sposób i na jakim sprzęcie listwa jest
szlifowana, będzie zależało jak szybko uszczelniacze wytrą się i
doprowadzą do ponownych wycieków. Listwy wyglądające w ten sposób to
standard w samochodach Opel [ Vectra B, Vectra C,
Astra G, Astra H, Zafira ] i w
grupie VW [ Skoda Octavia, VW GOLF IV, Seat
Toledo II itd. ] Uszczelniacz, który spasowany jest z takim
wałkiem, ściera swoją wargę doprowadzając do wycieku.
|
SKORODOWANA LISTWA
|
|
|
|
|
UWAGA! Szlifowanie wałka, to proces
dość żmudny. Wiele warsztatów chcących "przyspieszyć" próbuje
zastąpić szlifierkę tokarką z papierem ściernym. W ten sposób skatowana
listwa jest następnie polerowana i na oko nie różni się od tej
szlifowanej na szlifierce do wałków. Po zmierzeniu mikrometrem okazuje
się, że różnice w szlifie sięgają nawet
0,20 mm czyli aż 200 mikrometrów
Nie ma możliwości dopasowania tulei prowadzącej uszczelniacz, jak
również błędy powierzchniowe na listwie doprowadzają do uszkodzeń
samych uszczelniaczy.
Skuteczność naprawy po takim nieprofesjonalnym szlifie
wystarcza na jedyne 5-10 tysięcy km.
|
SZLIFIERKA DO WAŁKÓW
|
|
|
|
|
Drogi kliencie, naprawiając przekładnie u
tańszej konkurencji, możesz być pewien, że Twoja listwa kierownicza
będzie szlifowana na tokarce przy
użyciu papieru ściernego.
Powstają wówczas błędy powierzchniowe,
które uszkadzają nawet najlepszej jakości uszczelniacze. To kiedy Twoja
przekładni się rozleci to tylko kwestia czasu. Każda listwa kierownicza
powinna być szlifowana na szlifierce do wałków.
|
SZLIFOWANIE LISTWY
|
|
|
|
|
Po
szlifowaniu listwa jest sprawdzana pod specjalnym światłem w
szkle powiększającym. Sprawdzamy w ten sposób czy nie pozostały żadne
wżery na listwie, a także czy wałek po szlifie nie ma bicia na
czujniku.
Niestety cena regeneracji przy zastosowaniu szlifierki do wałków
wzrasta, gdyż maszyny są bardzo prądożerne, należy stosować drogie
obciągacze diamentowe, a także przed praktycznie każdym szlifem toczyć
nakiełki w listwie. Oszczędność 100 zł, przy tak ważnym
układzie jakim jest układ kierowniczych w naszym odczuciu mija się
jednak z celem.
|
KONTROLA ODCHYŁU ZEGARA
|
|
|
|
|
Zamiast
wyrzucać pieniądze w niepewną przekładnie używaną lepiej zainwestować w
produkt regenerowany.
Sprzedawca przekładni używanej wystawi gwarancje rozruchową.
Regenerowana przekładnia ma 12-24 miesięcy
pełnej gwarancji.
Należy uważać na NOWE chińskie
zamienniki marnej jakości z allegro.
Dobrze zregenerowana i poprawnie zamontowana
przekładnia to gwarancja, że układ kierowniczy będzie bezpieczny.
Ponowny montaż i zakup drugiej używanej przekładni, znacznie
przewyższa koszty regeneracji wraz z montażem. Oprócz tego oszczędza
masę czasu i ponowne unieruchomienie auta.
|
TAK PRACUJEMY...
|
|
|
|
|
Posiadamy
rdzenie nowe
i regenerowane. Stale rozszerzamy naszą ofertę o kolejne podzespoły.
Każda przekładnia na naszym magazynie spełnia określone
normy producenta i przechodzi wewnętrzne testy obciążeniowe na podwyższonym
ciśnieniu.
Gwarantujemy jakość za rozsądną cenę.
|
ZREGENEROWANE MAGLOWNICE
|
|
|
|
|
Poszczególne
elementy przekładni kierowniczej są weryfikowane
pod kątem uszkodzeń i zużyć. Specjalnej weryfikacji poddane są zębniki
i listwy zębate. Przed montażem koniecznie należy sprawdzić geometrie
obudowy.
Części wymienne takie jak np. uszczelnienia techniczne w dużej
mierze zakładamy identyczne z tymi z pierwszego montażu, w szczególnych
wypadkach montowane są uszczelniacze podwymiarowe.
|
PODZESPOŁY BAZOWE
|
|
|
|
|
Przy
wymianie tulei prowadzących konieczna jest wymiana simmeringów
i ponowne spasowanie listwy z wałkiem atakującym.
Wówczas dobierane są
uszczelnienia takich firm jak:
- Auto Suppliers Limited
- Emmetec
- Corteco
bo konkretne rozwiązania
dają konkretne rezultaty...
|
Tylko pewne rozwiązania:
Maglownica / Przekładnia
PRZEKLADNIA NISSAN PRIMERA P12 VANETTE MAGLOWNICA
|
|
|
|
|
Niestety w
skrajnych przypadkach regeneracja przekładni kierowniczej jest
niemożliwa, nieopłacalna lub czasami niebezpieczna. Takich napraw nasza
firma się nie podejmuje.
Klienci
dostarczają czasami przekładnie z pękniętymi obudowami lub z urwanymi
mocowaniami. Bywa i tak, że listwa zębata jest tak skorodowana, że nie
da się jej szlifować ani chromować.
W takich
wypadkach proponujemy odpłatnie inną zregenerowaną przekładnie z
magazynu.
|
USZKODZONA OBUDOWA
|
|
|
|
|
Wystawiamy
gwarancje na zregenerowane przekładnie. Gwarancja w standardzie,
wystawiana na okres 12 miesięcy z możliwością rozszerzenia
odpłatnie do
24 miesięcy dla klientów, którzy jeżdżą
zawodowo powyżej 100,000 km rocznie.
Niepisana
zasada mówi, że dobrze zrobiona przekładnia wystarcza na drugie tyle
ile auto przejechało do tej pory.
Czasami
naprawiamy błędy powstałe już w fazie produkcji przekładni kierowniczej
(np. zastępując źle ułożyskowaną, aluminiową komorę dystrybucyjną
tuleją stalową).
Wówczas tak regenerowana przekładnia starcza na dłużej niż nowa.
|
MAGLOWNICE WSP. ELEKTRYCZNE |
|
|
|
|
Aby
sprostać Państwa oczekiwaniom, prowadzimy magazyn przekładni
zregenerowanych. Możemy po wstępnej diagnozie, wydać zregenerowaną
przekładnie w zamiana za zużytą tego samego typu. Dzięki temu,
skracamy i tym samym oszczędzamy Państwa czas. Większość
popularnych typów mamy w ilościach powyżej 10 sztuk.
|
MAGLOWNICA WSP. HYDRAULICZNE |
|
|
|
|
Montaż maglownicy w naszych
zakładach, to coś więcej niż tylko wyjęcie i włożenie przekładni. To
pewność, że cała procedura została wykonana fachowo. Trzeba pamiętać,
że to czy przekładni będzie działać długo i bezawaryjnie w dużej mierze
zależy od właściwego montażu. Wystarczy, jedna źle zapięta osłona i
nawet nowa przekładnia rozszczelni się po 1-2 miesiącach.
Informacja:
Przekładnia montowane na miejscu w ciągu 1 dnia w nie są
lakierowane, ze względu na długi czas schnięcia - nie ma to wpływu na
cały proces regeneracji.
|
Demontaż Przekładni
PRZEKLADNIA NISSAN PRIMERA P12 VANETTE MAGLOWNICA
|
|
|
|
|
Myjnia
parowo-koszowa to niemal najważniejsze urządzenie w naszej firmie.
Detergenty w połączeniu z wysoką temperaturą, usuwają wszelkie naloty
olejowe, piach, wodę i inne zanieczyszczenia dostające się do środka
przekładni kierowniczej. Medium myjące jest wzbogacone o inhibitory
korozji, które po myciu mają chronić przed wilgotnym powietrzem
atmosferycznym, które może tworzyć mikro korozję. Warto zaznaczyć, iż
jest to mycie zgrubne. Proces mycia wstępnego trwa od 30 do 120 minut.
Wstępnie umyte elementy hydrauliczne, są ponownie myte w myjce
ultradźwiękowej.
(Oczywiście jeżeli proces tego wymaga)
|
MYJKA KOSZOWO-NATRYSKOWA
|
|
|
|
|
Myjka
ultradźwiękowa czyści osady olejowe, naloty korozyjne i inne
zanieczyszczenia z trudno dostępnych miejsc, których myjka parowa, nie
jest w stanie usunąć. Kawitacja jest bardzo skuteczna, wszędzie
tam gdzie metoda natryskowa nie wystarcza. Zastosowane w myjce
generatory ultradźwiękowe emitują fale które uderzają w cząsteczki
płynu wprawiając je w ruch. Specjalnie dobrane medium jest podgrzewane
do 90 stopni C i ma zastosowane w rozdzielaczach hydraulicznych,
komorach dystrybucyjnych, niedostępnych łożyskach,
kamieniach dociskowych, zabezpieczeniach, a także w procesie
regeneracji turbosprężarek którymi również się zajmujemy.
Połączenie tych dwóch myjek, daje pewność, że wszystko jest na pewno
dobrze wyczyszczone.
|
MYJKA ULTRADŹWIĘKOWA
|
|
|
|
|
Aby
ułatwić Państwu decyzje gdzie regenerować przekładnie kierowniczą,
proponujemy montaż i demontaż na miejscu w ciągu 1 dnia w
jednym z naszych oddziałów. Należy się umówić telefonicznie na
jednodniowy termin naprawy. Przekładnia jest u nas demontowana,
regenerowana i montowana na auto.
Gwarancja
12 lub 24 miesiące.
|
HALA MONTAŻOWA
|
|
|
|
|
Montaż
i demontaż w promocyjnym wariancie
50/50
Niech
to będzie tylko jeden przykład na to dlaczego warto do nas przyjechać
nawet spoza województwa...
...także wliczając paliwo
Więcej informacji na górze strony.
|
KLIENCI SPOZA REGIONU
|
|
|
|
|
Jeżeli zdecydują się Państwo na demontaż we własnym zakresie
sugerujemy o zapoznanie się z naszą skróconą instrukcją montażu.
PO REGENERACJI
(montaż w innym zakładzie)
koniecznie należy:
WAŻNE! 1. Wypłukać
dokładnie układ wspomagania nowym olejem.
*WAŻNE! 2. Wymienić zielony
płyn wspomagania (jeżeli taki jest zalany oryginalnie) na czerwony olej
np. ATF II D.
WAŻNE! 3. Koniecznie wymienić
osłony drążków na nowe. Zdecydowanie unikać osłon termoplastycznych.
Wybrać gumowe. Jeżeli oryginalnie osłony są z odpowietrznikiem, to
takie należy zastosować, pamiętając o rurce odpowietrzającej.
WAŻNE! 4.Należy dokręcać oba drążki
jednocześnie. Próba dokręcenia każdego drążka z osobna kończy się
wykręceniem korka i uszkodzeniem przekładni.
*Z
naszego doświadczenia wynika, że nie zastosowanie się do punktu 2 i 3
skutkuje tym, że po 7-8 miesiącach od regeneracji listwa wygląda
tak jak na 5 zdjęciu od góry. Ponowna regeneracja nie zawsze jest
możliwa...
Wymiana płynu z zielonego na czerwony jest bezpieczna dla
pompy wspomagania.
|
SKRÓCONA INSTRUKCJA MONTAŻU
|
|
|
|
STACJA
DIAGNOSTYKI I SERWIS PRZEKŁADNI KIEROWNICZYCH
|