Przedsiębiorstwo. Wartość. Zarządzanie
Podręcznik obejmuje wiedzę dotyczącą zarządzania przedsiębiorstwem. W części pierwszej zaprezentowano przedsiębiorstwo w perspektywie współczesnych wyzwań rozwojowych oraz tło i przyczyny zmian w teoretycznych podstawach dzisiejszych przedsiębiorstw. Szczególną uwagę zwrócono na kwestię szeroko rozumianej wartości (przesłanek jej tworzenia, obszarów występowania i ewolucji, wpływu na określenie celów i sposobów ich osiągania), co pozwoliło na ukazanie złożoności kategorii wartości i konieczności jej tworzenia jako długookresowego celu przedsiębiorstwa i warunku rozwoju. W części drugiej, bardziej praktycznej, autorzy przedstawiają proces zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem z punktu widzenia kształtowania wartości. Wiele miejsca w tej części poświęcono na prezentację wybranych koncepcji, sposobów i narzędzi zarządzania, wzmocnioną konkretnymi przykładami i odniesieniami zaczerpniętymi z naszej rzeczywistości gospodarczej. Książka jest efektem badań prof. dr hab. Cezarego Suszyńskiego oraz prowadzonego przez niego zespołu słuchaczy seminarium doktorskiego w Katedrze Zarządzania Przedsiębiorstwem przy Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Spis treści
CZĘŚĆ I Przedsiębiorstwo w perspektywie współczesnych wyzwań rozwojowych
Rozdział 1. Przedsiębiorstwo jako przedmiot poznania
Rozdział 2. Przedsiębiorstwo w rozwiniętej gospodarce rynkowej. Natura współczesnych zmian i główne wyzwania cywilizacyjne
Rozdział 3. Sprawność i efektywność przedsiębiorstwa. Wyzwania na poziomie struktur i procesów
Rozdział 4. Wyzwania na szczeblu przedsiębiorstwa - imperatyw kształtowania wartości
CZĘŚĆ II Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem. Perspektywa procesu kształtowania wartości
Rozdział 5. Kształtowanie wartości dla akcjonariuszy na podstawie koncepcji Value Based Management
Rozdział 6. Analiza i ocena zarządzania wartością w spółkach notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie
Rozdział 7. Analiza due diligence a kształtowanie wartości przedsiębiorstw w transakcjach klonsolidacyjnych
Rozdział 8. Customer Relationship Management (CRM) jako koncepcja kształtowania wartości w układzie klient-przedsiębiorstwo
Rozdział 9. Wartość dla klienta i wartość związku. Praktyczne aspekty CRM
Rozdział 10. Zasoby niematerialne przedsiębiorstwa w procesie kształtowania wartości
Rozdział 11. Zarządzanie strategiczne zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa - podstawy koncepcji
Rozdział 12. Możliwości i ograniczenia zarządzania strategicznego zasobami niematerialnymi rzedsiębiorstwa. Studium przypadku Banku Pekao SA
Literatura