Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PRZEDSIĘBIORSTWO SIECIOWE Zmiany... [nowa]

16-05-2014, 4:55
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 39.71 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 4157921249
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 4    Wyświetleń: 4   
Koniec: 16-05-2014 05:01:45

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

PRZEDSIĘBIORSTWO SIECIOWE Zmiany uwarunkowań i strategii w XXI wieku

Stanisław Łobejko

Dane:
  • ISBN:[zasłonięte]978-8378-525-0
  • liczba stron: 276
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: SGH
  • wymiary: 176 x 250 mm
  • Rok wydania: 2010
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Postęp naukowo-techniczny, w szczególności technologie informacyjno-komunikacyjne
    przełomu XXI wieku, oraz przemiany społeczno-gospodarcze zmieniają
    w sposób istotny metody, sposoby oraz formy prowadzenia działalności gospodarczej,
    umożliwiając powstawanie przedsiębiorstw sieciowych, stanowiących nową formę
    organizacyjną przedsiębiorstw działających według nowych zasad i wymagających
    odmiennego podejścia do zarządzania opartego na orkiestracji, tworząc równocześnie
    podwaliny dla rozwoju globalnej gospodarki sieciowej.
    1. W przedsiębiorstwie sieciowym metodą zarządzania jest orkiestracja procesów.
    Tradycyjne zarządzanie jest realizowane na poziomie niezależnych podmiotów
    tworzących przedsiębiorstwo sieciowe, a na poziomie przedsiębiorstwa sieciowego
    rolę tę pełni orkiestracja procesów.
    2. Współczesne przedsiębiorstwa stoją w obliczu konieczności zmiany dotychczasowego
    firmocentrycznego podejścia na nowe podejście sieciocentryczne. Rozwój
    sieci oraz sieciowych form współpracy przedsiębiorstw powoduje, że w coraz
    większym stopniu ich działalność gospodarcza jest prowadzona w sieci. To sprawia,
    że muszą one zmienić wewnętrzny klimat z ukierunkowanego na indywidualizm
    działania na ukierunkowany na współpracę z otoczeniem. Myślenie w kategoriach
    osiągania jak największych korzyści dla firmy musi zostać zastąpione
    myśleniem o korzyściach dla sieci, a perspektywa widzenia z ograniczonej do
    przedsiębiorstwa na rozszerzoną, obejmującą sieć.
    3. W procesie tworzenia wartości dokonuje się przejście od łańcucha wartości do
    sieci wartości. Wartość powstaje jako efekt wykorzystania zasobów znajdujących
    się w otoczeniu przedsiębiorstwa oraz współpracy wielu niezależnych podmiotów
    połączonych ze sobą relacjami sieciowymi. Wartość wielu współczesnych
    produktów jest sumą cząstkowych wartości dodawanych w sieciowym procesie
    produkcji przez współpracujących ze sobą partnerów sieciowych i w ten sposób
    nabiera nowego kolektywnego charakteru.
    4. Następuje zmiana lokalizacji wiedzy oraz wyróżniających umiejętności i kluczowych
    kompetencji z przedsiębiorstwa do sieci. Szybkie tempo rozwoju nauki
    i techniki oraz technologii produkcyjnych, wysoka specjalizacja, powstawanie
    nowoczesnych dziedzin łączących w sobie osiągnięcia wielu różnych dyscyplin
    nauki sprawiają, że przedsiębiorstwa nie są w stanie samodzielnie rozwijać potrzebnej
    im wiedzy, wyróżniających umiejętności oraz kluczowych kompetencji.
    Dlatego też, korzystając z możliwości, jakie oferuje nowoczesna technologia informacyjno-
    komunikacyjna, poszukują potrzebnych im zasobów w sieci.
    5. Innowacje otwarte stają się nowym, sieciowym źródłem przewagi konkurencyjnej.
    Od dawna były one wskazywane jako jeden z najważniejszych czynników
    przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku globalnym. Informatyzacja
    oraz usieciowienie społeczeństwa i gospodarki stworzyły możliwość włączenia
    do procesu kreowania innowacji intelektualnych zasobów znajdujących się na
    zewnątrz przedsiębiorstwa. Proces kreacji i rozwoju innowacji z zamkniętego we
    wnętrzu przedsiębiorstwa otwiera się na zewnętrznych partnerów (fi rmy, organizacje,
    klienci), traktując ich jako kokreatorów innowacji.
    Praca składa się z siedmiu rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówione zostały
    informacyjne i sieciowe uwarunkowania rozwoju, z podkreśleniem roli i znaczenia
    informacji, systemów informacyjnych oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych
    dla rozwoju gospodarczego i społecznego. Wskazano podstawowe rodzaje sieci,
    miejsce przedsiębiorstwa w sieci procesów oraz przejście od inteligencji terminala do
    inteligencji sieci.
    W rozdziale drugim dokonano analizy nowej formy organizacyjnej, jaką we współczesnej
    gospodarce jest przedsiębiorstwo sieciowe. Rosnąca konkurencja na globalnych
    rynkach zmusza przedsiębiorstwa do aktywnej współpracy sieciowej oraz tworzenia
    przedsiębiorstw sieciowych. Zmiany, jakie dokonały się w strukturach organizacyjnych
    przedsiębiorstw, polegają na przechodzeniu od form hierarchicznych do form płaskich,
    od przedsiębiorstw zamkniętych w ściśle oznaczonych granicach do otwartych, sieciowych
    oraz rozproszonych, które w coraz większym stopniu wykorzystują możliwości
    leżące na zewnątrz. Proces ten wywołuje efekt rozmywania się granic przedsiębiorstw
    oraz zlewania się przedsiębiorstwa z jego otoczeniem. Pojawia się szereg nowych koncepcji
    przedsiębiorstw sieciowych, takich jak przedsiębiorstwo fraktalne czy przedsiębiorstwo
    kwantowe. Wskazano, że proces orkiestracji w przedsiębiorstwie sieciowym
    pełni analogiczną rolę jak zarządzanie w przedsiębiorstwie tradycyjnym.
    Ważną kwestią w globalnej gospodarce sieciowej jest zagadnienie kreacji wartości
    omówione w rozdziale trzecim. Przejście od gospodarki tradycyjnej do gospodarki
    sieciowej wpływa w sposób istotny na zmianę metod i sposobów kreacji wartości oraz
    sprawia, że następuje przeniesienie procesu kreacji wartości z łańcucha wartości do
    sieci wartości. We współczesnej gospodarce wartość powstaje w sieci i ten fakt ma
    doniosłe znaczenie dla rozwoju przedsiębiorstw oraz metod zdobywania przewagi
    konkurencyjnej na globalnym rynku.
    Wiedza jest jednym z najważniejszych zasobów współczesnych przedsiębiorstw,
    dlatego też coraz ważniejsze staje się jej posiadanie oraz wykorzystanie. Dotyczy to
    w szczególności przedsiębiorstw sieciowych czerpiących z zewnętrznych, sieciowych
    zasobów wiedzy. Problematyce zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie sieciowym
    jest poświęcony rozdział czwarty.
    W globalnej gospodarce sieciowej zmieniają się metody i sposoby konkurowania
    oraz czynniki konkurencyjności, wśród których na czoło wysuwa się innowacyjność
    omówiona w rozdziale piątym. W zakresie innowacyjności można mówić o nowej
    jakości polegającej na włączeniu szerokiej rzeszy osób, fi rm i instytucji zewnętrznych
    do procesu tworzenia innowacji określanego jako innowacje otwarte. Obecnie
    w coraz większym stopniu konsument jest kokreatorem (w dosłownym znaczeniu)
    innowacji. W zakresie innowacyjności następuje istotna zmiana w relacjach przedsiębiorstwo-
    konsument. Z pozycji twórcy innowacji przedsiębiorstwo przesuwa się
    na pozycję realizatora innowacji wykreowanych wspólnie z konsumentem.
    Rosnąca konkurencja na rynku globalnym zmusza przedsiębiorstwa do aktywnej
    współpracy sieciowej oraz nowego podejścia do kwestii nawiązywania współpracy
    w sieci. Tej problematyce został poświęcony rozdział szósty. Omówiono w nim takie
    sieciowe formy współpracy, jak: sieci produkcji, sieci logistyczne, sieci outsourcingowe,
    sojusze i alianse strategiczne.
    W rozdziale siódmym dokonano analizy procesów i przemian, które doprowadziły
    do powstania współczesnej nowej gospodarki oraz jej dalszego rozwoju w kierunku
    gospodarki, której istotę najlepiej oddaje określenie globalna gospodarka sieciowa.
    Wskazano, że gospodarka XXI wieku to gospodarka dynamicznych przemian w sposobach
    i formach gospodarowania oraz organizacji rynków, a jej dwoma najważniejszymi
    cechami będzie globalny oraz sieciowy charakter. Podkreślono zmiany
    w metodach i sposobach zachowań konkurencyjnych przedsiębiorstw w globalnej
    gospodarce sieciowej.
    Praca ma charakter teoretyczny i należy do dziedziny nauk ekonomicznych oraz
    dyscypliny nauk o zarządzaniu. Prowadzone w niej rozważania swoim zakresem
    mieszczą się w zakresie nauk o przedsiębiorstwie. Jej celem było rozpoznanie głównych
    zjawisk i procesów zachodzących we współczesnej gospodarce oraz działalności
    gospodarczej przedsiębiorstw, czynników je wywołujących lub im towarzyszących
    oraz postawienie wniosków mających w dużym stopniu charakter ekstrapolacyjny.
    Ze względu na złożoność wielu spośród analizowanych zjawisk i procesów oraz to,
    że dzieją się one obecnie, nie ma możliwości dokonania ich oceny ex post (podejście
    historyczne), możliwa jest jedynie obserwacja on going (bieżąca). Dlatego też
    w pracy proces wnioskowania oparty został na metodzie indukcji, pozwalającej na
    wyciąganie wniosków ogólnych na podstawie przesłanek jednostkowych potwierdzających
    występowanie określonych cech (przy braku przesłanek negatywnych) oraz
    zachodzących między nimi relacji. Ze względu za zakres analizowanych zagadnień
    oraz fakt, że obserwacje dotyczą aktualnie zachodzących zjawisk i procesów, zbiór
    analizowanych przesłanek ma charakter niewyczerpujący, co determinuje zastosowaną
    metodę jako metodę indukcji niezupełnej, która pozwala w miarę wzbogacania
    wiedzy w przedmiocie badań na kontynuację procesu wnioskowania.
    W pracy dokonano szerokiej analizy zjawisk i czynników determinujących rozwój
    przedsiębiorstw na tle zmian zachodzących w gospodarce z uwzględnieniem zmian
    zachodzących w społeczeństwie. Jednym z nowych, związanych z innowacjami procesów
    jest proces innowacji odwrotnej (diverse innovation) łączący się z faktem, że coraz
    częściej duże przedsiębiorstwa globalne sięgają do źródeł innowacji znajdujących
    się w krajach wschodzących (rozwijających się), takich jak Chiny czy Indie. To nowe
    zjawisko we współczesnej gospodarce ma już charakter wyraźnie zarysowującego
    się trendu polegającego na tym, że innowacje początkowo opracowywane w kraju
    wysoko rozwiniętym, a następnie przekazane do krajów wschodzących zostają w nich
    udoskonalone oraz rozwinięte do takiej postaci, że mogą być wprowadzone z sukcesem
    na globalny rynek, w tym także na rynek kraju, w którym miały swój początek.
    Zaprezentowane i poddane analizie problemy obejmują szerokie spektrum zagadnień
    związanych z rozwojem społeczno-gospodarczym wywoływanym wieloma
    czynnikami, wśród których na czoło wysuwają się procesy globalizacji oraz usieciowienia
    gospodarki i społeczeństwa. To one będą określały formy i sposoby działania
    przedsiębiorstw oraz dobrobyt i styl życia społeczeństwa XXI wieku.
    Praca ma charakter monografii naukowej, jednocześnie znaczna jej część może
    zainteresować zarówno pracowników naukowych, jak i studentów kierunków ekonomii
    oraz zarządzania, a także kadry kierownicze innowacyjnych przedsiębiorstw.

    Wprowadzenie
    1. Ujawnianie informacji a ochrona inwestorów i pozycja konkurencyjna emitentów papierów wartościowych
    1.1.Sprawozdanie finansowe i sprawozdanie z działalności jako element ochrony inwestorów
    1.1.1. Cele sprawozdania finansowego
    1.1.2. Założenia podstawowe sporządzania sprawozdań finansowych
    1.1.3. Cechy jakościowe sprawozdań finansowych oraz ograniczenia dotyczące przydatności i wiarygodności informacji
    1.1.4. Sprawozdania finansowe jako element raportów przekazywanych przez spółki publiczne
    1.1.5. Uregulowania dotyczące sprawozdania z działalności obowiązujące w Polsce na tle wymagań Unii Europejskiej
    1.1.6. Sprawozdanie zarządu (management commentary, MC) - dyskusja nad zawartością raportu
    1.2.Raportowanie relacji z otoczeniem jako element ochrony inwestora
    1.2.1. Uwagi wstępne
    1.2.2. Raportowanie relacji z otoczeniem z punktu widzenia przedsiębiorstw
    1.2.3. Użytkownicy raportów
    1.2.4. Raport relacji z otoczeniem gwarantujący ochronę inwestorów
    1.2.5. Wyniki badań nad zasadnością raportowania relacji z otoczeniem w celu ochrony interesów inwestorów
    1.3.Ochrona inwestora oraz wskaźniki jej pomiaru
    1.3.1. Ochrona inwestora - definicja
    1.3.2. Wskaźniki pomiaru ochrony inwestora na rynku kapitałowym
    1.4.Pozycja konkurencyjna emitentów papierów wartościowych oraz wskaźniki jej pomiaru
    1.4.1. Pomiar pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa
    1.4.2. Wskaźniki pomiaru pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa - wybór wskaźników na potrzeby badania
    1.5.Uwagi końcowe
    2. Analiza obowiązkowych i dobrowolnych ujawnień w sprawozdawczości biznesowej emitentów papierów wartościowych oraz ich pomiar
    2.1.Uwagi wstępne
    2.2.Analiza informacji dotyczących ochrony inwestora (obowiązkowe i dobrowolne ujawnienia w sprawozdawczości biznesowej emitentów papierów wartościowych)
    2.2.1. Uwagi wstępne
    2.3.Zakres ujawnień raportowanych w sprawozdaniu finansowym
    2.3.1. Zasoby niematerialne
    2.3.2. Zarządzanie ryzykiem
    2.3.3. Wartość godziwa
    2.3.4. Rachunkowość zabezpieczeń
    2.3.5. Leasing
    2.3.6. Segmenty działalności
    2.3.7. Rezerwy
    2.3.8. Zakres ujawnień raportowanych w sprawozdaniu z działalności
    2.3.9. Zakres ujawnień w obszarze relacji przedsiębiorstwa z otoczeniem
    3. Ochrona inwestora i pozycja konkurencyjna emitentów papierów wartościowych oraz ich pomiar
    3.1.Ochrona inwestora
    3.1.1. Zmienność kursów akcji
    3.1.2. Audytor
    3.2.Pozycja konkurencyjna
    3.2.1. Udział w rynku
    3.2.2. Pozycja kosztowa
    3.2.3. Rentowność
    3.2.4. Wskaźnik Pentor
    4. Ilościowa analiza wpływu jakości ujawnianych informacji na ochronę inwestorów i pozycję konkurencyjną oraz budowa optymalnego modelu ujawnień
    4.1.Uwagi wstępne
    4.2.Statystyczny obraz ujawnień w próbie 48 wybranych spółek z Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie SA w latach 2[zasłonięte]005-20
    4.2.1. Przygotowanie danych do analizy (preprocessing)
    4.2.2. Wstępna eksploracja danych
    4.3.Wskaźnik ujawnień korporacyjnych dla spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie SA
    4.3.1. Uwagi wstępne
    4.3.2. Metoda obliczania wskaźnika PCDI
    4.3.3. Wskaźnik PCDI dla spółek w próbie badawczej
    4.3.4. Wartości PCDI dla innych spółek
    4.4.Zmienne określające stopień ochrony inwestorów
    4.4.1. Uwagi wstępne
    4.4.2. Zmienne reprezentujące ochronę inwestorów
    4.5.Zmienne określające pozycję konkurencyjną spółek
    4.5.1. Uwagi wstępne
    4.5.2. Zmienne reprezentujące pozycję konkurencyjną
    4.6.Wpływ ujawnień na poprawę ochrony inwestorów oraz pozycję konkurencyjną spółek
    4.6.1. Uwagi na temat dotychczasowych badań
    4.6.2. Postawienie problemu badawczego
    4.7.Ilościowa analiza wpływu ujawnień na poprawę ochrony inwestorów oraz pozycję konkurencyjną spółek
    4.7.1. Skorelowanie poziomu ujawnień z wybranymi zmiennymi
    4.7.2. Pojedyncze modele regresji liniowej i uporządkowanej regresji logitowej
    4.8.Szersze ujęcie pozycji konkurencyjnej: wykorzystanie danych z bazy InfoCredit
    4.9.Dezagregacja wskaźnika ujawnień korporacyjnych PCDI a ochrona inwestorów i pozycja konkurencyjna
    4.9.1. Wielkości zdezagregowanych PCDI
    4.9.2. PCDI1-PCDI4 a mierniki pozycji konkurencyjnej i ochrony inwestorów
    Podsumowanie
    Załączniki
    Bibliografia

    Przed zakupem zapoznaj się ze stroną o mnie

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.