Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PRZEDSIĘBIORSTWA SIECIOWE I INNE... [nowa]

16-05-2014, 4:48
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 52.99 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 4157920704
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 4    Wyświetleń: 3   
Koniec: 16-05-2014 04:59:36

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

PRZEDSIĘBIORSTWA SIECIOWE I INNE FORMY WSPÓŁPRACY SIECIOWEJ

red. Stanisław Łobejko

Dane:
  • ISBN:[zasłonięte]978-8378-765-0
  • liczba stron: 283
  • okładka: twarda
  • wydawnictwo: SGH
  • wymiary: 176 x 250 mm
  • Rok wydania: 2012
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Wśród wielokierunkowych zmian zachodzących we współczesnej gospodarce na czoło wysuwa się rozwój nowych form współpracy przedsiębiorstw. Wysokie tempo postępu naukowo-technicznego z jednej strony dostarcza przedsiębiorstwom nowoczesnych technologii wytwórczych, a z drugiej strony diametralnie zmienia sposoby prowadzenia działalności gospodarczej oraz konkurowania. Najważniejszym zasobem przedsiębiorstwa staje się wiedza, stanowiąca podstawę tworzenia wysoko zaawansowanych technologicznie produktów i usług, których produkcja często przekracza możliwości jednego przedsiębiorstwa. Koniecznością staje się więc nawiązywanie współpracy z innymi podmiotami. Szczególną formą takiej współpracy są przedsiębiorstwa sieciowe budujące swój potencjał w oparciu o sieć partnerów biznesowych, wspólnie tworzących nową wartość.
    Praca prezentuje szereg zagadnień z zakresu podstaw teoretycznych budowy i rozwoju przedsiębiorstwa sieciowego, aspektów przestrzennych, możliwości ograniczania ryzyka biznesowego, kompetencji kapitału ludzkiego, zasobów sieciowych czy też wykorzystania portali społecznościowych do celów biznesowych. Wyniki badań odnoszą się do współpracy sieciowej w sektorze bankowym, wśród przedsiębiorstw deweloperskich i dystrybucyjnych oraz do możliwości wykorzystania systemów IT w procesie tworzenia przedsiębiorstw sieciowych.
    Książka może być przydatna dla pracowników naukowych i studentów jako literatura uzupełniająca do wykładów z zarządzania. Jednocześnie zainteresuje menedżerów, którzy znajdą w niej oprócz wiedzy teoretycznej także opis doświadczeń polskich przedsiębiorstw realizujących strategie współpracy sieciowej.
    Publikacja prezentuje dorobek zespołu badawczego w zakresie problematyki współpracy sieciowej podmiotów gospodarczych, przedsiębiorstw i organizacji sieciowych. Zawarte w niej treści poszerzają dotychczasową wiedzę w badanej dziedzinie i mogą stanowić inspirację do dalszych pogłębionych badań. Ze względu na połączenie teorii z praktyką książka może być przydatna jako podręcznik uzupełniający do wykładów z teorii przedsiębiorstwa, nauk o organizacji oraz zarządzania. Zawarta w niej wiedza praktyczna, uzyskana na podstawie wywiadów przeprowadzonych w działających przedsiębiorstwach, może być użyteczna dla przedsiębiorców zainteresowanych możliwościami, jakie w dzisiejszej wysoko konkurencyjnej gospodarce otwierają się przed przedsiębiorstwami i organizacjami sieciowymi.

    Wstęp (Stanisław Łobejko)
    1. Przedsiębiorstwo sieciowe - teoria i praktyka (Stanisław Łobejko)
    1.1. Uwarunkowania globalizacyjne
    1.2. Zmiany w strukturach organizacyjnych przedsiębiorstw
    1.3. Przedsiębiorstwo sieciowe - nowy rodzaj organizacji
    1.4. Współpraca sieciowa w sektorze MSP
    Podsumowanie
    Bibliografia
    2. Przestrzenne aspekty tworzenia i funkcjonowania przedsiębiorstw sieciowych w Polsce (Beata Żelazko)
    2.1. Założenia badawcze
    2.2. Przedsiębiorstwo sieciowe w świetle teorii nauk o zarządzaniu
    2.3. Przedsiębiorstwo sieciowe w świetle teorii nauk przestrzennych
    2.4. Cechy regionalnej i lokalnej przestrzeni jako uwarunkowanie współdziałania gospodarczego przedsiębiorstw
    Podsumowanie
    Bibliografia
    3. Tworzenie przedsiębiorstw sieciowych jako metoda ograniczania ryzyka bankructwa przedsiębiorstw deweloperskich w Polsce (Agnieszka Kobeszko)
    3.1. Założenia badawcze
    3.2. Koncepcje i nurty badawcze współpracy sieciowej przedsiębiorstw
    3.2.1. Nurt badawczy Grupy IMP oraz nurt strategiczny w podejściu sieciowym
    3.2.2. Cechy powiązania sieciowego
    3.3. Współpraca sieciowa w branży deweloperskiej
    3.3.1. Project finance jako jedna z metod finansowania nieruchomości 106
    3.3.2. Struktura project finance jako przykład sieci międzyorganizacyjnej w branży deweloperskiej
    3.3.3. Perspektywy rozwoju współpracy sieciowej w branży deweloperskiej w Polsce a project finance
    3.4. Współpraca sieciowa spółki MG Sp. z o.o. Studium przypadku
    3.4.1. Powstanie i działalność spółki MG Sp. z o.o.
    3.4.2. Powiązania między spółkami w Grupie MG
    3.4.3. Uczestnicy projektu realizowanego w Grupie MG
    3.4.4. Sieciowe powiązania między uczestnikami projektu w Grupie MG
    3.4.5. Perspektywy rozwoju współpracy sieciowej w Grupie MG a project finance
    Podsumowanie
    Bibliografia
    4. Kompetencje kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach sieciowych. Potencjał i ryzyko (Marzena Fryczyńska)
    4.1. Przedsiębiorstwa sieciowe w przestrzeni społeczno-gospodarczej
    4.2. Sieciowy kapitał ludzki
    4.3. Kompetencje sieciowego kapitału ludzkiego
    4.4. Potencjał kompetencji sieciowych i związane z nim ryzyko
    Podsumowanie
    Bibliografia
    5. Zasobowe przesłanki decyzji strategicznych w tworzeniu i rozwijaniu przedsiębiorstw sieciowych (Marek Błaszczyk)
    5.1. Pozyskiwanie konkurencyjnych zasobów i umiejętności
    5.2. Kształtowanie oraz udostępnianie konkurencyjnych zasobów
    5.3. Zasobowe uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw sieciowych
    5.4. Proponowane pytania badawcze do kwestionariusza wywiadu
    Bibliografia
    6. Wpływ możliwości komunikacyjnych systemów IT na rozwój przedsiębiorstw sieciowych (Konrad Szermanowicz)
    6.1. Założenia badawcze
    6.2. Nowoczesne technologie informacyjne
    6.2.1. System informacyjny a system informatyczny
    6.2.2. Architektura komunikacyjna systemów IT
    6.2.3. Komunikacja pomiędzy systemami IT
    6.3. Innowacje technologiczne w przedsiębiorstwach sieciowych
    6.4. System informatyczny a przedsiębiorstwo sieciowe
    6.5. Istota architektury systemów IT w przedsiębiorstwie sieciowym
    6.6. Koncepcja komunikacji pomiędzy systemami IT w przedsiębiorstwie sieciowym - zastosowanie Web Services
    Podsumowanie
    Bibliografia
    7. Portale społecznościowe a przedsiębiorstwa sieciowe (Bartłomiej Chinowski)
    7.1. Media społecznościowe - definicja pojęcia
    7.2. Istota sieci społecznościowych
    7.3. Zarys historii sieci społecznościowych
    7.4. Stan obecny mediów społecznościowych
    7.5. Aktywność przedsiębiorstw w mediach społecznościowych
    7.6. Przykłady wykorzystania sieci społecznościowych przez przedsiębiorstwa
    7.7. Szanse i zagrożenia wynikające z wykorzystania sieci społecznościowych
    7.8. Wpływ mediów społecznościowych na efektywność pracy
    7.9. Kierunki rozwoju mediów społecznościowych i ich biznesowego wykorzystania
    Podsumowanie
    Bibliografia
    8. Sieciowy charakter sektora bankowego w Polsce (Katarzyna Zaniewska)
    8.1. Założenia badawcze
    8.2. Wykorzystanie outsourcingu w działalności bankowej w Polsce
    8.3. Współpraca banków z przedsiębiorstwami w zakresie usług teleinformatycznych
    8.4. Współpraca banków z przedsiębiorstwami w zakresie usług pozafinansowych
    8.5. Kooperencja w polskim sektorze bankowym
    Podsumowanie
    Bibliografia
    9. Powiązania sieciowe w dystrybucji na rynku B2B (Anna M. Zarzycka)
    9.1. Założenia badawcze
    9.2. Rynek B2B jako podmiot badań
    9.3. Proces dystrybucji a podejście sieciowe
    9.4. Franchising jako sieciowa forma dystrybucji
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Zakończenie
    Aneks
    Simple Solution - przykład przedsiębiorstwa sieciowego (Marzena Fryczyńska)
    Organizacja współpracy sieciowej na przykładzie Banku Zachodniego WBK SA (Marzena Fryczyńska)
    TopGaN Sp. z o.o. jako element przedsiębiorstwa sieciowego (Nichia Beata Żelazko)
    STER Sp. z o.o. - sieć oparta na wspólnych wartościach (Beata Żelazko)
    Selvita SA - uczestnik klastra biotechnologicznego (Beata Żelazko)
    Analiza przypadku firmy handlowej BEA (Anna M. Zarzycka)
    Analiza przypadku firmy Budimex SA (Konrad Szermanowicz)
    Scenariusz wywiadu pogłębionego do tematu badawczego ?Przedsiębiorstwa sieciowe w Polsce i możliwości ich rozwoju"

    Przed zakupem zapoznaj się ze stroną o mnie

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.