Opis książki: Podręcznik Przedsiębiorczość w turystyce wraz z praktycznymi przykładami jest przewodnikiem dla nowoczesnych menedżerów rynku turystycznego. Pozwala na: - zrozumienie znaczenia przedsiębiorczości w zarządzaniu; - obniżanie ryzyka planowania przedsięwzięć; - formułowanie i wdrażanie przedsięwzięć przedsiębiorczych; - poznanie przedsiębiorczości międzynarodowej na przykładzie rynku Ukrainy i Federacji Rosyjskiej. Dlaczego warto studiować podręcznik? Robert Korzeniowski w pierwszym rozdziale książki dowodzi, że sukces jest bezpośrednio związany z profesjonalizacją i działaniami przedsiębiorczymi. Publikacja została przygotowana przez Zespół i Partnerów Katedry Zarządzania w Turystyce Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Podręcznik jest adresowany do studentów, aktualnych i potencjalnych przedsiębiorców oraz pracowników instytucji publicznych, a także społecznych, wspomagających profesjonalizm i przedsiębiorczość w zarządzaniu turystyką. www.turystyka.uj.edu.pl
Przedmowa - Małgorzata Bednarczyk 7 Wprowadzenie - Robert Korzeniowski o profesjonalizacji współczesnego sportu i przedsiębiorczości - Robert Korzeniowski 11 Rozdział I Co to jest przedsiębiorczość? - Małgorzata Bednarczyk 19 1.1. Pojęcie przedsiębiorczości 19 1.2. Proces przedsiębiorczości 23 1.3. Typy przedsiębiorczości 26 Bibliografia 31 Rozdział II Przedsiębiorczość organizacyjna 33 2.1. Przedsiębiorcza orientacja firmy - organizacyjne uczenie się - Jarema Batorski 33 2.2. Przedsiębiorczość jako proces zarządzania wiedzą - Jarema Batorski, Joanna Skrzypczak 36 Bibliografia 42 Rozdział III E-przedsiębiorczość 43 3.1. Formalno-prawne uwarunkowania prowadzenia biznesu turystycznego w sieci - Sebastian Kopera 43 3.2. Jak założyć e-biuro podróży? - Sebastian Kopera, Jacek Panek 47 3.3. Cyfrowe instrumenty przedsiębiorczości turystycznej - Sebastian Kopera 58 Bibliografia 74 Rozdział IV Współczesny rynek turystyczny 77 4.1. Specyfika rynku turystycznego - Małgorzata Bednarczyk 77 4.2. Jakość i personel w przedsiębiorczości turystycznej - Ewa Wszendybył-Skulska 80 4.3. Bezpieczeństwo produktów i usług w turystyce - Marta Najda-Janoszka 111 4.4. Opisy przypadków: jak zapewnić bezpieczeństwo żywności? 135 Bibliografia 141 Rozdział V Zarządzanie marketingowe - Ewa Grabińska 145 5.1. Znaczenie marketingu dla menadżerów turystyki 145 5.2. Koncepcja marketingu-mix dla "hotelu 4*" w Krakowie 148 5.3. Plan marketingowy w przedsiębiorstwie turystycznym 155 5.4. Badania marketingowe na rynku turystycznym 157 5.5. Budowa marki firmy turystycznej 162 Bibliografia 167 Rozdział VI Planowanie i finanse w firmach turystycznych 169 6.1. Plan biznesu - Jacek Chudzik 169 6.2. Podatki w biznesie turystycznym - Zbigniew Michalik 180 Bibliografia 189 Rozdział VII Instytucje wspierające przedsiębiorczość w turystyce 191 7.1. Franchising - Marek Świerad 191 7.2. Turystyczny samorząd gospodarczy - Jarema Batorski 198 7.3. Klastry i inkubatory przedsiębiorczości - Jacek Gancarczyk 202 7.4. Wsparcie funduszy Unii Europejskiej - Jacek Gancarczyk 205 Bibliografia 230 Rozdział VIII Przedsiębiorczość międzynarodowa - przykłady rynków i firm na Ukrainie i w Federacji Rosyjskiej 235 8.1. Uwarunkowania prowadzenia biznesu turystycznego na Ukrainie - Mariusz Żurek 235 8.2. Rynek i przedsiębiorstwo turystyczne w Federacji Rosyjskiej - Grzegorz Sroślak 250 Bibliografia 261 Załączniki 265
|