Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Przedsiębiorczość w budowaniu zdolności konkurency

18-05-2014, 7:22
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 39 zł     
Użytkownik kkc32
numer aukcji: 4221948298
Miejscowość gdańsk
Wyświetleń: 1   
Koniec: 18-05-2014 07:17:55

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2013
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedsiębiorczość w budowaniu zdolności konkurencyjnej przedsiębiorstw

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

Autor: Aneta Oniszczuk-Jastrząbek 

 


cena: 39,00 zł

 

 

 

 

Przedsiębiorczość jest zjawiskiem, które przenika wszystkie dziedziny działalności ludzi i społeczeństw. Przy czym czynnikami, które decydują o podejmowaniu przez przedsiębiorstwa działań przedsiębiorczych, są nie tylko silna presja konkurencyjna, ale także wzrost świadomości klientów w zakresie zaspokajania ich potrzeb, dostęp do informacji, a także płynność kapitału. Wymusza to poszukiwanie nowych okazji, kreowanie nowych potrzeb, a w konsekwencji tworzenie nowych rynków, poprzez dostarczanie lepszych, bardziej innowacyjnych niż do tej pory produktów oraz stosowanie bardziej elastycznych i wydajnych metod organizacyjnych. W pacy zajęto się procesem, jakim jest przedsiębiorczość z punktu widzenia jego realizacji przez małe i średnie przedsiębiorstwa, gdyż są one głównym motorem rozwoju gospodarki zarówno europejskiej, jak i polskiej. Celem pracy jest przedstawienie roli jaką spełnia przedsiębiorczość w budowaniu pozycji konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw. Główna hipoteza pracy mówi o tym, że podejmowane przez małe i średnie przedsiębiorstwa działania przedsiębiorcze wpływają na ich pozycję konkurencyjną na rynku.

 

 

 


 

Spis treści
Wstęp 7
Rozdział 1
Przedsiębiorczość w rozwoju społeczno-gospodarczym 11
1 1 Istota przedsiębiorczości oraz jej rodzaje 11
1 2 Mikroekonomiczne uwarunkowania przedsiębiorczości
i jej znaczenie w rozwoju przedsiębiorstwa 19
1 3 Makroekonomiczne uwarunkowania przedsiębiorczości
i jej znaczenie w rozwoju społeczno-gospodarczym 26
1 4 Zależności między przedsiębiorczością, wzrostem gospodarczym
i rozwojem społeczno-gospodarczym 34
Rozdział 2
Przedsiębiorczość przedsiębiorstwa
jako podstawowy element budowania zdolności konkurencyjnej 44
2 1 Pojęcie przedsiębiorczości przedsiębiorstwa 44
2 2 Relacje między przedsiębiorczością, działalnością innowacyjną
a zdolnością konkurencyjną przedsiębiorstwa 53
2 3 Strategiczny charakter przedsiębiorczości
w ujęciu kluczowych celów strategicznych przedsiębiorstwa 65
Rozdział 3
Wpływ działalności innowacyjnej
na przedsiębiorczość i zdolność konkurencyjną przedsiębiorstwa 77
3 1 Istota innowacji i innowacyjności 77
3 2 Uwarunkowania działalności innowacyjnej przedsiębiorstwa 83
3 3 Zintegrowane modele działalności innowacyjnej przedsiębiorstwa 91
3 4 Polityka innowacyjna państwa wobec wyzwań globalizacji 102
Rozdział 4
Pomiar przedsiębiorczości i jej znaczenie
w budowaniu zdolności konkurencyjnej przedsiębiorstwa 110
4 1 Składniki potencjału przedsiębiorczości
w strukturze przedsiębiorstwa 110
4 2 Syntetyczny miernik przedsiębiorczości
przedsiębiorstwa – ujęcie autorskie 118
6 Spis treści
4 3 Kapitał intelektualny
a poziom przedsiębiorczości przedsiębiorstwa 123
4 4 Miernik przedsiębiorczości przedsiębiorstwa
w obszarze innowacji – ujęcie autorskie 132
Rozdział 5
Przedsiębiorczość polskich małych
i średnich przedsiębiorstw – badania własne 143
5 1 Metodologia badania przedsiębiorczości polskich przedsiębiorstw 143
5 2 Syntetyczny miernik przedsiębiorczości
polskich przedsiębiorstw – wyniki 146
5 3 Przedsiębiorczość polskich przedsiębiorstw
w obszarze innowacji – wyniki 152
5 4 Potencjał przedsiębiorczości badanych przedsiębiorstw 162
5 5 Konfrontacja wyników przeprowadzonych badań własnych
w świetle dostępnych wyników badań wtórnych 168
Rozdział 6
Społeczny wymiar przedsiębiorczości jako
strategiczny kierunek rozwoju współczesnego przedsiębiorstwa 179
6 1 Społeczna odpowiedzialność i jej znaczenie
w strategii działania przedsiębiorstwa 179
6 2 Społeczny wymiar przedsiębiorczości
a zdolność konkurencyjna przedsiębiorstwa 194
6 3 Koncepcja pomiaru przedsiębiorczości
przedsiębiorstwa w obszarze działań prospołecznych 203
6 4 Społeczna odpowiedzialność
polskich przedsiębiorstw – próba oceny 218
Wnioski 226
Bibliografia 236
Załączniki 255
Spis rysunków 263
Spis tabel 265
Wykaz wzorów 267

 

 

 

 

ISBN:[zasłonięte]978-8365-059-1

Rok wydania: 2013

Liczba stron: 270

Format: B5

 

 


 

 

 

 

Na każdą książkę wystawiamy paragon fiskalny lub fakturę VAT.

 

Książkę można odebrać osobiście w Gdańsku - Ujeścisko

 

Koszt dostawy każdej dodatkowej sztuki to dodatkowo 1,50 zł przy opcji wysyłki paczką i za pobraniem pocztowym.

 

 

 


 

 

 

 



Przedsiębiorczość w budowaniu zdolności konkurency