Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Przedsiębiorczość kobiet w Polsce Rollnik-Sadowska

28-02-2012, 14:15
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 42.80 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029715023
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 10:11:50

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 263
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2010
Oprawa: miękka, klejona



Przedsiębiorczość kobiet w Polsce

Ewa Rollnik-Sadowska

W publikacji została ukazana wielość uwarunkowań, w których działają polskie przedsiębiorstwa, w tym także firmy prowadzone przez kobiety – począwszy od kwestii politycznoprawnych i ekonomicznych, poprzez czynniki technologiczne i infrastrukturalne, kończąc na aspektach kulturowych. Ponadto, w książce można odnaleźć analizę sytuacji kobiet na rynku pracy w Polsce. Wartość tej analizy polega na ukazaniu dynamiki sytuacji na rynku pracy w okresie kilkunastu lat – niemal w całym okresie po transformacji polityczno gospodarczej.
 
Książka ukazuje zjawisko kobiecej przedsiębiorczości, biorąc pod uwagę aspekty nieuwzględniane w innych pozycjach (na przykład politykę rynku pracy na rzecz wspierania przedsiębiorczości kobiet w Polsce).
 
Pozycja ta jest adresowana do pracowników instytucji (zarówno rządowych, jak i pozarządowych) zajmujących się przedsiębiorczością i polityką rynku pracy, pracowników naukowych, studentów (kierunków: Zarządzanie, Ekonomia, Politologia i pokrewnych), a także wszystkich osób zainteresowanych prowadzeniem własnej działalności gospodarczej.


Z recenzji dr hab. Barbary Szatur-Jaworskiej, prof. UW:
 
Kluczowa konkluzja wynikająca z omawianej publikacji – to teza, iż w związku z niepewną sytuacją na rynku pracy w Polsce – pogarszającą się na skutek kryzysu ekonomicznego – oraz w związku z niekorzystnymi z ekonomicznego punktu widzenia zmianami w strukturze wieku ludności Polski, kluczową sprawą staje się lepsze wykorzystanie zasobów pracy, w tym też szczególnie tej jego części, którą stanowią kobiety. W zaleceniach praktycznych autorka wskazała, iż promowanie samozatrudnienia i rozwoju przedsiębiorczości wśród kobiet, jako alternatywnej dla pracy najemnej formy aktywności zawodowej, może przyczynić się do polepszenia ich sytuacji społeczno-ekonomicznej i dalszej poprawy mierników rynku pracy. Sformułowała także rekomendacje dla instytucji polityki społecznej w obszarze wsparcia przedsiębiorczości kobiet z uwzględnieniem specyfiki województwa podlaskiego.




Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Przedsiębiorczość – analiza zjawiska

1.1. Pojęcie, istota i funkcje przedsiębiorczości
1.2. Uwarunkowania przedsiębiorczości – przegląd kluczowych czynników, przykłady pomiaru
   1.2.1. Uwarunkowania polityczno-prawne
   1.2.2. Uwarunkowania ekonomiczne
   1.2.3. Uwarunkowania technologiczne i infrastrukturalne
   1.2.4. Uwarunkowania społeczno-kulturowe
   1.2.5. Przykłady pomiaru warunków prowadzenia działalności gospodarczej
1.3. Ogólna charakterystyka przedsiębiorczości we współczesnej Polsce – analiza danych statystycznych
1.4. Przedsiębiorczość na Podlasiu

Rozdział 2. Sytuacja kobiet na rynku pracy w Polsce i w województwie podlaskim

2.1. Ogólna charakterystyka aktywności zawodowej kobiet w Polsce
2.2. Aktywność zawodowa kobiet w Polsce w latach 1992–2008
2.3. Zatrudnienie kobiet w Polsce w latach 1992–2008
2.4. Bezrobocie kobiet w Polsce w latach 1992–2008
2.5. Kobiety na rynku pracy w województwie podlaskim w latach 2000–2008

Rozdział 3. Przedsiębiorczość jako forma zawodowej aktywności kobiet w Polsce – diagnoza, wybrane działania polityki rynku pracy

3.1. Stan przedsiębiorczości kobiet – analiza danych zastanych
   3.1.1. Skala i struktura zjawiska
   3.1.2. Cechy społeczno-demograficzne przedsiębiorczyń
   3.1.3. Powody otwierania własnych firm przez kobiety
   3.1.4. Styl zarządzania preferowany przez kobiety-przedsiębiorczynie
   3.1.5. Bariery przedsiębiorczości kobiet w Polsce
3.2. Polityka rynku pracy na rzecz wspierania przedsiębiorczości kobiet
   3.2.1. Wsparcie instytucjonalne
   3.2.2. Programy aktywizacji zawodowej kobiet bezrobotnych zamierzających założyć działalność gospodarczą
   3.2.3. Programy pomocowe wspierające absolwentki w zakładaniu własnych firm
   3.2.4. Programy wspomagające właścicielki firm w rozwoju już funkcjonujących przedsiębiorstw
   3.2.5. Ocena funkcjonujących form wsparcia przedsiębiorczości kobiet i możliwości usprawnienia działania

Rozdział 4. Przedsiębiorczość kobiet – mieszkanek województwa podlaskiego – wyniki własnych badań sondażowych

4.1. Charakterystyka badań własnych
   4.1.1. Teren prowadzenia badań
   4.1.2. Przedmiot i problematyka badawcza
   4.1.3. Zastosowane metody badawcze i prezentacja próby
4.2. Wyniki badań wśród podlaskich przedsiębiorczyń
   4.2.1. Cechy społeczno-demograficzne respondentek
   4.2.2. Wcześniejsze doświadczenia zawodowe i okoliczności podjęcia działalności gospodarczej
   4.2.3. Charakterystyka obecnej działalności gospodarczej
   4.2.4. Ocena prowadzenia firmy jako formy aktywności zawodowej
   4.2.5. Otoczenie biznesu – opinie, doświadczenia
   4.2.6. Styl zarządzania
   4.2.7. Życie rodzinne
   4.2.8. Życiowe cele i wartości wśród badanych kobiet
4.3. Wyniki badań wśród kobiet bezrobotnych przygotowujących się do podjęcia działalności gospodarczej
   4.3.1. Cechy społeczno-demograficzne
   4.3.2. Plany dotyczące założenia własnej działalności
   4.3.3. Życiowe cele i wartości

Zakończenie

Załączniki

Bibliografia
 
Spis tabel i wykresów