Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Przedsiębiorczość i innowacyjność Jan Duraj

28-02-2012, 14:09
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 33.30 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029715154
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 10:13:28

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 135
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2010
Oprawa: miękka, klejona



Przedsiębiorczość i innowacyjność

Jan Duraj, Marzena Papiernik-Wojdera

Z recenzji prof. dr hab. Jadwigi Adamczyk:

Recenzowany podręcznik składa się z dwóch części. W pierwszej Przedsiębiorczość omówiono cztery główne problemy: pojęcie przedsiębiorcy i przedsiębiorczości, cechy przedsiębiorców, rodzaje przedsiębiorczości oraz motywy i uwarunkowania działań przedsiębiorczych. Zdefiniowano m.in. pojęcie przedsiębiorcy, charakteryzując jego podmiotowość w odniesieniu zarówno do osoby fizycznej, jak i prawnej, inicjującej, tworzącej i kontrolującej ład gospodarczy i społeczny. Autorzy podkreślają wielowymiarowość pojęcia „przedsiębiorczość”, co wymaga interdyscyplinarnego podejścia w jej definiowaniu w trzech perspektywach: homo economicus, homo faber, homo sociologicus. Podejmując nowy problem przedsiębiorczości społecznej, autorzy wskazują na zależności pomiędzy przedsiębiorczością biznesową i społeczną.

W części drugiej Innowacyjność wskazano ważne zagadnienia, do których należą: pojęcie innowacji, źródła, absorpcja i dyfuzja innowacji, strategie zarządzania innowacyjnego oraz charakterystyka klastrów i parków technologicznych jako podmiotów i narzędzi strategii innowacji. Przedstawiono m.in. trzy rodzaje strategii innowacji: strategię wewnętrznej kreacji wiedzy, strategię lokalnego rozszerzenia wiedzy oraz strategię globalnego transferu wiedzy. Treść opracowania wzbogacono danymi empirycznymi, dotyczącymi nakładów innowacyjnych w zakresie innowacji produktowych i procesowych oraz ich struktury w różnych układach klasyfikacyjnych.

 
Spis treści:

Wprowadzenie

Część I. Przedsiębiorczość
 
1. Pojęcie przedsiębiorcy
2. Pojęcie i perspektywy analityczne przedsiębiorczości
   2.1. Pojęcie przedsiębiorczości
   2.2. Przedsiębiorczość społeczna i formy jej zorganizowania
3. Cechy przedsiębiorców i rodzaje przedsiębiorczości
4. Motywy i uwarunkowania działań przedsiębiorczych
 
Część II. Innowacyjność

1. Pojęcie innowacji
2. Źródła, absorpcja i dyfuzja innowacji
3. Strategie zarządzania innowacyjnego
4. Klastry i parki technologiczne jako podmioty i narzędzia strategii innowacji
 
Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków