Opis: Z recenzji prof. dr hab. Jadwigi Adamczyk: Recenzowany podręcznik składa się z dwóch części. W pierwszej Przedsiębiorczość omówiono cztery główne problemy: pojęcie przedsiębiorcy i przedsiębiorczości, cechy przedsiębiorców, rodzaje przedsiębiorczości oraz motywy i uwarunkowania działań przedsiębiorczych. Zdefiniowano m.in. pojęcie przedsiębiorcy, charakteryzując jego podmiotowość w odniesieniu zarówno do osoby fizycznej, jak i prawnej, inicjującej, tworzącej i kontrolującej ład gospodarczy i społeczny. Autorzy podkreślają wielowymiarowość pojęcia ?przedsiębiorczość?, co wymaga interdyscyplinarnego podejścia w jej definiowaniu w trzech perspektywach: homo economicus, homo faber, homo sociologicus. Podejmując nowy problem przedsiębiorczości społecznej, autorzy wskazują na zależności pomiędzy przedsiębiorczością biznesową i społeczną. W części drugiej Innowacyjność wskazano ważne zagadnienia, do których należą: pojęcie innowacji, źródła, absorpcja i dyfuzja innowacji, strategie zarządzania innowacyjnego oraz charakterystyka klastrów i parków technologicznych jako podmiotów i narzędzi strategii innowacji. Przedstawiono m.in. trzy rodzaje strategii innowacji: strategię wewnętrznej kreacji wiedzy, strategię lokalnego rozszerzenia wiedzy oraz strategię globalnego transferu wiedzy. Treść opracowania wzbogacono danymi empirycznymi, dotyczącymi nakładów innowacyjnych w zakresie innowacji produktowych i procesowych oraz ich struktury w różnych układach klasyfikacyjnych.
|
|
Przed zakupem sprawdź warunki na stronie "o mnie"!
UWAGA – Niezależnie ile zamówisz przedmiotów, za wysyłkę płacisz TYLKO RAZ |
|
- Autorzy: Duraj Jan, Papiernik-Wojdera Marzena
- Języki: polski
- Kod wydawcy: 20629
- Rok wydania: 2010
- Objętość: 136
- Format: 15.5x23.0cm
- Oprawa: Miękka
- Ciężar: 0.22
- ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]64128
- Miejscowość: Warszawa
- Kod paskowy: 978[zasłonięte][zasłonięte]64128
- Wysokość: 7
- PKWiU: 58.11.1
|