Opis: Oddajemy w Państwa ręce monografię poświęconą różnym obliczom i mechanizmom psychologicznym przestępczości nieletnich. Zjawisko popełniania przestępstw przez osoby nieletnie zwraca coraz większą uwagę zarówno społeczeństwa, jak i naukowców. Choć udział nieletnich w statystykach przestępczości nie zwiększył się w ostatnich latach, to jednak można zauważyć takie niepokojące tendencje, jak obniżenie wieku osób łamiących prawo, zwiększanie się liczby dziewcząt dokonujących czynów zabronionych, coraz brutalniejsze formy przestępczości, postępujący swoisty „egalitaryzm” przestępczości, czyli rozszerzanie się zjawiska łamania norm prawnych na wszystkie klasy społeczne.W niniejszej pracy, będącej wynikiem rozważań polskich psychologów sądowych, poruszono wiele zagadnień dotyczących różnych przejawów przestępczości nieletnich, psychologicznych i społecznych mechanizmów powstawania zachowań agresywnych, a także pomocy psychologicznej i resocjalizacji sprawców przestępstw. Mamy nadzieję, że prezentowana praca spotka się z Państwa zainteresowaniem, a Czytelnik znajdzie w niej materiał zmuszający do refleksji nad zagadnieniem przestępczości dokonywanej przez młodzież.Ze wstępu „Publikacja jest pracą zbiorową poświęconą przejawom, mechanizmom powstawania i przeciwdziałaniu zachowaniom dewiacyjnym dzieci i młodzieży. Stanowi pewne kompendium wiedzy o nieprzystosowaniu wspomnianej grupy ze szczególnym uwzględnieniem agresji interpersonalnej. Publikację uważam za potrzebną i ciekawą”.Z recenzji prof. dr hab. Ireny Pospiszyl
|
|
Przed zakupem sprawdź warunki na stronie "o mnie"!
UWAGA – Niezależnie ile zamówisz przedmiotów, za wysyłkę płacisz TYLKO RAZ
|
|
- Redakcja: Gulla Bożena, Wysocka-Pleczyk Małgorzata
- Podtytuł: Cykl DZIECKO JAKO OFIARA I SPRAWCA PRZEMOCY
- Języki: polski
- Kod wydawcy: 23367
- Wydanie: 1
- Rok wydania: 2009
- Objętość: 246
- Format: 17.0x24.0cm
- Oprawa: Miękka
- Ciężar: 0.42
- ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]33266
- Miejscowość: Kraków
- Kod paskowy: 978[zasłonięte][zasłonięte]33266
- PKWiU: 58.11.1
|