Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PRUS ŻEROMSKI Jezyk neologizmy powieści Prusa i Że

19-01-2012, 15:06
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 29 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 1999077505
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 8   
Koniec: 14-01-2012 10:54:20
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



e-ksiegarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl





KATEGORIE - kliknij i wybierz:





47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytulem: nick i nr aukcji




________P O C Z T A
_______


I. PRZEDPLATA NA KONTO:

*1 ksiazka - priorytet 10,00 zl
*2 ksiazki - priorytet 11zl
*3 i wiecej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYLKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 ksiazka - priorytet - 15,50 zl
* 2 ksiazki
- ekonomiczna - 14,00 zl
- priorytet - 17,00 zl
*3 ksiazki i wiecej
- ekonomiczna - 16,00 zl
- priorytet - 19,00 zl

____K U R I E R (DPD)____
I. PRZEDPLATA NA KONTO:

*1 - 3 ksiazek - 14 zl
*3 - 10 ksiazek - 18 zl
*

II. PRZESYLKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1- 3 ksiazek 18,00 zl
* 3- 10 ksiazek 22,00 zl *

Wyobraźnia pisarska Bolesława Prusa i Stefana Żeromskiego na przykładzie słownictwa topograficznego i nazw barw      

Autor: Magdalena Czachorowska
Format: B-5,
Stron: 396
Okładka: miękka
Data wydania: 2006

(...) Opis dotyczy języka polskiego drugiej połowy XIX wieku oraz przełomu XIX i XX wieku w dziełach dwóch wielkich epików naszej literatury, a prace językoznawcze z tego zakresu nie wyczerpały dotychczas całej istotnej problematyki badawczej języka tego okresu . Aspekt porównawczy jest szczególną zaletą pracy, ponieważ pozwala w nowym świetle pokazać dokonania warsztatowe konfrontowanego pisarstwa (...) (z recenzji prof. dr hab. Kwiryny Handke)



Spis treści


1.    Ujęcie tematu.........................................................................      7
2.    Definicje pojęcia wyobraźnia..................................................    11
3.    Kanon tekstów.......................................................................    14
4.    Materiał - dobór, przedstawienie i opracowanie...........................    15
5.    Słownictwo topograficzne w utworach Bolesława Prusa i Stefana Żeromskiego.....................................................................................    18

5.1.    Słownictwo topograficzne w utworach Bolesława Prusa.....    19
5.2.    Słownictwo topograficzne w utworach Stefana Żeromskiego............................................................................    23
5.3.    Nazwy topograficzne występujące u Bolesława Prusa
i Stefana Żeromskiego - słownik..........................................    25

5.3.1.   Nazwy topograficzne występujące tylko
u Bolesława Prusa......................................................    50
5.3.2.  Nazwy topograficzne występujące tylko
u Stefana Żeromskiego...............................................    52
5.4.    Walory artystyczne opisów....................................................    54
5.5.    Kategorie leksykalne w funkcji stylistycznej.......................    61
5.5.1.   Archaizmy...................................................................    61
5.5.2.  Dialektyzmy ...............................................................    64
5.5.3.  Neologizmy .................................................................    69
5.6.    Nazwy topograficzne w funkcji ekspresywnej......................    75
5.7.    Łączliwość jednostek słownikowych — słownik....................    77
5.8.    Omówienie zjawisk.................................................................  126
5.9.    Konstrukcja opisów pejzaży...................................................   141
5.9.1.   Znaczenie, funkcja i miejsce opisu w strukturze utworu..........................................................................   141
5.9.1.1.    U Bolesława Prusa.......................................   141
5.9.1.2.    U Stefana Żeromskiego................................   146
5.9.2.   Budowa opisów topografii terenu..............................  149
5.9.2.1.  U Stefana Żeromskiego..................................   149
5.9.2.2.  U Bolesława Prusa .......................................   158

6.   Barwy w utworach Bolesława Prusa na tle badań w twórczości
Stefana Zeromskiego.......................................................................  164

6.1.    Pola barw w twórczości Bolesława Prusa - słownik........... 165
6.1.1.   Pole bieli .....................................................................  165
6.1.2.   Pole czerni................................................................... 186
6.1.3.   Pole szarości................................................................ 207
6.1.4.   Pole fioletu................................................................... 226
6.1.5.   Pole błękitu.................................................................. 228
6.1.6.   Pole zieleni................................................................... 249
6.1.7.   Pole żółci...................................................................... 263
6.1.8.   Pole czerwieni.............................................................. 286
6.1.9.   Pole brązu.................................................................... 320
6.1.10. Pole złota...................................................................... 334
6.1.11. Pole srebra................................................................... 339

6.2.    Charakterystyka porównawcza pól barw............................. 342
6.2.1.   Pole bieli ..................................................................... 343
6.2.2.  Pole czerni .................................................................. 345
6.2.3.  Pole szarości ............................................................... 347
6.2.4.  Pole fioletu .................................................................. 349
6.2.5.  Pole błękitu................................................................. 351
6.2.6.  Pole zieleni.................................................................. 353
6.2.7.   Pole żółci...................................................................... 355
6.2.8.  Pole czerwieni............................................................. 358
6.2.9.   Pole brązu ................................................................... 361
6.2.10.Pole złota...................................................................... 363
6.2.11.Pole srebra .................................................................. 365

6.3.    Funkcje barw w utworach Bolesława Prusa
i Stefana Zeromskiego ..........................................................  373
Podsumowanie ................................................................................ 381
Wykaz wykorzystanych tekstów Stefana Zeromskiego................ 387
Wykaz wykorzystanych tekstów Bolesława Prusa ....................... 389
Literatura przedmiotu..................................................................... 391
Summary................................................................................................... 396