Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Prowadzeni słowami. Retoryka motywacji... [nowa]

19-01-2012, 14:58
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 46 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 1998826807
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 10   
Koniec: 14-01-2012 01:00:26
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Prowadzeni słowami. Retoryka motywacji w komunikacji publicznej
Skibiński Adam, Wasilewski Jacek

Prowadzeni słowami. Retoryka motywacji w komunikacji publicznej
Dodatkowe informacje

  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]25192
  • liczba stron: 310
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: Difin
  • Wymiary: 170 x 240 mm
  • Rok wydania: 2008
  • Opis

    W publikacji Autorzy przyjrzeli się kilku wielkim mowom z najnowszej historii, które wywarły olbrzymi wpływ na ludzi i ich życie. Wybrane przez Autorów teksty i mowy łączy mniej lub bardziej ukryty motyw wolności.
    Lista teksów przedstawiona w publikacji, poczynając od najstarszego, to:
    1. Manifest Partii Komunistycznej - tekst napisany przez Karola Marksa i Fryderyka Engelsa po niemiecku na przełomie grudnia 1847 roku
    i stycznia 1848 roku;
    2. Mowa Josefa Goebbelsa, wygłoszona 18 lutego 1943 roku
    w berlińskim Pałacu Sportu, gdzie Goebbels musiał pomóc opinii publicznej w III Rzeszy poradzić sobie ze świadomością klęski pod Stalingradem i wycofaniu się niezwyciężonych dotąd niemieckich oddziałów;
    3. Reklama Marlboro Man autorstwa firmy reklamowej Leo Burnett;
    4. Mowa Martina Luthera Kinga, czarnoskórego pastora z Alabamy, wygłoszona do ćwierci miliona manifestantów zgromadzonych pod pomnikiem Lincolna 28 sierpnia 1963 roku w trakcie tzw. Marszu na Waszyngton;
    5. Przemówienie - dialog perswazyjny wielebnego Jima Jonesa, znany również jako "Taśma śmierci", w archiwach FBI posiada nr Q042;
    6. Homilia papieża Jana Pawła II na Placu Zwycięstwa podczas jego pierwszej pielgrzymki do Polski, 2 czerwca 1979 roku.
    Po przeczytaniu książki można zrozumieć dlaczego poziom publicznego mówienia w Polsce jest jaki jest - i jak można go ulepszyć. Autorzy, niczym mechanicy samochodowi, pokazujący widzom najszybsze i najlepsze samochody, rozkręcają najskuteczniejsze mowy w historii, demonstrują, co w nich jest takiego, że tak dobrze działają - i montują je z powrotem. Czytelnik przekona się, co łączy: Manifest Partii Komunistycznej, mowę Josefa Goebbelsa, reklamę Marlboro, homilia papieża Jana Pawła II na Placu Zwycięstwa, słynne przemówienie Martina Luthera Kinga i przerażającą perswazję Jima Jonesa ze świątyni Ludu w Gujanie.
    Autorzy uczą psychologii języka oraz retoryki i erystyki z jednej strony dziennikarzy, z drugiej - aktorów życia publicznego, zasiadających po przeciwnej stronie. Ta książka pozwoli zupełnie inaczej zadawać pytania. Tym bardziej, że autorzy nie zwracają uwagi na granice dyscyplin, nonszalancko przeskakując od jednej i drugiej, zapewniają czytelnikowi prawdziwą przygodę.

    Spis treści:
    Wstęp
    Dlaczego napisaliśmy tę książkę?
    Rozdział I. Teoria kropki nad " i"
    Jacek Wasilewski i Adam Skibiński
    1. Teoria perswazji jako "kropki nad i"
    2. Poziomy logiczne w porozumiewaniu się (kontekstowa teoria komunikacji)
    3. Gry ram interpretacji
    4. Raport, pytanie i apel
    5. Synchronizacja, czyli retoryczna magia w przemawianiu
    Rozdział II. Jak za pomocą słów tworzymy światy?
    Jacek Wasilewski i Adam Skibiński
    1. Jak słowa kierują poznaniem?
    1.1. Metafora jako narzędzie rozumienia
    1.2. Definicje perswazyjne
    1.3. Jak poznajemy świat? Perswazja poprzez tworzenie teatru życia
    1.4. Jak poznajemy siebie? Perswazja poprzez wskazywanie i narzucanie tożsamości
    1.4.1. Silni i wyjątkowi
    1.4.2. Rozkwitający pośród gnuśnych
    1.4.3. Godni i ci przesiąknięci strachem
    1.4.4. Dzieci i rodzice
    2. Wskaźniki przynależności
    2.1. Deiksy
    2.2. Deklaracje
    2.2.1. Przynależność ideowa
    2.2.2. Przynależność narodowa
    2.2.3. Przynależność klasowa
    2.2.4. Przynależność kulturowa
    2.3. Zasada decorum
    2.3.1. Zgodność z rolą
    2.3.2. Stylistyka i leksyka
    2.4. Styl
    3. M y i Oni
    3.1. Zależności między mówcą, słuchaczem i tematem
    3.1.1. Relacja mówca-słuchacz
    3.1.3. O d pozytywnego stosunku do tematu do pozytywnego stosunku do mówcy
    3.1.4. O d pozytywnego stosunku do mówcy do pozytywnego stosunku do tematu
    3.2. K im są Oni?
    3.3. Ukryci Oni i Oni w konfrontacji, czyli Wy
    Podsumowanie
    Rozdział III. Kim jesteśmy, dokąd zmierzamy?
    Jacek Wasilewski
    1. Trzy dźwignie retoryki: opowieść, wizja, kontekst
    2. Z czego składa się opowieść
    3. Protagonista i antagonista
    4. Po co nam historie?
    5. Opowieść w natarciu: storyline, przesłanie, spin
    6. Mit, czyli dlaczego pewne opowieści są lepsze niż inne?
    6.1. Przeszłość, czyli złoty wiek
    6.2. Przyszłość, czyli wizja świętej marchewki
    6.3. Teraźniejszość w kolisku zdarzeń, czyli pewność zwycięstwa
    6.4. Przemiana
    Podsumowanie
    Rozdział IV. Dlaczego to wydaje się prawdziwe ?
    Jacek Wasilewski i Adam Skibiński
    1. Ethos
    1.1. Fortunność, czyli skuteczność
    1.2. Dowód powszechnej słuszności
    2. Logos
    2.1. Zrozumiałość
    2.2. Sylogizmy
    3. Patos
    3.1. Emocje
    3.2. Emocje a jakość słowa
    3.3. Etykietowanie
    3.4. Szczerość
    3.5. Poczucie dumy grupowej
    Podsumowanie
    Rozdział V. Dlaczego wydaje się przekonujące ?
    Jacek Wasilewski
    1. Proces perswazyjny: jak to działa, że działa
    2. Gramatyka emocji
    2.1. Co to znaczy, że mówca wywołuje emocje?
    2.2. Jak retorycznie zdefiniowane role w narracji wpływają na emocje audytorium
    2.3. Jak działają słowa pełne emocji, kiedy role są już rozdane?
    2.4. Gramatyka toposów wywołujących emocje
    Podsumowanie
    Przykład: gramatyka emocji w tekście
    Rozdział VI. Atrakcyjność i wygłoszenie
    Jacek Wasilewski
    1. Podnoszenie atrakcyjności
    1.1. Metafora - by zrozumieć
    1.2. Analogia - by przybliżyć
    1.3. Hiperbola - by pobudzić
    1.4. Litota - by złagodzić
    1.5. Metonimia - by połączyć i zogniskować
    1.6. Kontrasty - by rozdzielić i uporządkować
    1.7. Dialogowanie - by pobudzić
    1.8. Generalizowanie i partykularyzacja - czyli operowanie dystansem
    2. Sposób powiedzenia: wygłoszenie
    2.1. Emocje w głosie
    2.2. Kropka - wyraz dobitności
    2.3. Rytm frazowania
    2.4. Akcentacja - dynamizowanie
    Zakończenie
    Aneks 1. Manifest Partii Komunistycznej (Karol Marks i Fryderyk Engels, 1847 r.)
    Aneks 2. Zatem powstań, narodzie, i niech aj rozpęta się burza (Joseph Goebbels, Berliński Pałac Sportu, 18 lutego 1943 r.)
    Aneks 3. Marzę o tym... (Martin Luther King, podczas Marszu na Waszyngton, 28 sierpnia
    1963 r.)
    Aneks 4. "Taśma śmierci ", dialog perswazyjny wielebnego Jima Jonesa, przywódcy organizacji religijnej " Świątynia Ludu " (transkrypcja tekstu przemówienia przygotowana na podstawie nagrania przez Federalne Biuro Śledcze, Waszyngton, 13 grudnia 1978 r.)
    Aneks 5. Niech zstąpi Duch Twój... (Homilia papieża Jana Pawła II na Placu Zwycięstwa podczas jego pierwszej pielgrzymki do Polski, 2 czerwca 1979 r.)
    Literatura
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa