Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Prototypy samolotów bojowych. Polska 1930-39 Malak

14-05-2014, 11:04
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 39.50 zł     
Użytkownik Justurz
numer aukcji: 4152405948
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 18   
Koniec: 14-05-2014 11:09:18

Dodatkowe informacje:
Okładka: miękka
Stan: Nowy
Rodzaj: Albumy i książki
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Celem książki, obejmującej lata 1930–1939, jest jak najpełniejsze zrekonstruowanie poszczególnych etapów procesu tworzenia polskich samolotów bojowych, poczynając od planów, decyzji o przekazaniu projektu do realizacji, a na oblataniu, próbach, bądź skierowaniu do produkcji seryjnej kończąc.

Nie chodzi o jak najdokładniejsze ukazanie dziejów każdego z samolotów. Istotniejsze jest poszukiwanie odpowiedzi na poniższe pytania:

  • czy przygotowywane samoloty odpowiadały potrzebom polskiej polityki obronnej?
  • czy postanowienia o ich budowie zapadały we właściwym czasie?
  • czy prawidłowo wytyczano kierunek rozwoju polskich konstrukcji?

Jakby jednak procesów tych nie oceniać, pewnym pozostaje, że pod względem technicznym dopracowano się niesłychanych, fenomenalnych niekiedy osiągnięć, gdyż na skalę światowych mocarstw.

Po raz pierwszy w skali dziejowej państwa polskiego.


Edward Malak pracuje w Politechnice Warszawskiej i Polskiej Akademii Nauk. W 1986 r. obronił dysertację doktorską w Instytucie Historycznym Uniwersytetu Wrocławskiego na temat prototypów samolotów bojowych i zakładów lotniczych w Polsce w latach 1[zasłonięte]933-19. Rozprawa powstała na podstawie badań źródłowych przeprowadzonych głównie w Centralnym Archiwum Wojskowym oraz licznych, wartościowych relacji udzielonych mu przez polskich konstruktorów lotniczych.

W roku 1993 wydał " Samolot dzieło człowieka. Etapy rozwoju". W 1996 r. opublikował pamiętnik swego przyjaciela inż. Stanisława Pawła Praussa " Z Zakopanego na Stag Lane".

W 2005 r. habilitował się w Instytucie Historii Nauki PAN na podstawie pracy "Administrowanie w lotnictwie polskim 1[zasłonięte]926-19 mieniem państwowym w warunkach postępu technicznego".