Prostownik i wspomaganie rozruchu w samochodach: osobowych, transit, bus, maszynach budowlanych itp. Może ładować zarówno bardzo małe jak i bardzo duże akumulatory!
Urządzenie prostownikowe do ładowania akumulatorów i wspomagania rozruchu. Prostownik przeznaczony jest do ładowania eksploatacyjnego akumulatorów ołowiowych otwartych i "bezobsługowych stosowanych w samochodach osobowych, maszynach drogowych i budowlanych. posiadających instalację elektryczna 12 V lub 24 V oraz dodatkowo do wspomagania rozruchu silników spalinowych benzynowych i wysokoprężnych.
Dla przykładu mocy tego rozruchu (300A) podamy moc przykładowych akumulatorów:
- Akumulatory 55Ah (benzyniaki do 1,4) mają prąd rozruchu około 450A
- Akumulatory 70Ah (benzyniaki 2.0 diesel 1.9) mają prąd rozruchu około 550A
- Akumulatory 90Ah (bardzo duże benzyniaki lub diesle) mają prąd rozruchu około 750A
Przykład 1. Mamy starego diesla, którego akumulator 70Ah przeżył już swoje spodziewamy się prądu rozruchu jako 60% wartości podanej na etykiecie czyli 60%*550A=330A tak więc podpinając DYNAMIC 620 wzmocnimy prąd o 360A czyli 330+360 A=690A co spowoduje rozruch silnika jednak prąd jest zbyt duży. W taki przypadku zaleca się wspomaganie rozruchu prądem ładowania.
Przykład 2. Mamy do czynienia z akumulatorem 190Ah (bardzo duży akumulator) którego prąd rozruchu wynosi 900A Wyładowaliśmy go przy próbach odpalania więc przewidujemy jego moc na 35% mocy znamionowej czyli w 35%*900A=315A, jak widać w tym przypadku po podłączeniu DYNAMIC 620 suma prądów z akumulatora i rozruchu wyniesie 675A co może nie wystarczyć do rozruchu zimnego silnika. W takim przypadku ustawiamy prostownik DYNAMIC 620 na szybkie ładowanie (przełączniku ustawiona na zając, max i charge ladung) ładujemy 2-6minut zwiększając moc akumulatora do 45% po czym włączamy rozruch i próbujemy odpalić nasz wóz.
W przypadku akumulatora wyładowanego i niskich temperatur otoczenia zaleca się wcześniejsze podładowanie akumulatora.
|