Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PROPAGANDA NIEMIEC WEIMARSKICH wobec POLSKI

28-01-2014, 1:43
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 75 zł      Aktualna cena: 49.99 zł     
Użytkownik net-mart
numer aukcji: 3894823574
Miejscowość Opole
Wyświetleń: 4   
Koniec: 28-01-2014 01:27:30

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Tematyka: Polityka, gospodarka
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"PROPAGANDA ZAGRANICZNA NIEMIEC WEIMARSKICH wobec POLSKI" , J.SOBCZAK; INSTYTUT ZACHODNI, POZNAŃ; seria : "STUDIUM NIEMCOZNAWCZE INSTYTUTU ZACHODNIEGO" NR 24; nakład : 1 500; stan : plus db : pieczątki ; przesyłka polecona : 8,00 zł.



SPIS TREŚCI:

WSTĘP.............. 9

ROZDZIAŁ I: PRZESŁANKI POLITYKI NIEMIEC WEIMARSKICH WOBEC POLSKI............ 12

ROZDZIAŁ II: PROPAGANDOWY INSTRUMENT NIEMIECKIEJ POLITYKI i ZAGRANICZNEJ......... 29
1. Organizacja systemu niemieckiej propagandy .... 36
2. Kierownicza rola władz i organów państwowych Rzeszy . . 37
3. Organizacje o cechach lub pozorach społecznych i urzędowe do nich transmisje.......... 41
a) Reichszentrale fur Heimatdienst (RfH)..... 41
b) Deutscher Schutzbund fur das Grenz- und Auslandsdeutschtum (DSB) — transmisja i kamuflaż propagandy RfH . 43
c) Ostausschuss — Arbeitsgemeinschaft im Deutschen Schutzbund Vereinigter Ostverbande (OA).. 47
d) Deutscher Ostbund (DO)........ 47
4. Placówki Ostforschung......... 49
5. Wyspecjalizowane organizacje propagandowe niemieckiego kapitału państwowo-monopolistycznego..57
a) Wirtschaftspolitische Gesellschaft (WPG) .... 58
b) Aufkldrungs-Ausschuss Hamburg (AAH) .... 62
c) Arbeitsgemeinschaft filr Grenzlandarbeit in Westpreussen (AGW)............ 66

ROZDZIAŁ III: TECHNIKI I ŚRODKI STOSOWANE PRZEZ PROPAGANDĘ NIEMIECKĄ.......... 71
1. Oddziaływanie AA na prasę niemiecką i zagraniczną . . 71
2. Propaganda audiowizualna........ 85
a) Radio............ 85
b) Film i teatr........... 88
c) Akcje odczytowe.......... 89
d) Zjazdy i wiece.......... 93
3. Wycieczki turystyczno-propagandowe...... 95
a) Akcje „wycieczkowe" WPG....... 98
b) Propagandowe wycieczki AGW...... 111
4. Wydawnictwa nieperiodyczne........ 119
a) Zwarte wydawnictwa obcojęzyczne i kolportaż materiałów propagandowych......... 123
b) Mapy............ 132
c) Pocztówki i listy.......... 139
id) Literatura „piękna" i „pozytywne" reportaże . . . 142
5. Irredenta niemiecka i jej finansowanie..... 150

ROZDZIAŁ IV: ZASADNICZE TREŚCI I STAŁE TEMATY ANTYPOLSKIEJ PROPAGANDY NIEMIECKIEJ..162
1. Rewizjonistyczne tezy i interpretacje przeszłości historycznej ............. 162
2. Manipulacje etniczno-demograficzne...... 167
3. Obraz Polski i Polaka w propagandzie rewizjonistycznej . 172
4. „Naród pod bronią" („Volk in Waffen")..... 176
5. „Polski korytarz".......... 181
6. Poznańskie............ 189
7. Prusy Wschodnie.......... 192
8. Śląsk............. 198
9. W. M. Gdańsk........... 203
a) Miejsce i rola W. M. Gdańska w systemie propagandy niemieckiej ........... 204
b) Finansowe tło powiązań 'propagandowych W. M. Gdańska z Rzeszą............ 206
c) Ostland-Institut.......... 209
d) Gdańsk a Gdynia......... 211
e) Gdańsk — Westerplatte........ 214

ROZDZIAŁ V: HASŁA I KAMPANIE PROPAGANDOWE . . 217
1. Regulacja Wisły.......... 217
2. Kwidzyńskie wały przeciwpowodziowe..... 223
3. Port w Koczendewie.......... 226
4. Most pod Opaleniem......... 234
5. Tranzyt............ 244
'6. Katastrofa kolejowa w Starogardzie...... 249
7. Propaganda uprawiana przez kolejnictwo niemieckie . . 254

ROZDZIAŁ VI: GŁÓWNE KIERUNKI DZIAŁANIA ZAGRANICZNEJ PROPAGANDY NIEMIECKIEJ... 257
1. Wielka Brytania.......... 257
a) Ogólny podział opinii brytyjskiej wobec stosunków pol-sko-niemieckich.......... 258
b) Podstawowe zasady propagandy niemieckiej wobec społeczeństwa brytyjskiego........ 261
c) Główne kanały propagandy niemieckiej do Wielkiej Brytanii ............ 262
d) Publicity agents.......... 266
2. Stany Zjednoczone Ameryki....... 278
a) Publicity agents ........ 280
b) Kryptoniemieckie wydawnictwa...... 284
c) Kanały propagandy nieniieckiej do USA .... 285
3. Francja............ 294
a) Autorzy książek propagandowych..... 295
b) Dziennikarze, publicyści, politycy...... 301
4. Włochy............ 307
a) Włoskie lobby propagandy niemieckiej..... 307
b) Oddziaływanie AA na prasę włoską..... 309
c) Wydawnictwa niemieckie w języku włoskim . . . .313
5. Czechosłowacja.......... 315
a) Publikacje Jaroslava Vozki....... 315

ZAKOŃCZENIE...........319

ANEKSY ............. 327
BIBLIOGRAFIA............ 334

DIE AUSLANDSPROPAGANDA DES WEIMARER DEUTSCHLANDS GEGENUBER POLEN ZUSAMMENFASSUNG) . 344

INDEKS OSOBOWY........... 348
WYKAZ SKRÓTÓW........... 357