Książka zawiera charakterystykę podstawowych mechanizmów socjalizacji zdrowotnej, ze szczególnym uwzględnieniem socjalizacji zdrowotnej w rodzinie. Uzasadnia potrzebę promowania zdrowia, koncentrując się przede wszystkim na koncepcji szkoły promującej zdrowie. Prezentuje też teoretyczne i metodyczne założenia odnoszące się do wdrażania i realizacji edukacji zdrowotnej w szkole. Wszystkie te elementy są aktualne z uwagi na fakt obecności ścieżki
edukacja prozdrowotna w podstawie programowej.
Książka adresowana jest to nauczycieli i studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza – pedagogiki zdrowia i edukacji zdrowotnej.
Książka dostępna w wersji elektronicznej:
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział pierwszy
Społeczne czynniki warunkujące zdrowie
Zdrowie oraz modele jego uwarunkowań
Styl życia w ujęciu interdyscyplinarnym
Socjokulturowe determinanty zachowań zdrowotnych
Rozdział drugi
Promocja zdrowia a praktyka szkolna
Idea i obszary promocji zdrowia
Metody i podejścia w promocji zdrowia
Szkoła promująca zdrowie
Rozdział trzeci
Teoretyczne i metodyczne podstawy edukacji zdrowotnej w szkole
Istota i zadania edukacji zdrowotnej
Wdrażanie edukacji zdrowotnej
Wdrażanie edukacji zdrowotnej do szkoły – strategia działań
Metody nauczania w edukacji zdrowotnej
Planowanie edukacji zdrowotnej i jej ewaluacji
Oferta programowa dla szkół
Bibliografia
Aneks
Narodowy Program Zdrowia