ROWER ELEKTRYCZNY
ECOBIKE HOLLAND
Holland jest rowerem z kolekcji na rok 2014. Jest jednym z aluminiowych rowerów elektrycznych firmy EcoBike z serii CityStyle. Rowerzysta ma do dyspozycji 3 tryby wspomagania jazdy, które umożliwia bezszczotkowy i bezoporowy silnik o mocy 250 W zamontowany w przednim kole. Dodatkowym ułatwieniem pokonywania wzniesień jest 21 przerzutek (trzy z przodu, 7 z tyłu) znanego z produkcji podzespołów rowerowych japońskiego producenta Shimano. Niewątpliwie najważniejszym elementem całego napędu elektrycznego jest bateria. Holland został wyposażony w najnowszą generację baterii litowo-niklowo-kobaltowo-manganowych o pojemności 8.8 Ah i napięciu 36 W. Pozwala ona na pokonanie maksymalnego dystansu 70 km.
Rower elektryczny to propozycja dla każdego - ludzi młodych, w średnim i starszym wieku. Osoba zdrowa i pełna sił może korzystać z roweru elektrycznego tak samo jak z klasycznego i dopiero chęć zejścia z siodełka przed kolejnym trudnym podjazdem jest najlepszym momentem na przekręcenie kluczyka „w stacyjce” i użycia silnika elektrycznego. Rower elektryczny to nie tylko rekreacja - przy obecnych cenach paliwa i zatłoczonych miejskich aglomeracjach może on również z powodzeniem służyć do codziennego dojazdu do pracy.
Rower elektryczny to także świetna alternatywa dla osób z różnymi dolegliwościami, dla których niewskazane jest korzystanie z roweru klasycznego. Lista tych dolegliwości obejmuje m.in. :
-
chorobę zwyrodnieniową, bóle bioder, kolan, stóp
-
osoby po alloplastykach, protezach stawów kończyn dolnych
-
rekonwalescenci po złamaniach i innych urazach
-
osoby z niewydolnością mięśniową
-
pacjenci kardiologiczni z ustabilizowaną choroba wieńcową
-
rekonwalescenci kardiologiczni pod kontrolą lekarza
CHARAKTERYSTYKA / DANE TECHNICZNE :
Rama/Rozmiar koła
|
Aluminiowa/28 cali
|
Widelec
|
Amortyzowany, Santour NEX
|
Bateria
|
Litowo-niklowo-kobaltowo-manganowa, 36V 8.8 Ah, żywotność >700 ładowań
|
Silnik
|
250W (bezszczotkowy) umieszczony w przednim kole, max prędkość 25 km/h
|
Czas ładowania
|
4 - 5 godzin
|
Kontroler
|
panel LED - 3 tryby wspomagania jazdy
|
Zasięg
|
40 - 70 km
|
Przerzutka/manetka przerzutki tył
|
Shimano Acera / Shimano
|
Przerzutka/manetka przerzutki przód
|
Shimano Tournay / Shimano
|
Koło przód (obręcz/piasta)
|
Obręcz aluminiowa, wzmacniana/silnik elektryczny
|
Koło tył (obręcz/piasta)
|
Obręcz aluminiowa, wzmacniana
|
Wspornik kierownicy
|
Regulowany, aluminiowy
|
Sztyca
|
Amortyzowana, aluminiowa
|
Siodełko
|
81-103 cm - VELO
|
Hamulce
|
Przód -V-brake TEKTRO , Tył - V-brake TEKTRO
|
Oświetlenie
|
LED Spanninga Luceo
|
Opony
|
28 x 1.75 z paskiem refleksyjnym CST
|
Waga
|
23,6 kg (z całym osprzętem elektrycznym)
|
Wymiary roweru/opakowania
|
185 x 62 x 120 cm / 142x25x90 cm
|
Maksymalne obciążenie
|
125 kg
|
Produkt spełnia najnowszą normę Unii Europejskiej dotyczącą rowerów elektrycznych EN15194
3 elementy wyróżniające rower elektryczny:
Silnik bezszczotkowy:
Bateria:
-
typ: litowo-niklowo-kobaltowo-manganowa
-
-
-
żywotność > 700 ładowań
Bateria jest najistotniejszym źródłem napędu roweru elektrycznego. W nowoczesnych rowerach elektrycznych stosuje się baterie, których długość "życia" oblicza się średnio na 700 ładowań. Przy dłuższym użytkowaniu jej moc zaczyna słabnąć - dlatego zaleca się jej wymianę. Na jednym ładowaniu bateria pozwala na przejechanie 40-70 km. Obecnie jest to najbardziej zaawansowana technicznie bateria stosowana w rowerach elektrycznych.
Kontroler:
Kontroler jest urządzeniem najczęściej zamontowanym na kierownicy roweru. Wyświetla on podstawowe funkcje napędu elektrycznego. W przypadku tego konkretnego roweru wyświetla poziom naładowania baterii oraz tryb wspomagania, który jest używany w danym momencie. Za jego pomocą możemy również zmienić ten tryb oraz wyłączyć wspomaganie w dowolnym momencie w czasie jazdy.
ROWER ELEKTRYCZNY MOŻEMY UŻYTKOWAĆ NA 2 SPOSOBY :
-
tradycyjna przejażdżka - rower użytkujemy w tradycyjny sposób tym niemniej w każdej chwili możemy wesprzeć pracę mięśni silnikiem
-
inteligentne wspomaganie - silnik uruchamia się automatycznie kiedy zaczynamy pedałować. Kontroler dodaje nam tyle mocy, ile potrzebujemy - przy szybszym pedałowaniu więcej, przy lekkim mniej po naciśnięciu dźwigni hamulca lub gdy przestaniemy pedałować silnik się rozłączy