Nowy obiektyw SIGMA do Sony/Minolta 18-250mm 1:3.5-6.3 DC OS HSM gwarancja 2 lata w oryginalnym opakowaniu zakrywki, osłona przeciwsłoneczna
Ogniskowa: zmienna Konstrukcja: 18 elementów w 14 grupach Max. wartość przesłony: 22.0 Min. wartość przesłony: 3.5 Listki przesłony: 7 Kąt widzenia: 69.3 - 5.7 dla matryc APS-C Średnica filtra: 72 Dystans minimalny: 45cm Wymiary (śr. x dł.): 79mm x 101mm Waga: 630g Technical Image Press Association (TIPA) przyznało Sigma 18-250mm f/3.5-6.3 DC OS HSM nagrodę za rok 2009 w kategorii: najlepszy obiektyw konsumencki. Sigma 18-250mm f/3.5-6.3 DC OS HSM to wszechstronny, poręczny megazoom przeznaczony wyłącznie do lustrzanek cyfrowych Sigma z matrycą APS-C. Po podłączeniu do lustrzanki z matrycą APS-C (SD10, SD14) zakres ogniskowych Sigmy wynosi 30.6-425 mm. (ekwiwalent dla małego obrazka), co odpowiada aż 14-krotnemu przybliżeniu. Dodatkowo obiektyw jest wyposażony w system stabilizacji obrazu OS (Optical Stabilizer). Opracowany przez Sigmę system OS korzysta z dwóch sensorów umieszczonych wewnątrz obiektywu. Wykrywają one drgania w płaszczyźnie pionowej i poziomej, co pozwala skompensować je korygującym ruchem specjalnej grupy soczewek stabilizujących obraz. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest fotografowanie z wykorzystaniem znacznie dłuższych czasów otwarcia migawki (nawet rzędu 1/30 sek) i uzyskiwanie ostrych, nieporuszonych zdjęć. Sigma 18-250mm f/3.5-6.3 DC OS HSM to doskonały teleobiektyw na każdą okazję, ponieważ zaspokaja większość potrzeb prawie każdego fotografa używającego cyfrowych lustrzanek. Ekwiwalent 30.6-425 mm oferuje uniwersalny, bardzo atrakcyjny zakres działania, od szerokiego kąta po imponującej długości tele. Jest to idealny zoom do fotografowania zarówno w pomieszczeniach lub przy szeroko ujętych krajobrazach, jak i (przy nastawieniu "tele"), zdarzeń sportowych czy zwierząt w naturalnym środowisku. Bardzo cichy i szybki silnik HSM (Hyper Sonic Motor) pozwala na błyskawiczne ustawianie ostrości. Silnik ten dokonuje zamiany fali ultradźwiękowej na energię obracającą elementy ustawiające ostrość. Oczywiście HSM pozwala na ostrzenie ręczne bez konieczności zmiany trybu pracy. W konstrukcji obiektywu zastosowano 18 elementów w 14 grupach, w tym 3 soczewki niskodyspersyjne SLD (Special Low Dispersion) oraz 4 soczewki asferyczne. Dzięki temu możliwe jest zminimalizowanie zniekształceń geometrycznych i aberracji chromatycznej, oraz zachowanie kompaktowych rozmiarów obiektywu. Oprócz tego zastosowano wielowarstwowe powłoki antyrefleksyjne, które zmniejszają odbicia i bliki, a tym samym poprawiającą zrównoważenie barw. Przednia soczewka pozostaje nieruchoma podczas ustawiania ostrości, co pozwala na swobodne użycie filtrów polaryzacyjnych i osłony tulipanowej. Minimalny dystans ogniskowania wynosi 45 cm w całym zakresie pracy, a powiększenie maksymalne to 1:3.4. Mechanizm blokady ogniskowej eliminuje ryzyko samoczynnego wysuwania się obiektywu, gdy jest o skierowany ku dołowi czy też podczas transportu.
Nowa wersja filtra HOYA UV HMC posiada wąską oprawę o grubości 4mm dzięki czemu nadaje się do stosowania z obiektywami szerokokątnymi. Filtr posiada gwint po obu stronach oprawy, co pozwala na używanie oryginalnych zatyczek do obiektywów. Filtr UV serii HMC (C) pomaga uzyskać wysoki kontrast zdjęć i wierne oddanie kolorów. Są to najpopularniejsze filtry z powłokami wielowarstwowymi, powszechnie znane ze swojej wysokiej transmisji światła (97%) i małej podatności na odblaski. Prowadzi to do wysokiego kontrastu zdjęć i wierne oddanych kolorów. Aby w pełni wykorzystać możliwości nowoczesnych obiektywów zaleca się stosowanie filtrów HOYA HMC. Filtry HOYA posiadają powłoki przeciw odblaskowe z trzech głównych powodów: zwiększają przepustowość filtra, zmniejszają tym samym straty przechodzącego światła. chronią powierzchnie filtra, zmniejszają ryzyko wystąpienia odblasków, szczególnie tych powstających między wewnętrzną stroną filtra i przednią soczewką. Im więcej powłok na powierzchni filtra, tym skuteczniejsze jest ich działanie. Filtr UV (ultrafioletowy) absorbuje promieniowanie ultrafioletowe, prowadzące często do pogorszenia ostrości i kontrastu zdjęć wykonywanych w plenerze. Jest to uniwersalny filtr zarówno w fotografii barwnej jak i czarnobiałej. Filtr UV polecany jest również jako stała ochrona przedniej soczewki przed kurzem, piaskiem, zarysowaniem i innymi uszkodzeniami.
|