Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Projektowanie serwisów WWW. Standardy sieciowe.

14-07-2012, 15:31
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 50 zł     
Użytkownik Informatyczne
numer aukcji: 2394474001
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 16   
Koniec: 03-07-2012 10:54:03

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Projektowanie serwisów WWW. Standardy sieciowe. Wydanie II



Okładka:



Liczba stron:464
Wydawnictwo:Helion
Wymiary: 176 x 250 mm
ISBN: 83-[zasłonięte]-0774-9
Data wydania: 2[zasłonięte]007-03

OPIS KSIĄŻKI

Dostosuj swoje witryny do obowiązujących standardów
  • Poznaj standardowe technologie sieciowe
  • Naucz się pisać strony poprawnie wyświetlane we wszystkich przeglądarkach
  • Zredukuj koszty utrzymania witryny

Dzięki ludziom takim jak Jeffrey Zeldman w świecie technologii internetowych coraz większą uwagę przywiązuje się do standardów. Dotyczy to także producentów popularnych przeglądarek internetowych, dlatego wreszcie możliwe jest tworzenie efektownych witryn, które wyglądają identycznie u użytkowników korzystających z różnych programów. Jednak nie jest to jedyna zaleta stosowania standardów. Za ich pomocą możesz sprawić, że Twoje strony będą działały szybciej, a ich aktualizacja stanie się dużo łatwiejsza, co przełoży się również na koszty utrzymania witryny.

"Projektowanie serwisów WWW. Standardy sieciowe. Wydanie II" to zaktualizowana wersja niezwykle popularnego, praktycznego przewodnika po świecie standardowych technologii internetowych. Dowiesz się z niego, czym są standardy sieciowe oraz dlaczego warto się do nich stosować. Poznasz sposoby projektowania i tworzenia witryn z uwzględnieniem standardów. Nauczysz się korzystać z języków XHTML, XML, CSS, ECMAScript oraz modelu DOM, które są wykorzystywane do pisania łatwych w pielęgnacji serwisów WWW. Przeczytasz również o mechanizmach ułatwień dostępu oraz mitach związanych z nimi. Jest to lektura obowiązkowa dla wszystkich projektantów i programistów, którzy chcą tworzyć nowoczesne witryny internetowe.
  • Przegląd standardów sieciowych
  • Projektowanie i tworzenie serwisów zgodnie ze standardami
  • Walka z szybko starzejącymi się witrynami
  • Nadawanie spójnego stylu witrynom za pomocą arkuszy CSS
  • Pisanie przejrzystego kodu za pomocą języka XHTML
  • Tworzenie skryptów manipulujących modelem DOM
  • Obsługa różnych przeglądarek
  • Stosowanie mechanizmów ułatwień dostępu

Wykorzystuj sprawdzone techniki, które zaoszczędzą czas i pieniądze
zarówno Twoje, jak i użytkowników Twoich witryn.
Projektowanie serwisów WWW. Standardy sieciowe. Wydanie II - SPIS TREŚCI:

Wprowadzenie (17)

  • Nie wszystko dla wszystkich (17)
    • Teoria a praktyka (19)
  • Ciągłość, a nie zbiór sztywnych reguł (20)
    • Pokazuj, nie sprzedawaj (20)
    • Niech praca sprzedaje się sama (21)
    • Sprzedaż wewnątrz firmy (22)
  • Zapach zmian (23)

Część I > Houston, mamy problem

Zanim zaczniesz (27)

  • Nakręcanie kosztów, zmniejszanie zwrotów (28)
  • Przerwanie cyklu starzenia się (30)
  • Czym jest zgodność w przód? (31)
  • Żadnych zasad, żadnego dogmatu (33)
  • Praktyka, nie teoria (35)
  • Czy ta podróż jest naprawdę potrzebna? (37)

1. 99,9% witryn wciąż jest przestarzałych (39)

  • Nowoczesne przeglądarki i standardy sieciowe (40)
    • Nowy kod do nowej pracy (42)
  • Problem "wersji" (43)
  • Myślenie wsteczne (46)
    • Przestarzałe znaczniki: dodatkowy koszt dla właścicieli witryn (50)
    • Zgodność wstecz (52)
    • Blokowanie użytkowników nie wpływa dobrze na interesy (53)
    • Droga do Pacanowa (57)
  • Dobre traktowanie złego kodu (58)
  • Lek (61)

2. Projektowanie i budowanie z użyciem standardów (63)

  • Pokonywanie trudności (65)
  • Koszt projektowania przed wprowadzeniem standardów (66)
  • Nowoczesna strona starymi metodami (67)
  • Królestwo tragedii (71)
  • Trzy elementy standardów sieciowych (74)
    • Struktura (74)
    • Prezentacja (77)
    • Zachowanie (77)
  • W praktyce (78)
  • Zalety metod przejściowych (79)
  • Projekt standardów sieciowych: przenośność w zastosowaniu (81)
    • Jeden dokument dla wszystkich (82)
  • A List Apart: jedna strona, wiele widoków (84)
    • Projektowanie nie tylko z przeznaczeniem na ekran (86)
    • Oszczędność czasu i kosztów, wzrost zysków (87)
  • Co dalej? (88)
    • Przejściowa zgodność w przód (projektowanie hybrydowe) (88)
    • Całkowita zgodność w przód (91)

3. Problem ze standardami (95)

  • Miło popatrzeć, trudno zakodować (95)
    • Wspólne zamiary, wspólne środki (97)
    • Przyjęcie standardów a rzeczywistość (98)
  • 2000 - rok, w którym przeglądarki osiągnęły dojrzałość (100)
    • IE5/Mac: przełączanie i powiększanie (100)
    • Mocne posunięcie Netscape'a (101)
    • Przełamanie tamy (104)
  • Za mało, za późno? (105)
    • CSS: pierwsze koty za płoty (106)
  • Złe przeglądarki prowadzą do złych praktyk (107)
    • Klątwa złego odwzorowywania (107)
    • Brak dziedziczenia (109)
    • Złe zachowanie (110)
    • Długo oczekiwany standard w językach skryptowych (111)
  • Mało czytelne witryny, niezrozumiałe nazewnictwo (112)
    • Problemy akademickie a problemy ekonomiczne (113)
    • Konsorcjum sugeruje, firmy sprzedają (114)
    • Świadomość produktu a świadomość standardów (114)
  • Słowo na F (116)
    • Wartość Flasha (117)
    • Problem z Flashem (119)
    • Inny problem z Flashem (119)
  • Zgodność to brzydkie słowo (120)
    • Potęga języka w formowaniu percepcji (120)
    • Problem z inspiracją (121)
    • Inne problemy (122)

4. Wyszukiwanie, syndykacja, blogi, podkasty i długi ogon (oraz inne powody zwycięstwa standardów sieciowych) (125)

  • Uniwersalny język (XML) (127)
    • Porównanie XML-a i HTML-a (129)
    • Jeden rodzic, wiele dzieci (129)
    • Niezbędny element profesjonalnego oprogramowania (130)
    • Bardziej popularny niż biały raper (131)
    • Pięć spraw świadczących o potędze technologii (133)
    • Złota żyła innowacji (134)
    • Narzędzia do publikacji dla całej reszty (139)
    • Do twoich usług (139)
  • Aplikacje XML a twoja witryna (141)
  • Kompatybilne z natury (142)
  • Nowa era współpracy (143)
    • Testy i specyfikacje (143)
    • Jak można ze sobą współpracować? (144)
    • Grupa robocza WHAT (145)
    • Internet Explorer 7 i projekt standardów sieciowych (145)
  • Standardy sieciowe i narzędzia edycyjne (146)
    • Grupa zadaniowa Dreamweaver (146)
    • Narzędzia WYSIWYG stają się pełnoletnie (dwa z trzech to nie najgorzej) (148)
    • Od FrontPage do Expression Web Designer (148)
  • Nadejście układów CSS (149)
    • Kampania uaktualniania przeglądarek (150)
    • Początek potopu (154)
    • Skąd czerpać style? (155)
    • Największa skarbnica wiedzy o CSS (158)
  • Chwilowa moda... o ustalonym przeznaczeniu (158)
  • Upowszechnianie standardów sieciowych (159)
    • Witryny komercyjne dają się ponieść fali (162)
    • Wired Digital zmienia technologię (162)
    • Zachęcanie projektantów (164)
    • Ciągle pojawiają się nowe hity (164)
    • Droga do sukcesu jest wybrukowana walidacją (165)

Część II > Projektowanie i budowanie

5. Nowoczesny układ znaczników (171)

  • Ukryty schemat kiepskiego kodu (176)
  • Przeformułowanie czego? (178)
  • Podsumowanie (180)
  • Który XHTML jest dla mnie najlepszy? (180)
    • XHTML 2 - nie dla każdego (181)
    • 10 najważniejszych powodów, dla których warto wybrać XHTML (182)
    • 5 powodów, dla których nie warto wybierać XHTML-a (183)

6. XHTML: restrukturyzacja sieci (185)

  • Konwersja do XHTML-a: proste zasady, łatwe wytyczne (186)
    • Dokument rozpoczynaj od deklaracji DOCTYPE i przestrzeni nazw (186)
    • Zadeklaruj typ zawartości strony (189)
    • Wszystkie znaczniki pisz małymi literami (191)
    • Wartości wszystkich atrybutów umieszczaj w cudzysłowach (194)
    • Przypisuj wartości wszystkim atrybutom (195)
    • Zamykaj wszystkie znaczniki (196)
    • Zamykaj również "puste" znaczniki (196)
    • Nie umieszczaj podwójnych myślników w komentarzach (197)
    • Koduj wszystkie znaki < i & (198)
  • Podsumowanie zasad XHTML-a (198)
    • Kodowanie znaków: nudne, bardzo nudne i potwornie nudne (199)
    • Leczenie strukturalne (200)
    • Sensowne kodowanie dokumentu (201)
  • Elementy wizualne i struktura (205)

7. Struktura w układzie ścisłym i hybrydowym: gwarancja zwartych i trwałych stron (207)

  • Czy każdy element musi być strukturalny? (208)
    • div, id i inni pomocnicy (209)
    • Semantyczny kod i wielokrotne użycie (214)
  • Układy hybrydowe i spójny kod: co należy, a czego nie wolno (218)
    • Nazwijmy złe rzeczy po imieniu (219)
    • Powszechne błędy w układach hybrydowych (219)
    • Znaczniki div są w porządku (223)
    • Pokochać atrybut id (224)
    • Zakaz stosowania nadmiarowych komórek tabel (226)
  • Parada przestarzałych metod (227)
    • Czas map (227)
    • Niezadowolenie z map (228)
    • Brak dostępu, brak struktury (229)
    • Cięcie i składanie (229)
    • Dojrzewanie metody cięcia i składania (230)
    • Nadmierna rozwlekłość nadmiernie rozwlekłych tabel (232)
    • Powraca zły CSS (233)
    • Co dalej? (237)

8. XHTML w przykładach: układ hybrydowy (część I) (239)

  • Zalety metod hybrydowych zastosowanych w tym rozdziale (239)
    • Arkusze stylów zamiast JavaScriptu (240)
  • Podstawowe podejście (wstęp) (241)
    • Oddzielne tabele: korzyści pod względem CSS i funkcji ułatwień dostępu (241)
    • Pomiń nawigację - co i jak (242)
    • Dodatkowe atrybuty id (247)
  • Pierwszy kod taki sam jak ostatni (249)
    • Kod nawigacji (pierwsza tabela) (249)
    • Prezentacja, semantyka, czystość i grzech (250)
    • Kod treści (druga tabela) (252)

9. Podstawy CSS (253)

  • Wstęp do CSS (253)
    • Korzyści z CSS (254)
  • Anatomia stylów (256)
    • Selektory, deklaracje, właściwości i wartości (256)
    • Wielokrotne deklaracje (257)
    • Biała przestrzeń i brak rozpoznawania wielkości znaków (258)
    • Wartości ogólne i alternatywne (259)
    • Selektory grupowe (260)
    • Dziedziczenie i jego przeciwnicy (260)
    • Selektory potomne (262)
    • Selektory id i selektory potomne (263)
    • Selektory klas (264)
    • Łączenie selektorów do tworzenia zaawansowanych efektów (265)
  • Style zewnętrzne, osadzone i bezpośrednie (268)
    • Zewnętrzne arkusze stylów (268)
    • Style bezpośrednie (271)
  • Metoda "najlepszego możliwego scenariusza" (272)
    • Od stylów osadzonych do zewnętrznych: metoda dwóch arkuszy (272)
    • Względne i absolutne ścieżki plików (275)
    • Korzyści płynące ze stosowania metod najlepszego możliwego scenariusza i dwóch arkuszy stylów (275)

10. Zastosowanie CSS: układ hybrydowy (część II) (277)

  • Przygotowanie ilustracji (278)
  • Ustalenie podstawowych parametrów (280)
    • Style ogólne, więcej na temat skrótów i marginesów (280)
    • Elementy niewidoczne i blokowe (281)
    • Kolory odnośników (wprowadzamy pseudoklasy) (284)
    • Poprawiamy inne pospolite elementy (286)
    • Więcej na temat rozmiarów czcionek (288)
    • Ustalenie układu strony (292)
  • Elementy nawigacyjne: pierwsze podejście (295)
  • CSS dla elementów nawigacyjnych: pierwsza próba przy drugim podejściu (299)
  • CSS dla elementów nawigacyjnych: ostatnie podejście (301)
  • Ostatnie kroki: style zewnętrzne oraz efekt "jesteś tutaj" (305)

11. Praca z przeglądarką. Część I: przełączanie przez typ dokumentu i tryb standardowy (309)

  • Saga o przełączaniu przez deklarację typu dokumentu (310)
    • Sterowanie interpretacją w przeglądarce: przełącznik typu dokumentu (313)
    • Pełna lista kompletnych deklaracji typu dokumentu XHTML (316)
  • Świętujmy różnorodność przeglądarek! (A przynajmniej nauczmy się z nią żyć) (320)

12. Praca z przeglądarką. Część II: model ramkowy, błędy i sposoby radzenia sobie z nimi (327)

  • Model ramkowy i jego niedociągnięcia (328)
    • Jak działa model ramkowy? (330)
    • Jak model ramkowy został zepsuty? (331)
    • Sztuczka z modelem ramkowym: CSS stanie się bardziej demokratyczny dzięki odpowiednim zabezpieczeniom (338)
  • Błąd znaków odstępu w IE dla Windows (341)
  • Błąd właściwości "float" w IE6 dla Windows (345)
    • Float, Peek-a-Boo i co jeszcze (348)
  • Flash i QuickTime: obiekty pożądania? (349)
    • Obiekty osadzane: opowieść o próżności i zemście (349)
    • Dwie pieczenie na jednym ogniu: osadzanie obiektów multimedialnych przy przestrzeganiu standardów (351)
    • Łyżka dziegciu w beczce miodu: