Autorzy: Matthias Felleisen, Robert Bruce Findler, Matthew Flatt,
Shriram Krishnamurthi
Tłumaczenie: Bartosz Grabski, Mikołaj Szczepaniak
ISBN: 83-7197-922-3
Tytuł oryginału: How
to Design Programs
Format: B5, stron: 648
oprawa twarda
Data wydania: 09/2003
Umiejętność programowania nie ma już charakteru czysto zawodowego. Księgowi
muszą się posługiwać arkuszami kalkulacyjnymi i edytorami tekstu,
fotografowie korzystają z edytorów zdjęć, muzycy programują syntezatory, zaś
profesjonalni programiści tworzą skomplikowane aplikacje. Programowanie jest
więc bardzo pożądaną umiejętnością, potrzebną nie tylko informatykom.
Projektowanie oprogramowania wymaga takich samych zdolności analitycznych, jak
matematyka. Jednak, w przeciwieństwie do matematyki, praca z programami jest
aktywnym sposobem zdobywania wiedzy. Obcowanie z oprogramowaniem daje możliwość
stałej interakcji, co pozwala na zgłębianie wiedzy, eksperymentowanie z nią
oraz na stałą samoocenę.
Autorzy tej klasycznej publikacji stawiają tezę, iż "każdy powinien
nauczyć się, jak projektować oprogramowanie" i właśnie nauka podstaw
projektowania jest jej tematem głównym. W książce znajdziesz wiele
podstawowych algorytmów, wyjaśnienia takich pojęć, jak akumulacja wiedzy czy
równość ekstensjonalna i intensjonalna, słowem wszystko to, co stanowi
teoretyczną podstawę wiedzy programistycznej.
Poznasz między innymi:
- Podstawowe struktury, z których składają się programy komputerowe
- Proste i złożony typy danych
- Metody przetwarzania danych
- Programowanie z użyciem rekurencji, algorytmy z nawracaniem
- Projektowanie abstrakcyjne
- Sposoby gromadzenia wiedzy
- Wykorzystanie wektorów
Z lektury książki "Projektowanie oprogramowania. Wstęp do
programowania i techniki komputerowej" skorzystają zarówno studenci
informatyki, jak też i słuchacze innych kierunków oraz wszystkie osoby, które
chcą podbudować swoją wiedzę praktyczną solidnymi i przydatnymi podstawami
teoretycznymi.