Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PROJEKTOWANIE I EKSPLOATACJA SYSTEMY KOMUNIKACYJNE

08-02-2014, 21:22
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 49.99 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 3930405023
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 1   
Koniec: 08-02-2014 20:05:41

Dodatkowe informacje:
Rok wydania (xxxx): 1974
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W TEJ SAMEJ KATEGORII

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).


PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI -
AUTOR -
WYDAWNICTWO -
WYDANIE -
NAKŁAD - EGZ.
STAN KSIĄŻKI - JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).
RODZAJ OPRAWY -
ILOŚĆ STRON -
WYMIARY - x x CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE, MAPY ITP. -

DARMOWA WYSYŁKA na terenie Polski niezależnie od ilości i wagi (przesyłka listem poleconym priorytetowym, ew. paczką priorytetową, jeśli łączna waga przekroczy 2kg), w przypadku wysyłki zagranicznej cena według cennika poczty polskiej.

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)

POLITECHNIKA KRAKOWSKA
KONFERENCJA NAUKOWA
„Projektowanie i eksploatacja systemów komunikacyjnych"
SKRÓTY REFERATÓW
(na prawach rękopisu)
KRAKÓW-ZAKOPANE
CZERWIEC 1974




Skrót referatów

1. Mgr inż. Stanisław BAŁA — „Podstawowe programy komputerowe do projektowania dróg i ich zastosowanie w Transporcie".
2. Dr inż. Janusz CIEŚLINSKI — „Problem obsługi komunikacją zbiorową dużych zakładów przemysłowych na przykładzie WSK Mielec"
3. Doc. dr hab. inż. Stanisław DATKA — „Betony mineralne na bazie kruszywa żużlowego z Hutj im. Lenina".
4. Jacek DUDZIŃSKI, Józef WYRWA - „Zastosowanie ETO do projektowania technologiezno-organizacyjnego robót ziemnych przy budowie obiektów komunikacyjnych".
5. Dr Jan DZIEDZIUK — „Badanie połączeń chemicznych preparatu Dinoram z mineralną powierzchnią ziarn gruntu w procesie stabilizacji bitumem".
6. Mgr inż. Wanda GRZYBOWSKA — „Procesy fizykochemiczne w drobnoziarnistych gruntach spoistych z domieszką materiałów wiążących".
7. Jerzy KACZOROWSKI - „Geometria parkingów w świetle badań Instytutu Gospodarki Komunalnej".
8. Mgr inż. Mirosław KOSSAKOWSKI — „Nowoczesne techniki projektowania dróg i autostrad w Transporcie".
9. Mgr inż. Andrzej NOWICKI - „Nowe poglądy na zagadnienie szybkości projektowej dróg".
10. Mgr inż. Zdzisław PORZUCZEK — „Zasada samoorganizacji — Czynnik różnicowania struktur systemu transportowego".
11. Doc. dr inż. Michał ROSCISZEWSKI - „Projektowanie zintegrowanych systemów komunikacji pasażerskiej w aglomeracjach".
12. Dr inż. Andrzej RUDNICKI — „Zagadnienia inżynierii ruchu w geometrycznym projektowaniu serpentyn drogowych".
13. Dr inż. Andrzej RUDNICKI — „Zastosowanie metody Monte-Carlo do symulacji procesów ruchu w miejskiej komunikacji zbiorowej".
14. Mgr inż. Marian TRACZ - „Symulacja procesów ruchu drogowego na maszynach cyfrowych".
15. Mgr inż. Edward TYLMAN — „Zagadnienia zabezpieczenia eksploatacyjnej niezawodności mas bitumicznych w konstrukcji drogowej".
16. Mgr inż. Jerzy WALAWSKI — „Zadania drogownictwa i udział instytutów wyższych uczelni w ich realizacji".





Doc. dr hab. inż. JÓZEF GŁADKI Politechnika Krakowska
SPOŁECZNO-GOSPODARCZE ZAGADNIENIA TRANSPORTU

Analiza stanu przewozów i komunikacji w Polsce doprowadziła do słusznego wniosku, że rozwiązania trudnych i złożonych problemów tej gałęzi gospodarki nie można dłużej szukać w odrębnych koncepcjach obejmujących poszczególne rodzaje transportu, a wręcz przeciwnie wymaga ono opracowania długofalowego i kompleksowego programu jednolitej polityki transportowej. Wymaga to również ciągłego usprawniania procesów zarządzania oraz podejmowania tych kierunków, które się wiążą z nadchodzącymi przemianami.
Węzłowym problemem w opracowywaniu kierunków polityki transportowej, a następnie praktycznemu jej realizowaniu jest prognozowanie postępu technicznego i ekonomicznego. Prawidłowe planowanie dotyczące problematyki technicznej i organizacyjnej w transporcie jak to wykazały ostatnie czasy, nie może być ograniczone do aktualnej sytuacji ekonomicznej, chodzi tu o prognozowanie korzyści, które mogą się ujawnić w dalszej dopiero przyszłości. Osiągnięcie zamierzonych celów uzależnione jest m. in od szerszego i bardziej efektywnego wykorzystania zaplecza naukowo-badawczego oraz od ściślejszego powiązania działalności gospodarczej z nauką i ściślejszej współpracy z kadrą kierowniczą transportu.
Wiadomo, że potrzeby na opracowania naukowe są w niewystarczającym stopniu zaspakajane takimi opracowaniami, któreby wyprzedzały aktualny stan techniki i organizacji w transporcie. Dlatego też kierownictwo gospodarcze zwraca się do świata nauki o zintensyfikowanie badań naukowych i wskazania drogi prowadzącej do pełnego zaspakajania potrzeb społecznych. W wielu jeszcze krajach a do niedawna i u nas opracowania naukowe i kształcenie kadr kierowniczych pozostawiano przedsiębiorstwom, gdzie kwalifikacje i doświadczenie zdobywa się po prostu dzięki wykonywaniu zawodu.
Jest charakterystyczne w obecnych czasach, że te same jednostki gospodarcze które w przeszłości z takim powodzeniem tworzyły postęp
i wych owały czołowych inicjatorów rewolucji przemysłowej zaczynają nie dawać sobie rady z narastającymi problemami.
Obecnie wskutek coraz większej złożoności problemów gospodarczych osiągnięcie sukcesu bez wsparcia zaplecza naukowego staje się trudniejsze a niekiedy wręcz niemożliwe. Zintensyfikowanie zatem badań naukowych, koniecznych do przyspieszenia rozwoju transportu i wzrostu jego efektywności poprzez stałe podnoszenie wiedzy i wzrost kompleksowości badań naukowych oraz rozszerzenie możliwości zastosowań wyników tych badań w praktyce jest jedynie słuszną drogą prowadzącą do osiągnięcia zamierzonego celu.
Placówki naukowe wszelkiego rodzaju a wyższe uczelnie w szczególności powołane są do rozwiązywania problemów trudnych i skomplikowanych. W instytucjach tych zgromadzona jest bowiem większość jednostek wykazujących szczególne zdolności badawcze.
Wyższe uczelnie nie mogą uniknąć głębokiego zaangażowania się w problemy społeczne. Obecnie kiedy przemysł coraz w większym stopniu korzysta z pomocy uczelni, musimy odejść od dawnego systemu organizacji badań naukowych, który jest przestarzały i tworzyć nowy, w którym nie będzie miejsca na prowadzenie indywidualnej polityki badań w poszczególnych uczelniach. Nowy system musi być oparty na integracji potencjału badawczego i zasobów wszystkich placówek badawczych, gdyż zadania wobec których stoimy są zbyt wielkie i zbyt doniosłe aby można je było wykonać siłami jednej tylko placówki.
Pobieżna i bardzo ogólna analiza organizacji działalności naukowo-badawczej pozwala stwierdzić, że problematyką transportową zajmuje się wiele placówek w Polsce. Są to wyższe uczelnie, instytuty resortowe i biura studialno-projektowe. Działalność ta jest jednakże rozproszona i fragmentaryczna oraz nie prowadzona wg jednolitego programu. Wszystkie te czynniki wpływają na słabość zaplecza naukowego i w konsekwencji na niedostateczny stan powiązania nauki z praktyką.
Analizując dotychczasowe rozważania, wydaje się, że konferencja winna wiele poruszonych tu problemów wyjaśnić lub wskazać drogi prowadzące do ich rozwiązania. W konferencji biorą udział reprezentanci wszystkich gałęzi transportu lądowego zarówno wyższych uczelni, instytutów resortowych, jak również biur projektowych, przedsiębiorstw wykonawczych i kadra kierownicza transportu, czyli ci ludzie w których rękach znajduje się całokształt transportu w Polsce, którzy są predystynowani do wytyczania kierunków jego rozwoju.
Konferencja winna stać się areną wymiany poglądów i doświadczeń, winna wskazać optymalną linię programową rozwoju transportu w Polsce.

ZAKŁAD DROGOWY



WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.