Projektowanie graficzne w XXI wieku
Autor: Fiell Charlotte
Wydawca: Taschen GmbH
Okładka: miękka
stron:192
W ostatnim dziesięcioleciu, gdy piksele i rozmaite programy zastąpiły ołówek i papier, projektowanie graficzne uległo poważnym przemianom. W żadnej innej dziedzinie projektowania komputery nie odegrały tak znaczącej roli. Niniejsza książka przedstawia wizje twórców, którzy kreują nowe oblicze tej dziedziny sztuki. Czterdziestu pięciu artystów z całego świata, między innymi z Holandii, Szwajcarii, Islandii i Stanów Zjednoczonych, a także Japonii i Australii, zostało wybranych dla potrzeb tej publikacji ze względu na swe nowatorskie projekty. Dzięki temu mamy szansę się przekonać, z jak wielkim zaangażowaniem graficy tworzą nowe oblicze komunikacji wizualnej. Komunikaty graficzne - od plakatów reklamowych po metki na ubraniach - stały się naturalną częścią naszego otoczenia, i to do tego stopnia, że często ich obecność rejestrujemy jedynie w naszej podświadomości. Graficy starają się temu przeciwdziałać, usiłując przyciągnąć naszą uwagę czy to w sposób wyraźny i bezpośredni, czy też za pomocą komunikatów o niejasnym lub podwójnym znaczeniu. W tym morzu obrazów i sygnałów naszą uwagę najbardziej przykuwają przekazy prezentujące interesującą treść, przewrotny, inteligentny humor lub - co zdarza się rzadziej - prawdziwie odkrywczą formę. Ponieważ stale jesteśmy bombardowani nowymi obrazami, nauczyliśmy się rozumieć ich język. Jednak przejadła nam się stylistyczna jednolitość haseł marketingowych.
|