Poznaj możliwości DirectX!
DirectX to zestaw funkcji wspierających tworzenie zaawansowanej grafiki w systemie
Windows. Historia tego dodatku sięga roku 1995, kiedy po wprowadzeniu na rynek systemu
Windows 95 programiści tworzący gry z dużym oporem rozstawali się z systemem DOS.
Od tego czasu DirectX jest nieustannie rozwijany, a gry i trójwymiarowe animacje
tworzone z wykorzystaniem najnowszej wersji zapierają dech w piersiach. Jeżeli chcesz
poznać możliwości tego dodatku i wykorzystać jego potencjał, to trafiłeś na doskonałą
publikację!
Żadna inna nie omawia w tak szczegółowy sposób zagadnień związanych
z tworzeniem grafiki i animacji przy użyciu DirectX. Książka została podzielona na
trzy części. Pierwsza pozwoli Ci zdobyć podstawową wiedzę na temat fundamentów
grafiki trójwymiarowej. Nauczysz się lub przypomnisz sobie, jak prowadzić działania
na wektorach, przekształcać te wektory i stosować macierze. W części drugiej szczególny
nacisk został położony na poznanie Direct3D. Dowiesz się, jak zainicjalizować system,
nanosić tekstury oraz cieniować obiekty. Część trzecia zawiera mnóstwo przydatnych
informacji na temat widoku pierwszej osoby, prowadzenia kamery, systemu cząstek, zaawansowanego
mapowania oraz animowania. Książka ta jest obowiązkową lekturą każdego programisty
zajmującego się grafiką 3D!
Dzięki tej książce:
- poznasz fundamenty grafiki 3D — wektory, macierze i ich przekształcenia
- zaznajomisz się z dostępnymi funkcjami oraz sposobem pracy z Direct3D
- dowiesz się, jak korzystać z tekstur i cieni
- wykorzystasz system cząstek
- poznasz potencjał DirectX
Zbuduj wirtualny świat za pomocą DirectX!
|