W książce znajdzie Czytelnik próby zdefiniowania kluczowych pojęć charakteryzujących współczesne kształcenie do pracy socjalnej, informacje na temat konstrukcji projektu socjalnego. Nie należy jednak traktować jej jako ,,poradnika z projektowania”. Jest ona raczej syntezą namysłu nad etapami projektowania, korzyściami i trudnościami występującymi w procesie dydaktycznym – jest efektem wieloletniej praktyki autorki jako nauczyciela projektowania i koordynatora projektów socjalnych. Może stanowić materiał porównawczy dla analiz różnych konstrukcji projektów socjalnych oraz rozważań poświęconych miejscu projektu w planach i programach kształcenia do pracy socjalnej.
W książce przedstawiono również wyniki badań nad przydatnością projektowania zarówno jako metody kształcenia, jak i sposobu pracy socjalnej. W pierwszym przypadku projektowanie jest więc postrzegane jako systematycznie i świadomie organizowany proces dydaktyczny, który poprzez przyjęcie określonych treści i środków nauczania ma na celu wykształcenie przyszłych pracowników socjalnych. W drugim przypadku jest to już konkretny sposób działania przedstawicieli zawodów społecznych.
Książka łączy doświadczenie praktyka-nauczyciela z refleksją badacza. Jest przydatna nauczycielom projektowania socjalnego (projektowania społeczno-wychowawczego), studentom, którym przyjdzie spotkać się w procesie kształcenia z zagadnieniem projektowania socjalnego, pracownikom socjalnym, którzy zajmują się tworzeniem i wdrażaniem w życie projektu socjalnego.
Format B5
Strony 139
Wysyłka 0 zł