Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Progres - program edukacyjny dla dzieci 6-15 lat

02-11-2014, 17:19
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 47.90 zł     
Użytkownik Mudu_pl
numer aukcji: 4666482425
Miejscowość częstochowa
Wyświetleń: 15   
Koniec: 02-11-2014 17:01:06

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.20 [kg]
Rodzaj: BOX
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

PROGRES - Program Edukacyjny Dla Dzieci

„podnosi motywację do nauki, wyzwala zdolności i talenty”

Program „Progres” jest narzędziem wspierającym wszechstronny rozwój funkcji odpowiedzialnych za szybką i efektywną naukę dzieci i młodzieży. Posiada atrakcyjną formę poprzez wykorzystanie nowoczesnego środka edukacyjnego jakim jest komputer. Rozwój oparty o zabawę i współzawodnictwo, wyzwala pozytywne emocje, pozwala odnieść sukces, podnosi motywację i chęć do dalszego działania.

Program jest przeznaczony do wykorzystania zarówno w szkole jak i w warunkach domowych.

Program kierowany jest do uczniów w wieku 6-15 lat w celu podniesienia umiejętności szkolnych, zapobiegania deficytom, osiągania sukcesów, podnoszenia motywacji do zdobywania wiedzy w sposób szybki i trwały. Ćwiczenia i zadania są formą treningu, który wydobywa potencjał intelektualny dziecka i rozwija go wszechstronnie.

Ćwiczenia w programie kształtują:

  • umiejętności językowe
  • czytanie i słuchanie ze zrozumieniem
  • zdolności wzrokowo-słuchowe
  • wyobraźnię
  • koncentrację uwagi
  • spostrzegawczość i szybkość reakcji
  • myślenie logiczne
  • umiejętności pamięciowe
  • liczenie i myślenie matematyczne

ZAWARTOŚĆ MERYTORYCZNA

Jest wynikiem zbierania wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi i młodzieżą w różnym wieku, ze specyficznymi i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jak również z dziećmi wybitnie zdolnymi. Oparta jest o wiedzę teoretyczną zawartą w wielu publikacjach naukowych na temat rozwoju dzieci oraz o metody i formy pracy wypracowane przez autorkę.

Główną koncepcją jest Trening Globalny Wspierania Rozwoju dzieci i młodzieży. Program Komputerowy realizuje zadania Treningu Globalnego i zawarty jest w jego strukturze. Traktowany jest jako narzędzie pomocnicze do osiągania sukcesu, jakim jest wszechstronny rozwój ucznia i jego umiejętności. Program jest przeznaczony do realizacji w szkole, wraz z nauczycielem jako towarzyszem treningu, który wzmacnia sukcesy, poświęca uwagę i czas. Program zalecany jest również do używania w warunkach domowych przy udziale rodziców i opiekunów, jako kontynuacja procesu rozwijającego prowadzonego przez szkołę.

ZASTOSOWANIE

Program powstał z myślą o zastosowaniu go jako pomocy w pracy z dziećmi i młodzieżą. Jest w szczególności przydatny w przypadkach:

  • dzieci z problemami szkolnymi powodującymi trudności, deficyty, frustracje, brak równowagi emocjonalnej, brak motywacji do nauki;
  • dzieci z dysleksją;
  • dzieci nadpobudliwych psychoruchowo;
  • dzieci z problemami ruchowymi oraz z zaburzoną koordynacją wzrokowo-ruchową;
  • dzieci zdolne mogą dzięki Programowi Komputerowemu Wspierającemu Rozwój przyspieszyć tempo nauki;

Deficyty najczęściej występujące u dzieci:

  • brak koncentracji uwagi;
  • brak koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej;
  • słabe procesy pamięciowe;
  • powolny proces przetwarzania informacji;
  • zaburzona analiza i synteza wzrokowa i słuchowa;
  • nadpobudliwość psychoruchowa;
  • brak równowagi emocjonalnej;
  • brak sukcesów szkolnych, frustracje, brak motywacji do nauki;

ZASTOSOWANE METODY

Do opracowania programu wykorzystano techniki pracy terapeutycznej oparte na metodach:

  • Metody Dobrego Startu
  • Sensorycznej Integracji Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona
  • Metody 18 Struktur Wyrazowych
  • Metody relaksacyjne - muzykoterapia

Realizacja ćwiczeń w Programie Wspierającym Rozwój to trening sensoryczny przygotowujący centralny układ nerwowy do pracy intelektualnej.

Zadania w Programie prowadzą do podniesienia poziomu:

  • koncentracji uwagi,
  • koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
  • spostrzegawczości,
  • różnicowania wzrokowego i słuchowego,
  • analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej,
  • procesów logicznego myślenia,
  • szybkości reakcji na bodźce,
  • procesów pamięciowych,
  • czytania, pisania,
  • liczenia - myślenia matematycznego,
  • kształtowania wyobraźni,
  • procesów językowych;

AKTYWNOŚCI PODEJMOWANE PRZEZ UCZNIA W PROGRAMIE KOMPUTEROWYM WSPIERAJĄCYM ROZWÓJ

Aktywności podejmowane przez ucznia podczas realizacji zadań programu to:

  • słuchanie,
  • czytanie,
  • mówienie,
  • liczenie,
  • myślenie logiczne,
  • zapamiętywania,
  • aktywność analizatorów: wzrokowego, słuchowego, kinestetycznego.

STOPNIOWANIE TRUDNOŚCI

Program umożliwia dostosowanie stopnia trudności zadań do aktualnych możliwości użytkownika. Można tak dobrać trudność każdego zadania, by zadanie zakończyło się sukcesem i przyniosło duży ładunek pozytywnej energii budującej wysoki poziom motywacji ucznia do pracy.

REALIZACJA PROGRAMU

Sposób realizacji programu (interfejs, komunikacja, udzielanie odpowiedzi, wyniki) dostosowane są też do potrzeb i wymagań dzieci. Wszystkie zadania i ćwiczenia są szczegółowo opisane i omówione przez występujące w programie postacie. W każdym momencie realizacji zadań programu użytkownik widzi w jakiej grupie ćwiczeń się znajduje.

Każda część programu jest prowadzona przez trenera, który jest widoczny na ekranie podczas realizacji ćwiczenia jak również czyta on polecenia. W każdym momencie realizacji ćwiczeń Użytkownik może skorzystać z ćwiczeń ruchowych, jak również ma bezpośredni dostęp do Treningu emocji. Wyniki można drukować, co ma istotne znaczenie w tak zwanym zatrzymaniu chwili, szczególnie tej przynoszącej sukces i radość. Praca z programem odbywa się w przyjemnej bezstresowej atmosferze. Nowoczesna multimedialna forma realizacji łączy w sobie bogatą zawartość merytoryczną z atrakcyjną zabawą z komputerem. Dziecka nie trzeba zmuszać do wykonywania ćwiczeń ? wykonuje je samodzielnie z przyjemnością, ciesząc się z osiąganych postępów.

Konstrukcja Programu Komputerowego Wspierającego Rozwój pozwala też na wspólną zabawę dzieci i rodziców. Takie zachowania pogłębiają więzy rodzinne i najbardziej stymulują do pracy.

PODSUMOWANIE

Program komputerowy Wspierający Rozwój to wszechstronna i wieloprofilowa pomoc stymulująca rozwój procesów intelektualnych i umysłowych. Prowadząca poprzez trening do prawidłowych funkcji nauki i efektywnego uczenia się.

RECENZJA PROGRAMU

„Komputerowy program wspierający rozwój autorstwa Doroty Rudzińskiej-Friedel jest propozycją niezwykle ciekawą i atrakcyjną na naszym rynku.
Warto podkreślić, iż autorka oparła swoją propozycje na przekonaniu, iż wspieranie rozwoju to z jednej strony tworzenie warunków (np. do uczenia się, do komunikacji, do interakcji, do poznawania, do koncentrowania uwagi a nawet do przeżywania), a z drugiej strony są to konkretne oddziaływania pedagogiczne. Oddziaływania te to dla autorki przede wszystkim: stymulacja, usprawnianie, kompensacja, korektura, aktywizacji i profilaktyka.
Takie rozumienie wspierania rozwoju dziecka dobrze wpisuje się w działania terapeutyczne - przy czym są one rozumiane bardzo szeroko. Tak więc program wspierający rozwój autorstwa Doroty Rudzińskiej-Friedel jest niewątpliwie programem wspierającym rozwój dzięki tworzeniu odpowiednich warunków oraz stosowaniu konkretnych oddziaływań terapeutycznych.
Warto również podkreślić iż odbiorcami programu jest bardzo szeroka grupa uczniów - zarówno jeśli chodzi o rodzaj problemu szkolnego ucznia, jego nasilenie jak i wiek ewentualnych użytkowników. Uważam, iż program może być adresowany nie tylko do uczniów z utrudnionym rozwojem, ale również do ucznia o przeciętnym rozwoju - może pełnić wtedy stymulacyjną i aktywizującą funkcję, przy okazji będąc dla takiego ucznia bardzo atrakcyjną i ciekawą propozycją.
Program jest propozycją inspirowaną różnymi metodami terapeutycznymi (miedzy innymi metodą integracji sensorycznej, metodą kinezjologii edukacyjnej czy tez metodą dobrego startu). To co warto podkreślić - to fakt, iż autorce udało się połączyć różne inspiracje z własnym pomysłem na wspieranie rozwoju dziecka. Celem autorki stało się w tym programie uruchomienie różnych aktywności ucznia - miedzy innymi: słuchania, czytania, mówienia, liczenia, zapamiętywania koncentrowania uwagi czy też aktywności poszczególnych analizatorów. Chciałbym podkreślić, iż takie nauczanie jest szczególnie mi bliskie bowiem jego istotą jest przekonanie, iż uczyć kogoś tzn. organizować przestrzeń edukacyjno-terapeutyczną dla właśnie aktywności dziecka.”
dr. Iwona Lindyberg
Uniwersytet Gdański

Poniżej kilka przykładowych zrzutów ekranu:

Wymagania sprzętowe programu

Komputer typu PC z procesorem 1 GHz lub szybszym, systemem operacyjnym Windows XP/Vista/7/8.
Kontakt
Jeżeli masz jakieś wątpliwości, czy też pytania dotyczące naszych produktów, zadzwoń lub napisz, a z przyjemnością na nie odpowiemy.
Dane kontaktowe
Telefon: 570-[zasłonięte]-414
Napisz na GG
Nr GG:[zasłonięte]88064
Dane firmy
Basettm Sikorski Tomasz
ul. Botaniczna 29/23
42-216 Częstochowa
NIP: 949[zasłonięte]156-39
REGON: 240[zasłonięte]965