Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci...

28-02-2012, 14:08
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 26.99 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713614
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 8   
Koniec: 30-01-2012 09:54:27

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2006
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Email: [zasłonięte]@arik.pl
[zasłonięte]@vp.pl
kom: 0510 [zasłonięte] 753










Stron: 151
Format: 16.0x23.2cm
Rok wydania: 2006
Oprawa: Miękka
Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej

Pawlak Piotr

Celem książki jest dostarczenie nauczycielom, terapeutom, a także rodzicom narzędzia do efektywnej pracy z dzieckiem nadpobudliwym. Program składa się z dwóch części. Pierwsza część obejmuje istotne zagadnienia dotyczące coraz częściej rozpoznawanego w wieku dziecięcym zaburzenia ADHD. Porządkuje podstawową wiedzę z tego zakresu, odwołując się do najnowszych koncepcji. Ponadto opisano tutaj szereg metod i technik stosowanych w terapii nadpobudliwości. Część druga to propozycja zajęć grupowych i indywidualnych. Program ten, odwołując się do najnowszych nurtów wskazujących na znaczenie kompleksowej terapii, obejmuje oddziaływania na sferę emocjonalną, poznawczą i społeczną. Zaproponowane zabawy i ćwiczenia wychodzą naprzeciw potrzebom dzieci z ADHD. Pozwalają rozładować napięcie psychoruchowe, usprawniają koncentrację uwagi, percepcję oraz koordynację. Dziecko w scenkach pantomimicznych, dramie czy w rysunkach ma szansę na wyrażenie swojej ekspresji, a dzięki bajce terapeutycznej ma wgląd na swoją sytuację i zachowanie. Program daje możliwość przeżywania licznych sytuacji, w których dziecko osiąga sukces, co korekcyjnie wpływa na postrzeganie własnej osoby. Książka jest doskonałą pomocą dla nauczycieli i wychowawców klas terapeutycznych oraz nauczania indywidualnego, terapeutów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, świetlicach, a także oddziałach dziennego pobytu dzieci. Książka powinna zainteresować również rodziców dzieci z ADHD oraz studentów psychologii i pedagogiki.

Spis treści


Wstęp

Kim jest dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej

Określenie definicji

Etiologia zespołu hiperkinetycznego
Symptomy zespołu nadpobudliwości psychoruchowej

Wpływ ADHD na funkcjonowanie dziecka

Występowanie objawów ADHD w zależności od wieku

Formy terapii dzieci z ADHD

Założenia i cele programu

Cele zajęć grupowych

Cele zajęć indywidualnych

Struktura zajęć

Propozycja zajęć grupowych

Zajęcia I
Zajęcia II
Zajęcia III
Zajęcia IV
Zajęcia V
Zajęcia VI
Zajęcia VII
Zajęcia VIII
Zajęcia IX

Zajęcia X


Zajęcia XI

Zajęcia XII

Zajęcia XIII

Zajęcia XIV

Zajęcia XV

Propozycja zajęć indywidualnych

Zajęcia I

Zajęcia II


Zajęcia III

Zajęcia IV

Zajęcia V

Zajęcia VI

Zajęcia VII


Zajęcia VIII

Zakończenie

Bibliografia

Aneks

Kryteria DSM-IV

Kryteria ICD-10
Materiały dla dziecka