Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PROGRAM NAUCZANIA Edukacja Wczesnoszkolna DZIECKO

24-01-2012, 5:37
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 35 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2041481445
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 4   
Koniec: 16-01-2012 16:01:30
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


KOSZT PRZESŁANIA
 
  • 1 książka - priorytet 8,50 zł
  • 2 książki - priorytet 9 zł
  • 3 i więcej - priorytet GRATIS !
(poczta polska)

KONTO - PKO BP Intelligo
47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439

FORMA: wysłanie pozycji po wpłacie na podane konto


PROGRAM NAUCZANIA HISTORII KULTURY I TRADYCJI,oraz WYCHOWANIA OBYWATELSKIEGO W GIMNAZJUM

D.Król

Kraków 1999





"Uwagi wstępne"


Program do historii oparty jest na podstawach programowych MEN. Treści ułożone są chronologicznie.
Nauczyciel realizujący ten program powinien podkreślać historię własnego regionu, aby uczniowie czuli się cząstką tworzącą historię własnego regionu, niezależnie od miejsca zamieszkania — wieś czy miasto. Nauczyciel omawiając tematy dotyczące kultury powinien omówić np. style na przykładzie nie tylko ilustracji znanych obiektów, lecz również (w miarę możliwości) budowli w najbliższej okolicy. Omawiając tematy dotyczące ważnych wydarzeń politycznych, należy wspomnieć jakim echem odbijały się w najbliższej okolicy.
Nauczyciel będzie musiał poszerzyć swój warsztat o prace monograficzne o regionie, w którym uczy.
Lekcje historii powinny być barwne i ciekawe, ilustrowane szerokim zestawem materiałów poglądowych, obrazujących poszczególne zagadnienia. Nauczyciel powinien możliwie często stosować metodę dramy, aby uczniowie przez przeżywanie uczyli się historii. Również wycieczki powinny obrazować omawiane zjawiska, zarówno w najbliższą okolicę, jak i w ważne historyczne miejsca w Polsce.
Nieodzowna powinna być praca ze źródłami, dyskusje, metody problemowe i praca w grupach, które uaktywniają i motywują do pracy.
Po cyklu nauki historii w gimnazjum uczeń powinien posiadać następujące umiejętności i kompetencje:
— powinien umieć połączyć relację człowieka między przyrodą, społecznością lokalną, ojczyzną, kręgiem kulturowym, innymi narodami,
— powinien umieć posługiwać się atlasem historycznym, słownikami historycznymi; interpretować różnego rodzaju źródła historyczne; powinien umieć docierać do różnego rodzaju źródeł informacji historycznej,
—  powinien wykorzystywać wiedzę o najważniejszych etapach dziejów ludzkości do powiązania zjawisk historycznych z zakresu dziejów powszechnych z historią Polski, a tę z historią najbliższej okolicy,
— powinien umieć ująć treści historyczne w związki przyczynowo--skutkowe."