Prosty, intuicyjny Program magazynowy LoMag
Oprogramowanie magazynowe LoMag zostało stworzone z myślą o łatwym zarządzaniu dowolnym magazynem. Program doskonale sprawdza się w małych i średnich przedsiębiorstwach o zróżnicowanym profilu działalności:
- Firmy handlowe - pełna ewidencja stanów magazynowych
- Branża budowlana - kontrola zużycia materiałów, elektrosprzętu
- Gastronomia, hotele, restauracje - aktualna informacja o zapasach magazynowych
- Instytucje, urzędy, rolnictwo i leśnictwo - prowadzenie magazynu wyposażenia
- Produkcja - ewidencja ilościowo-wartościowa materiałów i produktów
- Usługi, np. poligrafia reklama - gospodarka magazynowa, zajętość zasobów
- Handel Internetowy - sprzedaż na aukcjach Allegro
- Prywatnie i hobbystycznie np. katalogowanie zbiorów i kolekcji
- Lista klientów, którzy zakupili Program Magazynowy LoMag
|
- Obsługa dowolnej ilości niezależnych magazynów
- Obsługa cen, kontrahentów jest opcjonalna - można ukryć i prowadzić tylko ewidencję ilościową towarów
- Dowolna precyzja obliczeń: Konfigurowalna ilość miejsc dziesiętnych dla wyświetlanych cen i wartości
- Wszystkie dokumenty magazynowe - Intuicyjne tworzenie PZ, WZ, PW, RW, MM, korekta, remanent, przecena, ..
- Konfigurowalna wycena zapasów: LIFO, FIFO oraz stan magazynowy na dowolny dzień
- Nowoczesna technologia Microsoft .Net oraz stabilna baza Microsoft SQL Server
- Praca na wielu stanowiskach lub z klucza USB
- Obsługa kolektorów danych i czytników kodów kreskowych
- Możliwość rozbudowy oraz integracji z innym oprogramowaniem
Sprawdź wersję demonstracyjną! Jest to w pełni funkcjonalna wersja programu z ograniczeniem do 30 uruchomień:
Przykładowe zrzuty ekranu
Duży nacisk w programie został położony na szybkie wyszukiwanie informacji takich jak towary na stanie, dokumenty, kontrahenci. Aby wyszukać dowolny towar wystarczy fragment lub kilka urywków nazwy towaru:
Program Magazynowy umożliwia szybkie sprawdzenie stanu magazynowego na dowolny dzień i godzinę.
Intuicyjny i prosty interfejs to jeden z celów jaki został zrealizowany w programie. Program zmienia wygląd okien w zależności od wybranych ustawień. Jeśli istnieje potrzeba prowadzenia tylko stanów magazynowych bez informacji o cenach i kontrahentach, wystarczy zmienić ustawienia i okno wprowadzania nowych towarów na stan jest bardzo proste, bez zbędnych pól dotyczących cen i dostawców:
Poniżej przykładowe okno wydania z magazynu przy ustawionej obsłudze kontrahentów oraz cen sprzedaży jako marży od cen zakupu towaru:
W programie bardzo łatwo skonfigurować pracę w sieci. Wystarczy w ustawieniach sieci zmienić tryb pracy programu na "Ten komputer pełni rolę serwera", a na innych komputerach połączonych w sieci lokalnej wybrać opcję "Ten komputer to klient".
Szczegółowy opis funkcjonalności programu
Program magazynowy LoMag to narzędzie przeznaczone do zarządzania magazynami małego lub średniego przedsiębiorstwa. Zapewnia podstawową funkcjonalność, potrzebną do obsługi gospodarki magazynowej. Jednocześnie jest prosty w obsłudze i niezawodny. Z powodzeniem można go wykorzystywać zarówno na pojedynczym stanowisku jak i w sieci.
Główne zalety:
- Praca w sieci
- Oprogramowanie obsługuje wielu magazynów
- Konfigurowalna wycena zapasów: LIFO, FIFO
- Ceny z kartoteki lub jako marże od cen zakupu
- Obsługa cen, marż, kontrahentów jest opcjonalna - można ukryć w konfiguracji
- Konfigurowalna ilość miejsc dziesiętnych dla wyświetlanych cen i wartości
- Oparty na profesjonalnej bazie Microsoft SQL
- Możliwość rozbudowy oraz integracji z innym oprogramowaniem
Funkcjonalność programu
Oprogramowanie Magazynowe pozwala w intuicyjny sposób tworzyć następujące dokumenty magazynowe:
- PZ - przyjęcie magazynowe
- WZ - wydanie z magazynu
- Zwrot do dostawcy (korekta PZ)
- Zwrot od odbiorcy (korekta WZ)
- RW – rozchód wewnętrzny
- PW – przychód wewnętrzny
- Korekta
- Przecena
- Przesunięcie międzymagazynowe
- Arkusz spisowy
Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii Microsoft .NET, aplikacja umożliwia przechowywanie i zarządzanie tysiącami takich dokumentów. Dokumenty te są odpowiednio sortowane i segregowane, dzięki czemu nawet przy ich znacznej ilości, prezentowane są w czytelny sposób. Wszystkie dane, dotyczące danego magazynu,
mogą być drukowane lub eksportowane do innych plików (np. .pdf).
Jedną z zalet programu LoMag jest obsługa dowolnej ilości magazynów. Magazyny te działają całkowicie niezależnie. Mogą być tworzone w dowolnych ilościach, a także z powodzeniem edytowane i usuwane. Nawet przy znacznej ilości dokumentów, w tym dokumentów przesunięć międzymagazynowych, istnieje możliwość usunięcia magazynu jednym kliknięciem. Możliwe jest zarządzanie na jednym komputerze kilkoma sklepami czy nawet przedsiębiorstwami.
Oczywiście może również zaistnieć sytuacja, w której jeden z magazynów będzie przechowywał takie same towary jak drugi. W takim wypadku należy importować towary z pierwszego do drugiego magazynu. Umożliwia to funkcja Importuj towary. Każdy towar może mieć dowolną jednostkę miary, a także może należeć do dowolnego magazynu. Program umożliwia wykorzystanie podstawowych jednostek miar, takich jak kilogramy czy sztuki, jak również utworzenie własnych. Program posiada również możliwość grupowania towarów.
Zdarza się, że towar zostaje przeniesiony z jednego magazynu do drugiego, na przykład w celu zwolnienia miejsca. Co prawda można by do tego celu użyć dokumentów korekt, jednakże byłoby to uciążliwe i mogłoby powodować błędy.
W związku z tym wprowadziliśmy dokument przesunięcia międzymagazynowego. Aby takie przesunięcie wykonać, wystarczy podać magazyn, do którego chcemy przenieść podaną część asortymentu. W przypadku, gdy w docelowym magazynie, nie ma jeszcze żadnego z przenoszonych towarów, program automatycznie dodaje go do bazy danych.
Wydajność, stabilność i niezawodność
W programie magazynowym LoMag zastosowano nowoczesny dostęp do bazy danych - Microsoft SQL Server. Jest to jedna z najlepszych i najnowszych technologii, w której szczególną rolę poświęcono stabilności i odporności na awarię. W połączeniu z umiejętnym wykorzystaniem atutów tego systemu, można uzyskać szybki i niezawodny dostęp do danych.
Użycie technologii Microsoft jest jeszcze bardziej zasadne, kiedy weźmiemy pod uwagę pozycję firmy Microsoft na rynku. Większość użytkowników komputerów korzysta właśnie z oprogramowania tej firmy. W związku z tym nasza aplikacja została w całości zaprojektowana, zaprogramowana i przetestowana przy użyciu oprogramowania Microsoft. Dzięki temu program ten idealnie współgra z większością popularnych systemów. Zapisane przez użytkownika dane mogą być bez przeszkód przetwarzane przez takie programy jak MS Excel, MS Access i wiele innych.
Praca na wielu stanowiskach
W przypadku wielu przedsiębiorstw, znaczenie ma współpraca między wieloma stanowiskami, połączonymi siecią komputerową. W przypadku dużego magazynu, takich stanowisk, z zainstalowaną aplikacją, może być kilka, a nawet kilkanaście. Aby uniknąć niespójności danych, poszczególne instancje Programu Magazynowego muszą się ze sobą komunikować. Zostało to umożliwione dzięki zastosowaniu technologii Microsoft SQL Server 2005. Jeden komputer pełni rolę serwera, a pozostałe klientów. Do komputera, który pełni rolę serwera, w jednym momencie może być podłączona dowolna ilość komputerów. Wszystkie stanowiska pracują na tych samych danych.
Zarządzanie ruchami magazynowymi
Przemyślany proces dodawania ruchów magazynowych
Podstawowym zadaniem programu magazynowego LoMag jest zarządzanie ruchami magazynowymi. Takim ruchami są chociażby dostawa i sprzedaż. Wprowadzenie informacji o każdej operacji w magazynie jest niezwykle proste. Zwróćmy uwagę na przykład na dostawę. Aby dodać dane tej operacji, wystarczy nacisnąć przycisk na pasku narzędziowym lub wybrać odpowiednią funkcję z menu Magazyn. Program utworzy nowy dokument PZ - przyjęcie na magazyn.
Po wprowadzeniu takich podstawowych informacji jak data, godzina i uwagi, należy zabrać się za ustalenie elementów dostawy. Program bardzo usprawnia ten proces. Wyświetla aktualny stan magazynowy dla danego towaru i informuje jaką ilość można wydać z magazynu. Poza tym pomaga ustalić cenę sprzedaży towaru w oparciu o ceny zakupu towaru i marżę. Marżę wprowadza się na stałe w kartotece towarów, lub wpisuje za każdym razem ręcznie. Istnieje również możliwość pobierania cen sprzedaży bezpośrednio z kartoteki towarów.
Każdy element składa się z następujących pól: Nazwa towaru, Ilość, Cena, Wartość i Uwagi. Pole uwagi jest przypisane każdemu z elementów dostawy, dzięki czemu bez problemu można opisać różne sytuacje, które mogą się zdarzyć w magazynie. Przy wprowadzaniu poszczególnych towarów dostawy, aplikacja na bieżąco informuje o wartości całej dostawy. Nazwa towaru może być wpisana ręcznie, odczytana z czytnika kodów kreskowych, lub wyszukana w oparciu o algorytm przeszukiwania.
Kiedy już dodamy wszystkie potrzebne dane, można przystąpić do ich drukowania albo przejść do innych czynności w programie. Dokument jest automatycznie zachowywany w bazie danych, aby można było do niego wrócić w dowolnym momencie i na przykład nanieść poprawki. W podobny sposób wprowadza się dokumenty sprzedaży, zwrotów, korekt i przecen.
Dokument PZ można wyświetlić i drukować poprzez naciśnięcie przycisku "Drukuj PZ". Oczywiście dotyczy to wszystkich dokumentów. W programie uwzględniliśmy możliwość wielokrotnego wprowadzania tych samych towarów w obrębie jednej dostawy. Może się na przykład zdarzyć, że część towaru jest w innej cenie niż reszta. Dokument PZ będzie wyszczególniał te informacje. Jeśli chcielibyśmy z kolei wydrukować dokument grupujący towary danej dostawy, należy nacisnąć przycisk "Drukuj raport sumaryczny".
Pewnym problemem, z którym zetknęli się twórcy Programu Magazynowego był sposób zaokrąglania liczb w dokumentach magazynowych. W programie liczby te są przechowywane z wieloma miejscami po przecinku, jednak zazwyczaj nie ma potrzeby wyświetlania i drukowania ich z taką dokładnością. Na przykład ceny zazwyczaj są podawane z dwoma miejscami po przecinku. Istnieją jednak przypadki, w których ceny i wartości muszą być podawane dokładniej. Zamiast ustalać sztywne reguły zaokrąglania liczb, pozostawiliśmy wybór użytkownikowi. Użytkownik może zmienić w ustawieniach, z jaką dokładnością mają być wyświetlane i drukowane poszczególne liczby. Dzięki temu program jest bardziej elastyczny
Obsługa arkuszy spisowych i przecen
Oprogramowanie Magazynowe umożliwia tworzenie arkuszy spisowych, czyli uporządkowanych list towarów, dostępnych w magazynie. Takie arkusze pisane są w oparciu o faktyczny stan magazynu, który z różnych przyczyn może się różnić od tego, co wynika z dostaw i innych dokumentów. Istnieje możliwość wygenerowania remanentu na podstawie jednego lub kilku arkuszy spisowych. Po wprowadzeniu arkusza spisowego i wygenerowaniu remanentu, w danych programu zachodzą zmiany. Użytkownik zostaje poinformowany, o różnicach między stanem w programie, a faktycznym stanem magazynu. Automatycznie tworzone są dokumenty korekt, które niwelują te różnice. Oprócz ilości poszczególnych towarów, wyświetlana zostaje również ich wartość. Jest to istotne szczególnie w przypadku dużych nieprawidłowości.
Dodatkową funkcją jest wprowadzanie przecen. Przeceny mogą stanowić modyfikacje nie tylko cen, ale i ilości poszczególnych towarów. Aplikacja uwzględnia więc taką przykładową sytuację: Przyjęto 10 zgrzewek wody mineralnej. Postanowiono jednak rozpakować 2 zgrzewki i sprzedawać pojedyncze butelki po nowej cenie. Po wprowadzeniu przykładowej przeceny, stan towaru “zgrzewka wody mineralnej” zmniejszy się o 2, natomiast stan towaru “butelka wody mineralnej” zwiększy się o np. 16. Sytuację taką można zapisać w programie właśnie dzięki przecenom. Opcja ta jest niezwykle pomocna w odzwierciedleniu codziennych sytuacji, które mają miejsce w magazynie
W magazynie czasem zachodzi sytuacja, że ze stanu towar rozchodzi się wewnątrz przedsiębiorstwa. Prostym przykładem może być sytuacja, w której przepali się żarówka w magazynie, przechowującym między innymi właśnie żarówki. Nie ma potrzeby ich zamawiania, lecz wystarczy je wybrać z magazynu. Taką operację można zrealizować poprzez dokument rozchodu wewnętrznego RW. Dokładnie odwrotne zastosowanie ma dokument przychodu wewnętrznego PW.
Numeracja dokumentów
Każdy dokument w programie posiada swój numer. Może on zostać wprowadzony ręcznie, bądź wygenerowany automatycznie. Automat zapewnia unikalność numeru, dzięki czemu łatwo go później odnaleźć. Automatyczna numeracja odbywa się w oparciu o szablon. Domyślnym szablonem dla dokumentu PZ jest: PZ$$$$$$/yy - MAG. Szablon ten można zmieniać dla dowolnego typu dokumentów. Tworzy się go poprzez następujące klucze:
- $$$$$$$ - oznacza względnie unikalny numer dokumentu
- ******* - oznacza absolutnie unikalny w całym systemie numer dokumentu
- yy - rok, którego dotyczy dokument
- mm - miesiąc
- dd - dzień
- MAG - nazwa magazynu
W ten sposób można utworzyć automat do numerowania dokumentów, zgodnie z przyjętymi w firmie standardami. Wyjaśnienia wymaga względnie i absolutnie unikalny numer dokumentu. Względnie unikalny numer dokumentu ($) wstawia numer zależny od innych kluczy. W przypadku PZ$$$$$$/yy - MAG będzie on zależny od roku i magazynu, którego dotyczy dokument. Dla przykładu pierwszy dokument będzie miał numer PZ000001/08 - Magazyn1, drugi dokument PZ000002/08 - Magazyn2 itd. W przypadku dodania dokumentu w drugim magazynie dokument otrzyma numer PZ000001/08 - Magazyn2. Absolutnie unikalny numer (*) z kolei wstawia w miejsca gwiazdek numer unikalny w całym programie bez względu na magazyn, datę itp.
Kontrola magazynu
Podczas dodawania dokumentów ruchów magazynowych, na bieżąco zmieniany jest stan magazynu. Obliczana jest również wartość poszczególnych asortymentów. Wartości liczone są nie w oparciu o stałą cenę dla danego towaru, ale o cenę podaną na dokumentach ruchów magazynowych. Poza tym uwzględniane są przeceny towarów, a także remanenty. Istnieje również możliwość korygowania już istniejących danych, a także tworzenia oddzielnych dokumentów korekt.
Do wyceny magazynu program LoMag używa, określonych w literaturze metod. Do takich metod należą modele LIFO i FIFO. Najczęściej stosowany jest model FIFO [first in - first out, czyli pierwsze weszło - pierwsze wyszło] który wskazuje, że pierwszy zostanie wydany z magazynu towar znajdujący się w pierwszej dostawie. Model ten ma zastosowanie w przypadku szybkiej rotacji towarów. W sporadycznych przypadkach używa się również metody LIFO [last in – first out, czyli ostatnie weszło – pierwsze wyszło].
Inną przydatną funkcją programu jest zestawienie asortymentów w oparciu o rodzaj dokumentu ruchu magazynowego. Można utworzyć zestawienie miesięczne bądź roczne, zawierające listę towarów, z ilościami i wartościami dla każdego z ruchów magazynowych. Użytkownik widzi dzięki temu, jak przedstawiały się sprzedaż, dostawy, zwroty itd. dla poszczególnych miesięcy. Jedną z opcji jest podgląd zysków ze sprzedaży. Widok ten, pokazuje ile zarobiliśmy na sprzedaży poszczególnych asortymentów w danym dniu, miesiącu czy roku.
Aby ułatwić planowanie dostaw poszczególnych asortymentów, wprowadzono funkcję historii towaru. Dla dowolnego asortymentu możemy zobaczyć wszystkie działania, które były na nim wykonane. Wyświetlane są daty, numery dokumentów, a także liczba i wartość danego towaru w tamtym czasie. Dzięki temu w łatwy sposób, można uzyskać informacje, jak zmieniała się ilość towaru w magazynie w przeciągu ostatnich tygodni czy miesięcy. Takie informacje są przydatne szczególnie przy planowaniu dostaw, ponieważ łatwiej jest ustalić kiedy i ile towaru zamówić.
Tworzenie raportów
Trudno wyobrazić sobie Oprogramowanie Magazynowe bez możliwości tworzenia raportów. Dzięki naszej aplikacji proces ten jest jeszcze prostszy. Wystarczy wybrać dowolny ruch magazynowy i kliknąć przycisk Drukuj. Wyświetlone zostaje okno dialogowe, w którym przedstawiony jest podgląd raportu. Istnieje możliwość wydruku pojedynczego dokumentu, a także listy dokumentów z dowolnego zakresu dat. Ważną cechą raportów pojedynczych dokumentów jest sumowanie takich samych towarów w dokumencie. Dla przykładu, jeśli w ramach jednej dostawy przywieziono:
- 10 kg jabłek
- 20 kg gruszek
- 5 kg jabłek
to na raporcie pojawi się wartość 15 kg jabłek i 20 kg gruszek. Raport ten jest raportem sumarycznym. Jeśli chcielibyśmy, aby na drukowanym dokumencie pojawiły się wszystkie wymienione elementy, program daje również taką możliwość
Stany magazynowe dla dowolnego dnia
Istnieje możliwość utworzenia raportu stanów magazynowych. Co bardzo istotne, raport może przedstawiać stan magazynu z dowolnego dnia, a nawet godziny. Stany magazynowe liczone są na podstawie dokumentów dostaw, sprzedaży i zwrotów. Uwzględniane są również korekty wprowadzone ręcznie przez użytkownika, a także remanenty i przesunięcia międzymagazynowe. Dla przykładu, po zatwierdzeniu remanentu, stan magazynu dla daty widniejącej na remanencie, zawsze będzie równy stanowi magazynu, widocznemu na arkuszu spisowym tego remanentu. Dzięki takiemu rozwiązaniu, możliwe stało się przeglądanie i drukowanie stanów magazynowych dla praktycznie dowolnej daty. Poza tym przy tworzeniu raportu stanów magazynowych, uwzględniane są również przeceny. Wartości stanów magazynowych obliczane są na podstawie modelu LIFO lub FIFO.
Obsługa wielu kontrahentów
Oprogramowanie Magazynowe LoMag przechowuje również informacje o kontrahentach. Istnieje możliwość zapisu adresu kontrahenta, numerów NIP i REGON, a także danych kontaktowych i strony internetowej. Zadbaliśmy przy tym o to, aby informacje te były należycie przechowywane, sortowane i prezentowane. W przypadku wielu firm, możliwe jest wyszukiwanie według nazwy i miejscowości. Kontrahenci podzieleni są na odbiorców i dostawców, przy czym możliwe jest aby dana firma była zarówno odbiorcą jak i dostawcą. Co prawda na dokumentach nie ma obowiązku wprowadzania kontrahenta, to jednak jest to zalecane, chociażby ze względów porządkowych. Gdybyśmy jednak chcieli mimo wszystko zrezygnować z opcji kontrahentów, można to zrobić w oknie Ustawienia.
Informacje o towarach
Istnieje możliwość przechowywania praktycznie dowolnej ilości towarów. Zapisywane są takie podstawowe dane jak nazwa towaru i jego numer kreskowy, który ułatwia szukanie. Towary można grupować. Można też przypisywać im jednostki miary, takie jak kilogramy czy sztuki. Co prawda w ciągu miesięcy cena towaru często ulega zmianie, to jednak pomocne okazuje się wprowadzenie domyślnej ceny sprzedaży i ceny zakupu dla każdego artykułu. Ceny domyślne są jedynie cenami sugerowanymi i nie muszą odpowiadać cenom podanym w dokumentach magazynowych. Podczas dodawania dokumentu, program jednak używa ich jako podpowiedzi, z których możemy, ale nie musimy skorzystać. W niektórych sytuacjach przyspiesza to wprowadzanie elementów dokumentów magazynowych.
Drukowanie i eksport raportów do plików dyskowych
Każdy raport można wydrukować. Wydruki są przejrzyste i czytelne, a przy tym zawierają wszystkie potrzebne informacje. Poza możliwością drukowania, pomocna może okazać się funkcja eksportowania raportu. Jednym przyciskiem raport można zapisać jako dokument doc, pdf, rtf lub w postaci arkusza kalkulacyjnego xls.
Komunikacja z programem
Przy pisaniu programu zastosowano najnowsze technologie firmy Microsoft. Dzięki temu, dostęp do bazy jest szybki i niezawodny. Cała baza danych mieści się w dwóch plikach dyskowych. Można więc ją przenosić i kopiować w dowolne miejsce na dysku. Oczywiście w programie istnieje także funkcja Archiwizacji (utworzenie kopi zapasowej) oraz Dearchiwizacji (odtworzenie kopi zapasowej). Wprowadzanie nowych dokumentów, towarów czy kontrahentów jest bardzo uproszczone. Wprowadzono szereg skrótów klawiszowych, które przyspieszą pracę, na przykład w przypadku częstego dodawania dokumentów PZ.
Przyjazny interfejs MDI
Ideą programu magazynowego LoMag było utworzenie aplikacji prostej w obsłudze, a przy tym niezawodnej i funkcjonalnej. Przejrzysty interfejs spełnia to zadanie. Dostęp do poszczególnych funkcji został dobrze przemyślany, z uwzględnieniem podstawowych przypadków użycia programu. Dużym atutem jest zastosowanie interfejsu MDI, dającego możliwość jednoczesnego działania na wielu oknach dialogowych. Poczyniono wiele starań, aby dane w poszczególnych oknach były na bieżąco odświeżane. Na przykład przy wprowadzaniu modyfikacji w oknie dostaw, od razu następuje skorygowanie informacji w oknach stanów magazynowych, raportach, wynikach itd. Ustrzega to przed sytuacją, w której dane zaprzeczałyby sobie nawzajem.
Filtrowanie dokumentów
Po wprowadzeniu tysięcy dokumentów ruchów magazynowych, pojawia się problem filtrowania danych. W naszej aplikacji zadbaliśmy, aby dane były sortowane i przedstawiane w logicznym porządku. Można na przykład przeglądać listę wszystkich dokumentów, dokumentów tylko z tego roku, miesiąca, tygodnia czy dnia. Istnieje również możliwość utworzenia własnego filtra.
Konfiguracja pracy sieciowej
Ustawienie pracy sieci jest niezwykle proste. Nie potrzebne są loginy i hasła, a także skomplikowane procedury nawiązywania połączeń. Aby dwa stanowiska, połączone w sieć, mogły korzystać z tej samej bazy Programu Magazynowego, należy zmienić ustawienia sieciowe. Można to uczynić poprzez wybranie z menu Program opcji Ustawienia. W zakładce “Praca w sieci” są do wyboru 3 opcje:
- Praca na jednym stanowisku
- Wiele stanowisk – komputer to klient, łączy się z serwerem
- Wiele stanowisk – komputer pełni rolę serwera
Na pierwszym komputerze wybieramy opcję trzecią (serwer). Warto zauważyć, że pole nazwa komputera i nazwa instancji SQL są wypełnione automatycznie. W szczególnych przypadkach można je zmienić wedle własnych potrzeb. Należy zapamiętać nazwę komputera, który będzie pełnić rolę serwera, ponieważ będzie ona wymagana w celu podłączenia innych komputerów. Naciskamy OK. Na drugim komputerze wybieramy opcję drugą (klient), przy czym w polu ?Nazwa serwera” wpisujemy nazwę pierwszego komputera. Wybór należy potwierdzić przyciskiem OK. Od tej chwili komputery pracują na jednej bazie danych.
Wykorzystanie czytnika kodów kreskowych
Istnieje możliwość wyszukania towaru z czytnika kodów kreskowych. W wielu miejscach w programie umieściliśmy pola “kod kreskowy”. Umożliwiają one odczytanie towaru z czytnika kodów kreskowych, co usprawnia wykonywanie wielu podstawowych operacji. Aby wykorzystać czytnik wystarczy na przykład w oknie "Znajdź" przejść do pola "kod kreskowy". Po odczytaniu kodu z towaru, zostanie on wyświetlony z aktualnym stanem, ceną i wartością.
Wyszukiwanie w Programie Magazynowym
Zdajemy sobie sprawę jak wielkie znaczenie ma szybkie znalezienie informacji. Jest to istotne szczególnie w przypadku tysięcy dokumentów czy towarów, zgromadzonych w magazynie. W programie magazynowym LoMag można znaleźć rozbudowane funkcje przeszukiwania bazy.
Towar możemy znaleźć przez wpisanie jego nazwy, lub tylko części z tej nazwy. Wyniki wyszukiwania zostaną wyświetlone jako lista, zawierająca nie tylko nazwę i kod kreskowy, ale również sumę ilości w magazynie i wartość magazynową. Dodatkowo wyniki wyszukiwania możemy ograniczyć tak, aby szukane były tylko towary z określonym stanem. Dostępne są modyfikatory >=, <= lub =. Towar może być również szukany po kodzie kreskowym i grupie towarów, w której się znajduje. Podczas wyszukiwania podawane są informacje dotyczące nie tylko stanu i wartości magazynu, ale również ceny. Wyświetlone zostają wszystkie ceny, które zostały wymienione w dokumentach przyjęcia magazynowego PZ. Daje to przejrzysty obraz cen, po których zakupiony został asortyment.
Na podobnych zasadach działa wyszukiwanie dokumentów i kontrahentów. Dokumenty możemy szukać według numeru dokumentu, a także kontrahenta, który uczestniczył przy tym ruchu magazynowym. Wyniki mogą być dodatkowo sortowane.
Dalszy rozwój
A co wtedy, gdy prezentowana aplikacja nie zawiera funkcji, która przydałaby się w przypadku Twojej firmy? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przystosować program do indywidualnych potrzeb i dodać taką funkcję. Jesteśmy otwarci na współpracę, która przyczyni się do rozwoju programu, a co najważniejsze do jeszcze lepszego funkcjonowania Twojego przedsiębiorstwa.
Oprogramowanie Magazynowe LoMag będzie sukcesywnie rozbudowywane. W dalszym ciągu będziemy dbać przede wszystkim o dobro przyszłych użytkowników. W związku z tym cenimy każdą uwagę i pomysł, dotyczące dalszego rozwoju aplikacji. Mamy nadzieję, że kolejne zmiany w programie spotkają się z aprobatą odbiorców.
Zmiany wprowadzone w nowych wersjach
Wersja 2.3
- Edytor szablonów dokumentów umożliwiający projektowanie własnych wydruków dla każdego typu dokumentu. Możliwość umieszczenia kodów kreskowych dla każdej linii na dokumencie, miniatury zdjęć dla towarów, własnego logo oraz innych danych na dokumencie.
- Raport "obrót towarami" dla dowolnego okresu, kontrahenta i grupy towarów
Wersja 2.2
- Edytor etykiet umożliwiający projektowanie własnych etykiet towarowych dla różnych typów drukarek i rozmiarów papieru. Możliwość wydruku na papierze dzielonym (np. 2x5 etykiet samoprzylepnych na A4)
- Ułatwienia w pracy z czytnikiem kodów kreskowych
- Obsługa rabatów na dokumentach WZ
- Możliwość definiowania grup kosztowych i przypisania do wszystkich dokumentów określonej grupy kosztowej
- Funkcja pozwalająca na definiowanie rodzaju transportu i wydruk wybranego transportu na dokumentach WZ
- Import zawartości dokumentów z plików Excel
Wersja 2.1
- Automatyczna archiwizacja bazy danych z konfiguracją w ustawieniach
- Tworzenie dokumentów przez kopiowanie zawartości ineego dokumentu
- Wydruk etykiet na drukarkach kodów kreskowych
- Raport bilans kontrahenta (ilość i wartość towaru dla wybranego kontrahenta w danym okresie czasu)
Wersja 2.0
- Obsługa kolektorów danych ARGOX, Cipherlab
- Nowa szata graficzna
- Nowe kofigurowalne raporty
- Instrukcja oraz odpowiedzi na często zadawane pytania
Wersja 1.10
- Import danych z Excela
- Osługa opakowań powiązanych z towarem
- Bilioteki towarów - czyli szablony do szybkiego tworzenia dokumentów na podstawie wcześniej zdefiniowanej listy towarów z ilością
- Uprawnienia użytkowników do poszczególnych magazynów
- Analiza historii zmian stanów i wartości magazynu dla poszczególnych towarów z poziomu dokumentów
Wersja 1.9
- Użytkownicy i logowanie do programu
- Uprawnienia i konfigurowalne role użytkowników
- Nowy typ kontrahentów: "pracownicy" na potrzeby dokumentów PW, RW
- Przesunięcia międzymagazynowe na podstawie lokalizacji towaru
- Szczegółowy raport ruchów na magazynowych
- Zestawienia ilościowe towarów dla wybranego typu dokumentów
Wersja 1.8
- Przebudowa silnika programu, w celu zwiększenia szybkości obliczeń dla dużych ilości danych
- Grupowanie arkuszy spisowych przy tworzeniu remanentu
- Wprowadzenie możliwości prezentacji nazwy firmy na każdym raporcie
- Dodanie funkcji “Zysk ze sprzedaży” w oknie Wyniki
- Stany minimalne, raport o stanach we wszystkich magazynach
- Zabezpieczenie przed usuwaniem dokumentów typu PZ, z których wydano już część towaru
Wersja 1.7
- Wprowadzenie modelu LIFO i FIFO do programu
- Wprowadzenie dokumentów PW i RW
- Poprawa wyglądu raportów
- Wprowadzenie domyślnej marży i ceny z kartoteki
Wersja 1.6
- Umożliwiono pracę sieciową
- Wprowadzono możliwość ustalania dokładności zaokrągleń, wyświetlanych cen i wartości
- Dodano nowe okno historii towaru
- Dołączono możliwość drukowania kartoteki towarów
- W drukowanych raportach stanu magazynu, widoczne są również kody kreskowe towarów
Wersja 1.5
- Wprowadzono możliwość przechowywania i wyszukiwania danych kontrahentów
- Rozbudowano funkcję wyszukiwania dokumentów
- Dodano kilka funkcji, usprawniających wprowadzanie towarów na dokumenty
- Zmodernizowano obsługę magazynów
- Dodano ceny sugerowane dla towarów
Wersja 1.4
- Utworzono automat do numerowania dokumentów
- Dodano możliwość grupowania towarów
- Dodano dokument przesunięcia międzymagazynowego
- Dołączono okno wyszukiwania towarów i dokumentów
- Rozdzielono raporty na sumaryczne i szczegółowe
- Umożliwiono korzystanie z czytnika kodów kreskowych, w celu wyszukania towaru w magazynie
Wymagania i instalacja
System operacyjny
Aplikacja działa poprawnie w następujących systemach operacyjnych:
- Windows 2000 Server
- Windows 2000 Advanced Server
- Windows XP Home Edition
- Windows XP Professional
- Windows Server 2003
- Windows Server 2008
- Windows Vista
- Windows 7
Wymagania sprzętowe
W przypadku zainstalowanych już na komputerze Microsoft .NET Framework 2.0 i Microsoft SQL Server 2005:
- Procesor - 500MHz
- Pamięć RAM - 512MB
- 30MB wolnego miejsca na dysku
W przypadku, gdy nie zainstalowano jeszcze Microsoft .NET Framework 2.0 i Microsoft SQL Server 2005:
- Procesor - 500MHz
- Pamięć RAM - 512MB
- 200MB wolnego miejsca na dysku
Pobieranie i instalacja
Aby ułatwić proces instalacji stworzony został program instalacyjny który automatycznie sprawdza i instaluje wszystkie wymagane komponenty: Bibliotekę Microsoft .NET Framework 2.0, Microsoft SQL Server 2005, Bibliotekę MDAC oraz Microsoft Windows Installer 3.1
W tym miejscu można pobrać pełną wersję programu z możliwością 30 uruchomień:
Pobierz demo Programu Magazynowego - wersja 2.3 - Jest to w pełni funkcjonalna wersja programu z ograniczeniem do 30 dni. Po 30 dniach mogą Państwo zakupić licencję i dalej pracować na danych wprowadzonych w wersji DEMO.
Pobierz aktualizację Programu Magazynowego do wersji 2.3 - Jeśli posidasz starszą wersje programu możesz zaktualizować oprogramowanie pobierając i uruchamiając ten plik. Przy pierwszym starcie programu zostanie doknonana automatyczna aktualizacja struktur w bazie.
Instrukcja użytkownika do Programu Magazynowego
Kontakt z nami:
- info(at)longint.pl
- Telefon: (71)[zasłonięte]346 90 (od 9:00 do 16:00)
- Fax:: (71)[zasłonięte]714 25
- Działamy na terenie całego kraju.
Aukcja dotyczy licencji na 1 stanowisko
Wersja pudełkowa zawiera: płytę, instrukcję oraz certyfikat
Całkowity koszt z przesyłką 120 zł netto + 23% VAT
Licencja dożywotnia