Tytuł
Program gimnastyki korekcyjno kompensacyjnej dla klas 1-3
szkoły podstawowej Ćwicz razem z nami!
Opis
Wydawnictwo BK
ISBN 83[zasłonięte]89829-X
Wrocław
2005, wydanie 1, format 210 x 285, ojętość 42 str., oprawa
miękka
Program Ćwicz razem z nami jest propozycją zajęć z
gimnastyki korekcyjno - kompensacyjnej dla dzieci z klas I—III - Uwzględnia on
podstawę programową (Dz U Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 9 maja 2002 roku nr
51 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia
ogólnego w poszczególnych typach szkół).
Priorytetem tego programu jest
motywowanie dzieci do aktywności ruchowej, przede wszystkim poprzez: zabawowe
formy ruchu, prowadzenie zajęć metodami opowieści ruchowej oraz ruchowej
ekspresji twórczej - Pozwala to na integrację ćwiczeń korygujących postawę
dziecka z pozostałymi zajęciami edukacyjnymi, np przyrodniczymi, muzycznymi,
matematycznymi - Dzięki temu możliwa jest współpraca wszystkich nauczycieli
uczących w danej klasie.
Proces korekcji wad postawy ciała jest
długotrwały, złożony i musi być realizowany w sposób ciągły. Dlatego ważnym
elementem programu „Ćwicz razem z nami" jest współpraca z rodzicami, w tym
informowanie o rodzajach wad postawy u dzieci, przyczynach ich powstawania i
pozytywnych skutkach podjęcia działań korekcyjnych w odpowiednim czasie. Program
wyposaża dziecko i rodziców w zasób umiejętności dokonywania korekty,
kompensacji i profilaktyki powstawania wad postawy ciała, co umożliwia rodzicom
prowadzenie ćwiczeń korekcyjnych w domu.
Elementy edukacji prozdrowotnej
i ekologicznej zawarte w programie oraz przedstawione w nim działania
profilaktyczne mają pobudzić rodziców do wpajania dzieciom od najmłodszych lat
zasad higieny i życia w zgodzie ze środowiskiem przyrodniczym. Z postaw rodziców
dziecko czerpie pozytywne wzorce higieny życia codziennego (higieny osobistej,
higieny pracy, odpoczynku, żywienia, a także współżycia społecznego).
Aby
ułatwić nauczycielom realizującym program Ćwicz razem z nami pracę z rodzicami w
programie zamieszczono cykl tematyczny poświęcony współpracy z rodzicami oraz
przedstawiono warunki pracy i wypoczynku, działania higieniczne oraz zagadnienia
związane z zapobieganiem wadom postawy.
Wstęp
1. Założenia teoretyczne programu gimnastyki
korekcyjno-kompensacyjnej
1. Cele programu
2. Struktura programu
3.
Materiał nauczania
3.1 Układ treści programu
3.2 Budżet godzin do planu
pracy
3.3 Przykładowy plan pracy
3.4 Struktura jednostki lekcyjnej
3.5
Przykładowy konspekt do lekcji
2. Procedury realizacji programu gimnastyki
korekcyjno-kompensacyjnej
2.1 Tworzenie grup ćwiczebnych
2.2 Dokumentacja
nauczyciela
2.3 Regulamin wewnętrzny
2.4 Miejsce ćwiczeń, przyrządy i
przybory
2.5 Propozycje scenariuszy zajęć integrujących
2.6 Współpraca z
rodzicami
2.7 Przykładowe zestawy ćwiczeń domowych
- plecy okrągłe
-
plecy wklęsłe
- boczne skrzywienie kręgosłupa
- płaskostopie
-
koślawość kolan
- szpotawość kolan
3. Uwagi uzupełniające
3.1 Założone
osiągnięcia
3.2 Badania i pomiary uzupełniające
- test minimalnej
sprawności fizycznej Krausa-Webera
- testowanie mięśni metodą Lovetta
3.3
Propozycja sposobu zapisywania bilansu mięśniowego
Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt
zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu.
Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.
NAJBARDZIEJ
POSZUKIWANE KSIĄŻKI
ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!