Program służy do:
- Podniesienia efektywności organizacji kontaktów z klientami
- Gromadzenia i zarządzania informacjami o klientach i ich
reprezentantach
- Prowadzenia akwizycji i marketingu
- Tworzenia, obróbki i zarządzania dokumentami
- Realizacji akcji seryjnych (mailingu listowego i elektronicznego)
- Prowadzenia korespondencji drogą poczty elektronicznej
- Organizacji zadań wewnątrzfirmowych
- Zarządzania pracownikami firmy
- Ewidencjonowania listów poleconych
- Wygodnej komunikacji pomiędzy użytkownikami programu
- Przypominania o zaplanowanych zadaniach
- Alarmowania o realizacji spraw terminowych
- Seryjnych wydruków kopert i etykiet
- Raportowania w formacie HTML lub graficznym
Program komputerowy Q-CRM 3000 może być używany przez firmy
działające lokalnie oraz takie, które
posiadają rozbudowaną strukturę oddziałową lub dysponujące siecią
reprezentantów pracujących w terenie.
Budowa systemu Q-CRM 3000 zostanie przedstawiona w postaci listy
modułów funkcjonalnych.
Repozytorium klientów
Punktem wyjścia do zarządzania
kontaktami jest zgromadzenie
podstawowych informacji dotyczących klienta i odpowiednie ich
uaktualnianie.
Karta klienta zawiera między innymi:
- Nazwę firmy
- Dane adresowe
- Dane kontaktowe (telefon, fax, adres e-mail, strona
www)
- Przyporządkowanie do sektora rynku
- Określenie statusu (aktywny/archiwalny)
- Ocena poprzez przypisanie kategorii
- Historie kontaktów i spraw
Określenie branży oraz statusu pozwala na łatwe przeglądanie rosnącej
bazy klientów. Kategoria pozwala na błyskawiczną ocenę klienta pod
względem opłacalności współpracy i jest bardzo istotna dla pracowników
naszej firmy przy kontaktach z tym klientem.
Z każdym klientem skojarzona jest lista jego
reprezentantów. Informacje te wykorzystywane są np. przy kontaktach
personalnych lub wymianie korespondencji. Spis reprezentantów jest
dostępny z poziomu karty określonej firmy oraz w postaci ogólnego spisu
reprezentantów.
Reprezentanci to właśnie rzeczeni klienci, kontaktami z którymi
pomaga zarządzać program Q-CRM 3000. W związku z tym w programie
wbudowano wszelkie możliwe funkcje, które pozwalają efektywnie zarządzać
tymi kontaktami:
- filtrowanie (z zapamiętywaniem częściej stosowanych
filtrów)
- zaznaczanie automatyczne, półautomatyczne i ręczne
czyli dowolne
- grupowanie czyli przypisywanie klientów do różnych grup
w celu automatyzacji pracy
na grupach. np.: periodyczna wysyłka biuletynów elektronicznych do
grupy "ABONENCI"
- moduł adresowania kopert, etykiet itp
Aplikacja pozwala na grupowanie klientów i reprezentantów w celu
łatwiejszego zarządzania nimi. Grupy klientów i grupy reprezentantów są
traktowane osobno ze względu na ich różny cel. Dla firm możemy
zdefiniować grupy dostawców, odbiorców, dealerów, prospektów itp.
Reprezentantów zaś możemy pogrupować pod kątem wysyłki seryjnej lub
akcji marketingowych, np. zainteresowani produktem, otrzymujący
życzenia bożonarodzeniowe, mogący dać dobre referencje. Każda firma,
jak i każdy reprezentant mogą należeć do wielu różnych grup. Wygodę
operowania na członkach grupy zapewnia moduł filtrowania i rozbudowany
mechanizm zaznaczeń.
Zarządzanie
kontaktami
Współpraca z klientami organizowana jest za pomocą tak zwanych
kontaktów.
Każdy kontakt zawiera wszystkie ważne dane związane z prowadzeniem
pojedynczego tematu względem wybranego klienta. Pozwala to na
odseparowanie się od innych możliwych spraw prowadzonych z tym samym
klientem nie tracąc jednocześnie możliwości wglądu do historii i
zbadania dotychczasowych doświadczeń.
Karta kontaktu zawiera
- Temat
- Priorytet kontaktu
- Typ kontaktu (np. akwizycja, sprawa, współpraca)
- Status (załatwiona lub niezałatwiona)
- Pracownika prowadzącego
- Firmę klienta
- Głównego rozmówcę
- Spis etapów historycznych wraz z dokumentami
- Spis pracowników zainteresowanych
- Zaplanowaną następną akcję
Ogólnie kontakt pod określonym tematem grupuje organizacyjne dane
zewnętrzne (firmę i głównego rozmówcę) z danymi wewnętrznymi
(prowadzący i pracownicy zainteresowani). Status, typ kontaktu i
priorytet ułatwiają zarządzanie spisem kontaktów. Etapy są ewidencją
kroków wykonanych w ramach danego kontaktu. Mogą one dotyczyć rozmowy
telefonicznej, wysłania oferty, odebrania odpowiedzi. Z każdym
kontaktem lub z etapem w ramach danej sprawie można skojarzyć dowolną
liczbę dokumentów. Następny krok zapisywany jest w polu akcji. Może on
być opatrzony odpowiednią datą i rodzajem akcji. Dane te pozwalają w
sposób przejrzysty prezentować kontakty o zbliżającym się terminie
realizacji następnego kroku.
Dodatkowe możliwości, na które warto zwrócić uwagę
- Generowanie szablonowych kontaktów dla zaznaczonych
klientów
- Kolorowanie kontaktów zgodnie z terminami i rodzajami
zaplanowanych akcji
- Generowanie alarmu przypominającego o zaplanowanej
akcji
- Wydruk sprawy (graficzny lub HTML)
- Możliwość wysłania wydruku sprawy w formacie HTML do
określonych pracowników
- Automatyczne powiadamianie o zmianie etapów wszystkich
osób zainteresowanych i prowadzącego
- Wydruk koperty do głównego rozmówcy
- Wysłanie maila do głównego rozmówcy lub do firmy
- Automatyczna propozycja dodania nowego etapu po wydruku
koperty lub wysłaniu maila
- Zapis wysłanego maila jako dokumentu w formacie *.eml i
podpięcie go do nowego etapu kontaktu
Obsługa
dokumentów
Dokumenty są jednym z najcenniejszych zasobów opisujących współpracę z
klientem. Aplikacja dostarcza podstawową funkcjonalność systemów DMS
(Document Management System).
Ogólna charakterystyka
- Import i eksport dokumentu
- Tworzenie dokumentu z szablonu
- Edycja dokumentów
- Wysyłanie dokumentów e-mailem do dowolnego odbiorcy
- Możliwość tworzenia i zarządzania wersjami dokumentów
- Integracja z aplikacjami zewnętrznymi
- Przechowywanie śladów dotyczących czasu i osoby
modyfikującej dokument lub jego wersję
Dokumenty są wstawiane i pobierane z systemu na zasadzie akcji
importu
i eksportu. Możliwe jest również uruchamianie aplikacji zewnętrznych w
celu tworzenia nowego dokumentu na podstawie jednego z wcześniej
przygotowanych szablonów lub edycji istniejących dokumentów. Integracja
z aplikacjami zewnętrznymi wymaga odpowiedniej konfiguracji programu
oraz ich dostępności na serwerze aplikacji lub na każdej stacji
roboczej. Z każdym dokumentem jest przechowywana lista jego wersji, co
pozwala na śledzenie kolejno dokonywanych zmian. Dokumenty mogą być
związane z wybranym kontaktem lub skojarzone z jednym z jego etapów.
Poczta
wychodząca
Moduł pocztowy jest
dostępny w wielu gałęziach aplikacji, m.in. w spisie klientów,
reprezentantów, pracowników. Pozwala on na łatwą wysyłkę informacji za
pomocą poczty elektornicznej.
Ogólna charakterystyka
- Edytor do sporządzania wiadomości tekstowych
- Dołączanie dowolnej liczby załączników
- Podpowiadanie adresów zgodnie z danymi spisu
- Wysyłka do bieżącego adresata lub adresatów
zaznaczonych
- Wysyłka seryjna realizowana w oddzielnych mailach
- Możliwość zdefiniowania dodatkowych adresatów (do
wiadomości)
- Możliwość założenia wielu kont dla każdego pracownika i
wyboru domyślnego
- Konfiguracja wewnętrznego pocztowego konta systemowego
- Karta konta pocztowego wzorowana na MS Outlook
- Obsługa kont SSL
- Teczka szablonów maili (np. oferty, biuletyny
informacyjne)
- Niezależność od rozwiązań pocztowych zainstalowanych w
systemie
Moduł pozwala zarówno na prowadzenie korespondencji z klientami, jak i
na realizację mailingów. Akcje seryjne są dodatkowo wspomagane poprzez
teczkę wcześniej przygotowanych szablonów. Konfiguracja modułu jest
zbliżona do znanych rozwiązań pocztowych.
Wydruk
kopert i etykiet
Z systemem zintegrowany jest moduł QM-Labels do drukowania kopert
i etykiet. Jest on dostępny w wielu modułach
programu (m.in. spis pracowników, spis reprezentantów, karta kontaktu).
Ogólna charakterystyka
- Możliwość definiowania i edycji wydruków kopert i
etykiet
- Wydruki parametryzowane danymi z wybranych baz i
parametrów
- Podgląd wydruku
- Wydruk dla pojedynczej pozycji spisu lub zaznaczonych
- Obsługa kodów paskowych
Tworzenie nowych i edycja istniejących wydruków pozwala na
zdefiniowanie zestawu wydruków maksymalnie dostosowanych do potrzeb.
Wydruki parametryzowane są polami z bazy, co umożliwia łatwe
generowanie wydruków seryjnych, np. przy mailingu pocztą klasyczną.
Obsługa kodów paskowych może być istotna przy rozszerzeniach systemu w
kierunku ewidencji zasobów, np. za pomocą etykiet samoprzylepnych. Kody
mogą być wprowadzane do systemu za pomocą czytnika klawiaturowego bądź
podłączonego portem szeregowym.
Raportowanie
i wydruki
W systemie wykorzystane zostały dwie technologie wydruku. Moduł
QM-THTML zostal użyty do obsługi wydruków HTML, m.in. wydruk kontaktu,
wizytówka
firmy i reprezentanta. Wydruki te w niektórych akcjach wysyłane są za
pomocą poczty elektronicznej, mogą być także oglądane w okrojonej
wersji przeglądarkowej. Podgląd wydruku możliwy jest za pomocą
domyślnej przeglądarki internetowej.
Wydruki graficzne sporządzane są za pomocą technologii Q-Tenberg.
Dostępne są m. in. wydruk kontaktu oraz wydruk urodzin i imienin
pracowników. Program jest wyposażony we własną przeglądarkę do
wydruków.
Złożone akcje kończone są wygenerowaniem odpowiednich
protokołów tekstowych, które mogą być następnie wydrukowane. W
generowanie protokołów wyposażone są między innymi moduły QM-Emailer,
QM-Moniter oraz moduł archiwizacji danych.
Dodatkowo w niemal każdym spisie dostępny jest moduł szybkiego
raportowania QM-SimpleReport,
który pozwala na tworzenie i wydruk raportów tabelarycznych oraz ich
eksport do formatu PDF i Excel. Wybór pozycji do druku możliwy jest
poprzez ich zaznaczenie (ręczne lub za pomocą rozbudowanych mechanizmów
filtrowania). Edycja szybkiego raportu ma charakter graficzny i odbywa
się w oknie modułu.
Definicja szybkiego raportu obejmuje m.in.:
- Uporządkowanie drukowanych rekordów
- Wybór kolumn
- Ustawienie kolejności i szerokości kolumn
- Ustawienie wyrównania tekstu w poszczególnych kolumnach
Zarządzanie
pracownikami
O sprawności firmy decyduje w dużej mierze dyscyplina i wygoda pracy
kadry pracowniczej. W systemie definiuje się wszystkich korzystających
z niego pracowników. Niezależnie tworzy się konta użytkowników wymagane
do poprawnego logowania. Dane pracownika są kojarzone z odpowiednimi
kontami. Możliwe jest zdefiniowanie wielu kont dla tego samego
pracownika (np. administrator systemu i analityk mogą być tą samą
osobą).
Karta pracownika zawiera
- Identyfikator systemowy
- Stanowisko
- Dane adresowe
- Dane kontaktowe (telefon, adres e-mail)
- Listę kont pocztowych
- Stały harmonogram pracy
- Spis notatek
- Spis uwag
- Kanały powiadomień
Spis pozwala na szybki kontakt z pracownikami, a także na realizację
powiadomień, np. za pomocą poczty elektronicznej. Posługując się
identyfikatorem pracownika można łatwo śledzić postępy w prowadzonych
przez niego kontaktach i zadaniach.
Poczta
wewnętrzna
Komunikacja w ramach systemu odbywa się za pomocą rozsyłania
wiadomości tekstowych.
Ogólna charakterystyka
- Rozsyłanie wiadomości tekstowych do pojedycznego lub
wybranych pracowników
- Skrzynka odbiorcza
- Skrzynka nadawcza
- Wysyłka realizowana biernie za pomocą tabeli bazy
danych
- Nieprzeczytne wiadomości mogą pojawiać się
asynchronicznie w czasie pracy
- Integracja z modułami QM-Alarmer i QM-Moniter
- Zaznaczanie wiadomości jako przeczytanych i
nieprzeczytanych
- Podgląd czy odbiorcy przeczytali wiadomości
Każdy pracownik posiada swoją skrzynkę wiadomości wysłanych i
odebranych. Wiadomości mogą być rozsyłane do pojedynczej lub wybranych
osób. W programie wbudowano wygodny mechanizm do rozsyłania ogłoszeń do
określonych grup pracowników (np. o potrzebie wypełnienia ankiety,
odebrania koszulek firmowych itp.). Poczta stanowi odrębny kanał
komunikacyjny i w związku z tym została w pełni zintegrowana z modułami
alarmowania i powiadamiania.
Automatyczne
powiadamianie
Automatyczne powiadamianie pracowników jest realizowane przez
moduł QM-Moniter, który jest zintegrowany z modułem zarządzania
kontaktami.
Ogólna charakterystyka
- Monitorowanie zmian etapów kontaktu
- Rozsyłanie wiadomości pocztą wewnętrzną i e-mailem
- Wiadomość zawiera aktualny opis kontaktu
- Wiadomość poczty elektronicznej jest w formacie HTML
- Wysyłka zgodnie z konfiguracją wewnętrznego konta
pocztowego
Moduł pozwala na szybkie informowanie osób zainteresowanych danym
kontaktem o wszelkich podejmowanych w jego ramach krokach. Dzięki temu
pracownicy są "na bieżąco" w danym temacie nawet wówczas, gdy nie mają
bezpośredniego dostępu do systemu, a tylko do poczty elektronicznej
(np. delegacja, praca w terenie).
Alarmowanie
Przypominanie o istotnych sprawach umożliwia moduł QM-Alarmer.
Pozwala on na definiowanie kontaktów różnego typu w przejrzystym
interfejsie opartym o kalendarz.
Ogólna charakterystyka
- Przegląd alarmów za pomocą kalendarza
- Definiowanie alarmów jednorazowych dla siebie lub
innych pracowników
- Definiowanie alarmów periodycznych (np. wypelnianie
PIT'ów, realizacja wypłat)
- Definiowanie standardowego alarmu na temat akcji z
karty kontaktu
- Określanie kanałów alarmu (dźwięk, poczta wewnętrzna,
e-mail)
- Możliwość przekładania alarmów, które się zaktywizowały
- Alarm wyświetlany asynchronicznie na stacji klienckiej
Alarmy pozwalają na organizację czasu pracy zarówno w kwestii
prowadzenia tematów, niezwiązanych z klientami, planów ad hoc, jak i
zdarzeń periodycznych. Umożliwiają również przypominanie o stosownych
sprawach innym pracownikom.
Zadania
firmowe
W systemie zadania wewnętrzne firmy są oddzielone od kontaktów z
klientami.
Ogólna charakterystyka
- Organizacja zadań w tematy
- Opis zadania
- Lista uwag
- Priorytet
- Status zadania (wolne, w toku, zakończone)
- Określenie pracownika zlecającego i wykonującego
zadanie
Zadania grupowane są w tematy (np. produkcja, pozyskiwanie
pracowników), co umożliwa łatwą nawigację pomiędzy nimi. Zadania są
wpisywane z różnymi priorytetami wskazującymi, jak pilna jest ich
realizacja. Pracownik w firmie przeglądając listę zadań może starać się
o przydzielenie mu wybranego zadania. Status zadania wskazuje etap
realizacji. Dodatkowo możliwe jest wpisywanie uwag do tematu przez
różnych pracowników w celu ułatwienia jego zakończenia.
Ślady
Z systemu korzysta wiele
użytkowników. Poza samymi danymi operacyjnymi bardzo istotne okazują
się informacje kto i kiedy je wstawił lub modyfikował. Informacje tego
typu określa się mianem śladów. Aplikacja pozwala na zapis śladu
tworzenia rekordu i ostatniej modyfikacji. Ślady zapisywane są dla:
- Klientów
- Reprezentantów
- Kontaktów
- Etapów
- Dokumentów i ich wersji
Konfiguracja
aplikacji
System ma bardzo rozbudowaną warstwę konfiguracji. Dotyczy ona
następujących zagadnień:
- Zarządzanie kontami użytkowników QM-Users
- Zarządzanie prawami dostępu QM-RightsAccess
- Zarządzanie ustawieniami indywidualnymi pracowników
- Zarządzanie ustawieniami stacji roboczych
- Zarządzanie ustawieniami systemu względem systemów
operacyjnych
- Globalne ustawienia systemu
Konfiguracja kont użytkowników i praw dostępu zostaną omówione
dokładniej w kolejnych sekcjach. Najbliższe użytkownikowi systemu są
indywidualne ustawienia pracownika, z którym dany użytkownik jest
skojarzony w systemie. Dotyczą one:
- Zarządzania kontami pocztowymi
- Ustawień poczty wewnętrznej QM-Messager
- Ustawień modułu alarmowania QM-Alarmer
- Ustawień modułu powiadamiania QM-Moniter
- Polityki
uruchamiania aplikacji zewnętrznych (zgodna z ustawieniami systemowymi
- Windows, konfigurowana wewnątrz aplikacji - na innych systemach
operacyjnych)
Konfiguracja dotycząca systemów
operacyjnych i stacji roboczych dotyczy przede wszystkim kwestii
integracji z aplikacjami zewnętrznymi. Pozwala ona na zdefiniowanie
aplikacji domyślnych wówczas, gdy zalogowany pracownik nie ma
ustawionej odpowiedniej aplikacji do otwarcia danego pliku.
Globalne ustawienia systemu zmieniane są na poziomie:
- Samego systemu (wewnętrzne konto pocztowe, słowniczki
systemowe)
- Plików konfiguracyjnych (zdefiniowania katalogów
istotnych dla systemu (np. do przechowywania dokumentów),
ustawienie zakresu funkcjonalnego części modułów)
Pomimo rozbudowanej konfiguracji ustawienia pierwotne systemu
pozwalają na swobodne rozpoczęcie pracy.
Zarządzanie
użytkownikami
Zarządzanie użytkownikami w systemach linii Q-Line 3000 odbywa
się za pomocą modułu QM-Users.
Ogólna charakterystyka
- Tworzenie kont użytkowników
- Organizowanie użytkowników w grupy
- Kojarzenie konta użytkownika z kartą pracownika
- Zarządzanie hasłem (m.in. wygasanie)
- Zarządzanie rejestrami parametrów lokalnych
użytkowników
Moduł pozwala na autentykację użytkowników w systemie. Umożliwia
autoryzacje do odpowiednich ustawień personalnych oraz daje punkt
wyjścia do konfiguracji praw dostępu. Jest opcją przy wersjach
jednostanowiskowych i niezbędny przy pracy w sieci.
Prawa
dostępu
Jednym z najważniejszych
zagadnień systemów typu CRM jest kwestia bezpieczeństwa danych.
Problematyka ta jest rozwiązana na wielu płaszczyznach. W pierwszej
kolejności do systemu mają dostęp wyłącznie zarejestrowani w systemie
użytkownicy. Autentykacja wymaga podania identyfikatora i hasła.
Zalogowanie umożliwia użytkownikowi operowanie na przeznaczonym dla
niego zakresie funkcjonalnym aplikacji i odpowiednim zakresie danych.
Ograniczenie dostępu do funkcji programu może odbywać się
na poziomie poszczególnych pracowników lub ich grup. Konfiguracja
widoczności i dostępności akcji odbywa się w kontekście kolejnych
ekranów pracy. Rozwiązanie to pozwala na szybkie i wygodne ustawienie
uprawnień oraz natychmiastowe dokonywanie niezbędnych modyfikacji.
Ograniczenie dostępu do danych zależy od charakteru firmy,
hierarchii pracowników i ich wzajemnych zależności. W tym zakresie
rozwiązanie proponowane jest zgodnie z wymogami klienta. Priorytetem
jest elastyczność przyznawania praw i zachowanie efektywności dostępu
do danych.
W przypadku systemów rozproszonych terytorialnie (np.
centrala i filie), które wykorzystują ciężkiego klienta, połączenia
organizowane są zgodnie z infrastrukturą firmy lub dopasowywane do
potrzeb. Zalecana jest logiczna architektura sieci VPN lub konfiguracja
połączeń tunelowanych SSL.
W przypadku korzystania z okrojonej wersji przeglądarkowej
dane przesyłane są po szyfrowanym połączeniu SSL. Opcjonalnie, przy
nawiązywaniu połączenia z systemem, może być przeprowadzana
autentykacja serwera i klienta.
Archiwizacja danych
Każda wersja systemu wyposażona jest w moduł QM-Backup,
który umożliwia tworzenie kopii bezpieczeństwa wszystkich danych
systemu. Pliki z kolejnymi kopiami opatrywane są nazwami wskazującymi
na czas przeprowadzenia. Częste sporządzanie kopii pozwala na
bezbolesny powrót do pracy w przypadku awarii serwera (np. uszkodzenie
dysku, zanik zasilania). Możliwym rozwiązaniem jest w tym przypadku
instalacja modułu Qm-QuietBackUp do przeprowadzania automatycznego
backupu danych, np. raz dziennie.
Podręczniki
i szkolenia
Z aplikacją skojarzone są dwa podręczniki w formacie HTML. Podręcznik
ogólny omawia poglądowo zagadnienia związane z aplikacjami wykonanymi w
technologii Q-Line 3000.
Przedstawia logikę programów, szczegóły korzystania z interfejsu
graficznego, w szczególności z okien standardowych, kontrolek i
modułów. Jest on dostępny na stronie internetowej naszej firmy. Z
poziomu programu dostępne jest odpowiednie odniesienie do strony.
W program Q-CRM 3000 wbudowany jest podręcznik użytkownika, który
omawia poszczególne
gałęzie programu i metodykę pracy. Zagadnienia omówione są na zasadzie
scenariuszy, tak aby nowemu użytkownikowi łatwo było zapoznać się z
celem wykonywanych kroków. Przykłady sporządzone zostały na wersji
demonstracyjnej programu.
W przypadku większych wdrożeń przewidzianych na dużą liczbę
użytkowników lub wdrożeń zakładających silną modyfikację programu
pomocne mogą okazać się szkolenia. Tematyka szkoleń może być podzielona
zgodnie z rolami pracowników odpowiadających do opowiednich grup, np.:
handlowcy, sekretariat, administratorzy systemu. Możliwe jest również
przeszkolenie w zakresie technologii Q-Line 3000 w celu przeprowadzania
drobnych adaptacji systemu przez pracowników
Państwa firmy oraz w zakresie tworzenia wydruków w modułach QM-Labels,
QM-THTML i technologii Q-Tenberg.
Możliwości programu w sposób bardzo dokładny przedstawia
Tabela Wersji Programu.
Moduły, możliwości Q-CRM 3000 |
Basic |
Stand |
Prof. |
Zarządzanie kontaktami
- Ekran pracy indywidualnej kontaktu
- Ekran pracy grupowej z kontaktami
- Kolorystyczne segregowanie kontaktów według akcji do
wykonania
- Klasyfikacja tematyczna realizowanych kontaktów
- Wybór głównego rozmówcy
- Adresowanie kopert, etykiet itp.
- Moduł wysyłania e-maili
- Wydruk graficzny i HTML Karty kontaktu
- Tworzenie alarmu dla akcji kontatku
- Seryjne tworzenie szablonowych kontaktów dla wybranych
klientów
|
tak
|
tak
|
tak
|
- Automatyczne generowanie wpisów do historii etapów po
wydruku, wysłaniu e-maila
- Dołączanie dowolnych dokumentów w postaci elektronicznej
- Dolączanie całego e-maila jako dokumentu w etapie
generowanym po wysłaniu
|
|
tak
|
tak
|
- Automatyczne powiadamianie prowadzącego zadanie gdy wpisu
dokonał kto inny
- Automatyczne powiadamianie osób zainteresowanych
|
|
|
tak
|
- Integracja modułu dzwonienia z różnymi rodzajami central
telefonicznych
|
Opcja |
Klienci
- Baza klientów
- Baza reprezentantów klientów
- Pełny zakres wyszukiwania
- Podgląd na wszystkie prowadzone kontakty
- Wydruki kopert i etykiet
- Wizytówka firmy
- Wizytówka reprezentanta
|
tak
|
tak
|
tak
|
- Automatyczne filtry do pracy na grupach
|
|
tak
|
tak
|
Obsługa dokumentów
- Baza dokumentów
- Segregacja dokumentów pomiędzy kontakty i etapy
- Eksport/import dokumentów
- Baza aplikacji zewnętrznych
- Edycja dokumentu z poziomu systemu
- Tworzenie dokumentu na podstawie szablonu
- Ewidencja wersji dokumentów
|
|
tak
|
tak
|
Alarmowanie
- Ustawianie alarmów jednorazowych
- Ustawianie alarmów periodycznych
- Trzy kanały alarmowania: Dźwięk z komputera; Poczta
wewnętrzna; E-mail;
|
tak
|
tak
|
tak
|
Poczta wewnętrzna
- Wysyłanie wiadomości do pracownika
- Wysyłanie wiadomości do zaznaczonych pracowników
- Skrzynka wiadomości odebranych
- Skrzynka wiadomości wysłanych
- Asynchroniczne powiadamianie wewnątrz programu
|
tak
|
tak
|
tak
|
Listy polecone
- Ewidencja listów poleconych
- Wydruk graficzny książki nadawczej
|
|
tak
|
tak
|
Poczta elektroniczna
- Wysyłanie tekstowej wiadomości e-mail
- Obsługa załączników
|
tak
|
tak
|
tak
|
- Teczka szablonów dokumentów
|
|
tak
|
tak
|
|
Pracownicy
- Baza pracowników
- Harmonogram pracy
- Uwagi i notatki pracownika
- Kolorystyczne przypominania o urodzinach i imieninach
- Raport urodzin i imienin pracowników
|
tak
|
tak
|
tak
|
Raportowanie i wydruki
- Moduł edycji kopert i etykiet QM-Labels
- Modul wydruku liniowego QM-LinePrint
- Podgląd wydruków graficznych w technologii Q-Tenberg
- Generacja wydruków HTML za pomocą modulu QM-THTML
|
tak
|
tak
|
tak
|
Zadania firmowe
- Baza tematów
- Baza zadań organizowanych w tematy
- Lista uwag do zadania
|
|
tak
|
tak
|
Moduł konfiguracyjny
- Zarządzanie ustawieniami indywidualnymi pracowników
- Zarządzanie ustawieniami stacji roboczych
- Zarządzanie ustawieniami systemu względem systemów
operacyjnych
- Globalne ustawienia systemu
|
tak
|
tak
|
tak
|
- Ustawienie domyślnych aplikacji zewnętrznych
- Definiowanie szablonów dokumentów
|
|
tak
|
tak
|
Moduł użytkowników QM-Users
- Logowanie do systemu
- Zarządzanie użytkownikami i grupami użytkowników
- Zmiana haseł użytkowników
- Operowanie na rejestrach parametrów użytkowników
|
tak
|
tak
|
tak
|
Prawa dostępu
- QM-RightsAccess - ustawianie uprawnień do funkcji programu
|
|
|
tak
|
- Konfiguracja specyficznych praw dostępu do danych
|
Opcja |
W dobie Internetu coraz wyraźniej odczuwa siłę informacji. Istotne
jest, aby informacja była nie tylko precyzyjna, ale również szybko i
łatwo dostępna. System Q-CRM 3000 postawił fundamentalny krok w tym
kierunku poprzez wykorzystanie technologii QS-ViaNet.
Pozwala ona na przeniesienie dużego zakresu funkcjonalności aplikacji
ciężkiej na warstwę prezentacji przeglądarki internetowej. Zachowany
jest przy tym ogólny wygląd i logika aplikacji, co odróżnia systemy tej
technologii od prostych serwisów internetowych.
Obecnie istnieje możliwość wyboru akcji z wielopoziomowego
menu, podglądu danych w ramach całej aplikacji oraz sporządzania
wydruków HTML. Dodatkowo dostępna jest edycja danych w niektórych
ekranach. Wersja jest regularnie uaktualniana wraz z postępem
technologii QS-ViaNet.
Obecna skórka wykorzystuje język Javascript w implementacji zgodnej z
przeglądarką Microsoft Internet Explorer 6.0. Dostępne są również inne
skórki, w szczególności wykorzystująca czysty język HTML, co pozwala na
dostęp do systemu za pomocą urządzeń typu Palmtop.
Wersja demonstracyjna systemu Q-CRM 3000 dostępna jest przez
Internet. Jeśli byliby Państwo zainteresowani tym
rozwiązaniem prosimy o mailowy kontakt w celu uzyskania szczegółów
dostępu do wersji. Ze względu na duże obciążenie naszego serwera w
godzinach szczytu zalecane jest oglądanie wersji np. w godzinach
wieczornych.
Ekrany korespondujące
Na łamach prasy fachowej toczy się dyskusja o wyższości
aplikacji
internetowych (tzw "lekki klient") nad aplikacjami lokalnymi (tzw.
"ciężki klient"). Dyskusja ta przypomina satyryczną dyskusję "O
wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy".
Zarówno jedno rozwiązanie jak i drugie ma swoje
plusy i minusy - a technologia Q-Line 3000, jak do tej pory chyba jedyna
na świecie, pozwala na sprawne korzystanie ze wszystkich zalet
równocześnie.
Dzięki zastosowaniu technologii Q-Line 3000 i
rozwiązania konstrukcyjnego QS-ViaNet program Q-CRM 3000 może
funkcjonować zarówno w sieci lokalnej oraz w internecie - jeżeli takie
są potrzeby nawet jednocześnie
Wybrana funkcjonalność może być również udostępniona na
urządzeniach przenośnych PDA znanych ogólnie jako Palm Topy.
W ramkach poniżej przedstawimy krótką charakterystykę
okien lokalnych i przeglądarkowych.
|
Okno ciężkiego klienta
- Program zainstalowany jest lokalnie i
niedostępny z zewnątrz
- Program działa szybko i sprawnie
- Program bez ograniczeń udostępnia wszystkie
swoje możliwości
|
Okno przeglądarki internetowej
- Program
(lub jego wybrane funkcje) dostępny jest z każdego miejsca na Ziemi
połączonego z internetem. Nawet z kafejki internetowej na wyspach
Pacyfiku
- Prędkość działania bardzo zależy od "stanu
łącza"
i obciażenia sieci - na czym to polega wie każdy kto obsługuje swój
internetowy rachunek bankowy
- Niektóre skomplikowane ekrany są niestety
"okrojone" do możliwości przeglądarki internetowej
- Program "od razu" działa z urządzeniami
mobilnymi wyposażonymi w przeglądarki internetowe
|
Integracja
z innymi systemami
System Q-CRM 3000 obsługuje zarządzanie kontaktami z klientami.
Jednak w wielu sytuacjach
wygodnie jest mieć dostęp do danych pochodzących z innych systemów
pracujących w firmie. Q-Line 3000 daje taką możliwość. Integrować można
na wiele różnych sposobów. Najczęściej stosowane są następujące:
- "Rozpięcie" Q-CRM'a 3000 na wspólnym z innymi systemami
motorze baz danych np.: PostgreSQL lub Oracle
- Wywoływanie programów obcych bezpośrednio w Q-CRM'ie
3000 np.: Open Office do edycji dokumentów
- Łączenie z innymi systemami naszej firmy
Zgodnie z potrzebami i architekturą systemu dane mogą być
synchronizowane czasowo (np. raz dziennie) lub udostępniane on-line.
Zależnie od profilu i potrzeb firmy najczęściej realizowane są
połączenia:
- z systemami sprzedaży np. Q-Toraga 3000 - systemem do
kompleksowej obsługi gospodarki magazynowej, sprzedaży towarów i usług
- z systemami przeznaczonymi dla stacji serwisowych i
firm naprawczych np. programem Q-Serwis 3000
Integracja może prowadzić od systemów luźno powiązanych do silnie
współpracujących. Może ona dotyczyć m.in.:
- Eksportu/importu lub uwspólnienia danych klientów
- Uwidocznienia należności, obrotów lub faktur
skojarzonych z klientem
- Eksportu/importu lub uwspólnienia danych pracowników
- Uwidocznienia rozliczeń z pracownikami
- Możliwości przeglądu stanu magazynu (cenne np. w pracy
handlowca)
W przypadku systemów innych producentów możliwa jest integracja w
podobnym zakresie. Jej stopień zależy od możliwości komunikacji z
systemem zewnętrznym. Przykładowe sposoby komunikacji:
- Eksport/import pliku w odpowiednim formacie (np. CSV,
MS Excel)
- Dostęp do bazy danych programu spełniającej standard
ODBC
- Inne rozwiązania związane ze specyfiką programu
Zgodnie z naszymi doświadczeniami integracja najczęściej dotyczy
systemów sprzedaży i polega na synchronizacji danych klientów oraz
uwidocznieniu należności i faktur w systemie Q-CRM 3000.
Atuty
systemu
W porównaniu z konkurencyjnymi rozwiązaniami Q-CRM 3000
charakteryzuje się następującymi korzyściami:
Bardzo wysoki współczynnik funkcjonalności do ceny |
|
Q-CRM 3000realizuje zadania związane z pozyskiwaniem, bieżącym
prowadzeniem spraw
oraz utrzymaniem klientów. Jest zaprojektowany jako gotowy standard o
możliwościach, które są typowe dla średnich i małych przedsiębiorstw.
To powoduje, że za stosunkowo niską cenę użytkownik otrzymuje produkt
bardzo zaawansowany technologicznie i funkcjonalnie. |
Przejrzysta logika pracy |
|
Szata graficzna i kolorystyka ułatwia pracę w systemie.
Interfejs i obsługa są identyczne we wszystkich modułach składowych.
|
Swoboda rozbudowy |
|
Technologia Q-Line 3000 zapewnia możliwość dalszego
rozwoju programu. W razie potrzeby
przeszkolony użytkownik lub jego informatyk może sam dostosować
fragmenty aplikacji do nowych wymagań.
|
Łatwość integracji z innymi systemami |
|
Technologia Q-Line 3000 umożliwia dostęp do wielu typów
źródeł danych zachowując elastyczność w tworzeniu systemów
heterogenicznych.
Program może współpracować z różnymi motorami baz
danych takimi jak np.:
- Nasz rodzimy serwer baz danych Q-SEP
- Darmowy serwer PostgreSQL
- Profesjonalny serwer Oracle
- ...
Do obsługi różnego rodzaju dokumentów Q-CRM może
wykorzystywać programy zewnętrzne takie jak np.:
|
Informacje dotyczące płatności i sposobu wysyłki:
- Program jest oryginalny, zapakowany w pudełko
- Formy płatności : przedpłata na konto bankowe. Numer konta zostanie podany wraz z potwierdzeniem dokonania przez Państwa zakupu.
- Po potwierdzeniu wpłaty program zostaje wysłany pocztą priorytetową jeszcze tego samego dnia (dni robocze).
- Na zakupiony towar wystawiamy fakturę (dołączona do przesyłki).
MatSol - Usługi Informatyczne
- Nowa Góra 133
- 32-065 Krzeszowice
- tel./fax 012 [zasłonięte] 62
- GSM +48 [zasłonięte] 438 845
- GSM +48 [zasłonięte] 438 854