Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Prognozowanie w zarządzaniu... [nowa]

28-01-2012, 0:02
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 52.10 zł     
Użytkownik TechBook
numer aukcji: 2019412683
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 6   
Koniec: 25-01-2012 09:59:52
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Wydawnictwo:wolters kluwer polska
Wymiary: 168 x 240 mm
Ilość stron:320
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]52669
Wymiary: 168 x 240 mm
Rok wydania: 2009
Opis:

Prognozowanie - jako jeden ze środków wykorzystywanych w procesie planowania - nabiera szczególnego znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem, ponieważ złe antycypowanie przyszłych trendów może być niszczące dla firmy. Niezwykle istotne są pod tym względem informacje o przyszłej sytuacji zarówno przedsiębiorstwa, jak i jego otoczenia, które zmniejszają lukę informacyjną, Autorzy podręcznika omówili w nim metody prognozowania, które ich zdaniem mogą znaleźć najszersze zastosowanie w przedsiębiorstwie. Przy ich wyborze kierowali się ocenami formułowanymi przez menedżerów oraz własnymi doświadczeniami, Całość stanowi kompleksowy przegląd podstawowych zagadnień związanych z tą ważną dziedziną zarządzania, do których należą:znaczenie prognozowania dla przyszłości przedsiębiorstwa, przebieg procesuprognostycznego, eksploracja danych prognostycznych i ich analiza, zastosowanie odpowiednich rodzajów oprogramowania, metody prognozowania sprzedaży oparte na wykrytych prawidłowościach, stosowane modele formalne i nieformalne oraz wykorzystanie opinii ekspertów, sposoby integracji modeli prognostycznych, korygowania prognoz i ich monitorowania, prognozowanie finansowe w przedsiębiorstwie, metody oceny retrospektywnej i prospektywnej sytuacji finansowej oraz prognozowania bankructwa, Uzupełnieniem omawianych metod są liczne przykłady ich zastosowania, w większości z wykorzystaniem programu STATISTICA. Podręcznik zawiera więc cenny materiał zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, jak i menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.



Spis treści:

O autorach
Wstęp
Część I. Wprowadzenie
1.Prognozowanie w przedsiębiorstwie
1.1. Znaczenie prognoz w zarządzaniu przedsiębiorstwem
str 13
1.2. Podstawy prognozowania
1.3. Prognozowanie - podstawowe pojęcia
1.4. Proces prognostyczny
2.Eksploracja danych prognostycznych
2.1.Pojęcia i zadania eksploracji danych
2.2.Statystyczna obróbka danych
2.2.1.Czyszczenie danych
2.2.2.Przekształcanie danych
2.3.Eksploracyjna analiza danych
Część II. Prognozowanie wielkości sprzedaży
3.Pojęcie i procedura prognozowania sprzedaży
4.Prognozowanie na podstawie prawidłowości występujących w sprzedaży
4.1.Modele formalne I rodzaju
4.1.1.Modele szeregów czasowych
4.1.2. Modele szeregów czasowych ze stałym poziomem
4.1.3. Modele szeregów czasowych z trendem
4.1.4. Modele szeregów czasowych z wahaniami sezonowymi
4.1.5. Modele szeregów czasowych z wahaniami cyklicznymi
4.1.6.Modele ARMA i ARIMA
4.2.Modele formalne II rodzaju
5.Prognozowanie na podstawie prawidłowości występujących pomiędzy sprzedażą a innymi zjawiskami
5.1. Modele formalne I rodzaju
5.1.1. Modele ekonometryczne
5.1.2. Drzewa regresyjne
5.1.3. Modele analogowe
5.1.4. Modele ze zmiennymi wiodącymi
5.1.5. Testy rynkowe
5.2.Modele formalne II rodzaju
6.Modele nieformalne
6.1.Prognozowanie na podstawie opinii osób bezpośrednio zajmujących się sprzedażą
6.2.Prognozowanie na podstawie opinii kierownictwa przedsiębiorstwa
6.3.Prognozowanie na podstawie opinii ekspertów spoza przedsiębiorstwa
6.4.Prognozowanie na podstawie badań intencji nabywców
6.5.Prawdopodobieństwo subiektywne
7.Integracja modeli formalnych z ocenami ekspertów. Monitorowanie prognoz
7.1.Integracja modeli formalnych z ocenami ekspertów
7.1.1.Kombinacja prognoz
7.1.2.Korygowanie prognoz budowanych na podstawie modeli formalnych I rodzaju
7.1.3.Konstruowanie prognoz na podstawie modeli formalnych II rodzaju
str. 222 7.1.4.Wybór sposobu integracji
7.2.Monitorowanie prognoz
Część III. Prognozowanie w ocenie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
8.Ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
8.1. Pojęcia wstępne
8.2. Źródła danych
8.3. Metody oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
8.3.1. Analiza wskaźnikowa
8.3.2. Inne metody oceny sytuacji finansowej
9.Prognozowanie i symulacje finansowe w przedsiębiorstwie
9.1.Przedmiot i cel prognozowania finansowego w przedsiębiorstwie
9.2. Procedura prognozowania i symulacji finansowych
9.3. Metody prognozowania finansowego
9.3.1. Budżetowanie
9.3.2. Metoda procentu od sprzedaży i jej warianty
9.4.Przykłady zastosowań metod prognozowania finansowego
9.4.1. Budżet gotówki
9.4.2. Sprawozdania finansowe pro forma
10.Prognozowanie bankructwa przedsiębiorstw
10.1. Istota prognozowania bankructwa
10.2. Etapy budowy modeli prognozowania bankructwa
10.3.Wykorzystanie analizy dyskryminacyjnej do prognozowania bankructwa przedsiębiorstw
Tablice statystyczne
Bibliografia
Indeks

Zobacz nasze pozostałe aukcje

Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

Zapraszam serdecznie.