Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Profesjonalny Stojak Serwisowy

15-06-2015, 0:14
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 250 zł     
Użytkownik konradkwasnik
numer aukcji: 5437569667
Miejscowość Krosno
Wyświetleń: 69   
Koniec: 15-06-2015 00:13:23

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 14.00 [kg]
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Cześć,

 

Przedmiotem aukcji jest wykonany przez mnie Stojak Serwisowy. Sprzęt uważam za w pełni profesjonalny z wszystkimi tego zaletami i wadami (o tym poniżej).

 

Zachęcam do zapoznania się ze szczegółami i do zakupu, bo to prawdziwa okazja. Cenę ustaliłem na niewiele wyższym poziomie od "chińskich zabawek".

 

Impuls do zaprojektowania i skonstruowania stojaka wziął się z konieczności: po zakupie chińskiego produktu za około 200 zł - stwierdziłem, że prawie do niczego się nie nadaje (nawet przy czyszczeniu łańcucha bujało "jak na morzu").

Po jakimś czasie, miałem swój stojak, z którego jestem bardzo zadowolony i bez którego nie wyobrażam sobie już pracy przy rowerze (a także innych prac, bo wykorzystuje go też do innych celów).

 

Głównym założeniem projektowym była: sztywność.

 

Inne założenia projektowe:

- Solidność i wytrzymałość (wiąże się z poprzednim)

- 3 punkty podparcia dla podstawy (,ponieważ taka konstrukcja jest stabilna nawet na nierównym podłożu)

- Płynna regulacja i pewne blokowanie: wysokości roweru i jego położenia obrotowego

- Możliwość złożenia stojaka

- Możliwość przykręcenia półki / tacki (np. na narzędzia, części) – klient ma możliwość zaprojektować taką jak chce, ale musi ją wykonać we własnym zakresie, projekt uwzględnia jedynie uchylne ramię i obrotowy podest)

- Realna cena

 

 

Parametry techniczne

Regulacja wysokości: 105 – 185 cm

Zakres średnic chwytanych rur: fi 20 – 65 mm

Obciążenie bezpieczne: 40 kg (w położeniu poziomym chwytaka)

Waga: 13 kg

Powłoka lakiernicza: podkład + farba akrylowa

 

(Zachęcam do porównania powyższych danych z innymi stojakami dostępnymi na rynku).

 

 

Zalety

 

+ Duża sztywność

+ Duża stabilność

+ Solidność użytych materiałów

+ Duży zakres regulacji

+ Duży udźwig

+ Ramię półki, do którego można przymocować półkę, zgodną z własnymi preferencjami

+ Cena - ustalą ją sami Allegrowicze, ale myślę, że jeśli ktoś ma wydawać swoje ciężko zarobione 200 zł i kupować "chińską zabawkę", to lepiej dołożyć trochę i mieś solidny sprzęt na całe życie; myślę, że za takie parametry w stojaku konkurencji kosztowałyby około 1000 zł

 

Wady:

- Duża waga (– jest to raczej konstrukcja stacjonarna, choć osobiście często przenoszę swój stojak, waży tyle co przeciętny rower)

- Aby złożyć stojak, należy wykręcić kilka śrub i poluzować kilka innych (nie jest to tak szybkie jak systemy u konkurencji, ja swojego stojaka nigdy nie składam, stawiam go w kącie, gdyż jego konstrukcja oparta jest na bazie kąta prostego właśnie)

- Z uwagi na swoją funkcję, rura pionowa mniejsza nie jest pokryta lakierem (podczas regulacji powinna czysta, można ją co jakiś czas pokrywać lekkim środkiem smarującym, aby nie korodowała pod wpływem wilgoci z powietrza)

 

 

O sztywności i mocowaniu roweru

 

Dlaczego sztywność i dobre mocowanie roweru było dla mnie priorytetem? Ponieważ, znacznie ułatwia to pracę. Serwisant zamiast walczyć z „falującym” w stojaku rowerem, może całą swoją koncentrację poświęcić na pracę.

Można w pewnym uproszczeniu powiedzieć, że sztywność mocowania będzie tak dobra, na jaką pozwoli najsłabsze ogniwo stojaka. Czyli, np. jeśli w stojaku będzie jedno słabe połączenie, to właśnie w nim będzie się uginać całość i powodować kołysanie roweru (stąd zastosowanie połączeń śrubowych).

 

Niestety, łapiąc rower w jednym punkcie, nie jesteśmy w stanie uzyskać „sztywności absolutnej”. To byłoby bliskie realizmowi w przypadku kilku punktów podparcia roweru (np. na stoliku serwisowym).

 

W stojaku mojej konstrukcji, rower można chwytać na kilka sposobów:

1) za „sztycę” siodełka (najbardziej profesjonalnie – brak ryzyka odciśnięcia śladu na ramię – nie najlepszy rozkład sił, ale konstrukcja sobie z tym radzi)

2) za rurę górną (dobry rozkład sił, ale możliwe jest zablokowanie linek, jeśli tamtędy biegną, w normalnych okolicznościach lakier ramy nie powinien ucierpieć, bo chwytak stojaka jest wyłożony dobrej jakości gumą, inna sprawa, jeśli rower wyśliźnie się przed zakręceniem chwytaka)

3) za inną rurę ramy wg. upodobań serwisanta lub/i konstrukcji ramy

 

 

Na zakończenie

Dziękuję za poświęcenie czasu na zapoznanie się z moim projektem.

 

 

Pozdrawiam

 

Kontakt

Konrad Kwaśnik

[zasłonięte]@gmail.com

[zasłonięte]511-33-22

 

F.P.H.U. „Evi” Konrad Kwaśnik

Bóbrka 149, 38-458 Chorkówka

NIP: 684[zasłonięte]6815

 

REGON: 180[zasłonięte]615

 

 

>