Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Profesjonalny ponton KL290 nowość tylko 25kg

24-05-2014, 0:18
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 2 520 zł     
Użytkownik piasbog
numer aukcji: 4248814424
Miejscowość Łomża
Wyświetleń: 107   
Koniec: 24-05-2014 00:16:04

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 26.00 [kg]
Marka: Inna marka
Dodatkowe wyposażenie: Wiosła
Dopuszczalne obciążenie [kg]: 510 [kg]
Waga [kg]: 24.00 [kg]
Długość [cm]: 290 [см]
Szerokość [cm]: 135 [см]
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Pontony lekkie KLight

Nasza wieloletnia współpraca z wędkarzami i podróżnikami zaowocowała zaprojektowaniem i wyprodukowaniem pontonów lekkich. To rozwiązanie wykonane jest ze sprawdzonego w serii HSD materiału morskiego o zweryfikowanej przez 14 lat trwałości. Jednocześnie pontony są bardzo lekkie, ważą ok 25kg dzięki temu są doskonałe dla osób które z różnych względów nie mogą dźwigać a potrzebują profesjonalnego rozwiązania na dzikie wody 

 

Pontony o długościach 250, 270, 290, 320, 360, 380, 420 na naszych aukcjach allegro

 

Jest to model dla podróżników i wędkarzy szukających bardzo trwałego i stabilnego pontonu o niewielkiej wadze, łatwego do przenoszenia i transportu nawet małym samochodem. Ponton został specjalnie zaprojektowany aby spełnić te wymagania, ma stożkowe rozszerzające się do rufy borty, podłogę z airmaty, 2 przesuwne aluminiowe ławeczki, aluminiowe wiosła, pawęż do silnika 8,2KM. Ten typ pontonu został sprawdzony w Australii w sezonie 2012 a w 2013 został wprowadzony do naszej oferty. Jednostki te doskonale sprawdziły się na jeziorach i rzekach w Polsce i Słowacji,  dobrze radziły sobie w Wenecji oraz w Paryżu na Sekwanie. W pontonie KL290 jest stosunkowo dużo miejsca, porównywalnie do pontonu HSD320. Ponton jest co prawda trochę węższy, ale wewnątrz jest dłuższy. Dodatkową przestrzeń uzyskano projektując obłe zakończenia stożkowych bort co umożliwiło przesunięcie deski pawężowej do tyłu w porównaniu do klasycznych rozwiązań. Ponton wchodzi w ślizg z silnikiem 4kM. Charakterystyczną cechą w porównaniu do konstrukcji tradycyjnej jest brak killa przez co ponton będzie trochę "myszkował", jest to jednak akceptowalne zachowanie, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę wyżej wymienione zalety.

 

 Co wyróżnia naszą ofertę od konkrencji:

  • 14 lat na rynku pod tą samą nazwą
  • Doskonały materiał i jakość wykonania pontonów
  • Pisemna gwarancja i certyfikat jakości CE z każdym pontonem
  • Zakończenia bort polepszające ślizg do 20%
  • Porządne torby/plecaki transportowe
  • Wprowadzamy nowe, ale sprawdzone rozwiązania
  • Bogata oferta akcesorii dodatkowych w rewelacyjnych cenach 

Akcesoria do tego pontonu, dostępne na naszych aukcjach allegro

  • automatyczna pompka elektroniczna z regulacją ciśnienia - 330zł

Doskonały ponton o uznanej jakości sprzedawany również pod marką:  Seamaster, Aristocraft.  Ponton jest wykonany z super mocnego materiału PVC coated fabric &Hypalon 1100. posiada kategorię żeglugi D,certyfikat CE, pawęż do silnika o mocy 8,2KM, 3 komory z przeponami, dmuchaną podłogę typu airmat wklejoną na stałe. W zestawie 1 torba transportowa, pompka, wiosła, lina cumownicza, 2 ławeczki, zestaw naprawczy. Ponton jest w kolorze jasno-szarym bardzo ładny i praktyczny.  Na ponton wystawiana jest pisemna 3 letnia pełna gwarancja (materiał, klejenia). Prowadzimy pełny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny.

 

Jak wybrać dobry ponton (Uwaga – tekst chroniony prawem autorskim) 

A. Kolor pontonu 

Kolor pontonu ma duże znaczenie dla jego trwałości, szczególnie gdy nasza łódź będzie wystawiona na długotrwałe działanie promieni słonecznych. Łodzie ratunkowe na jachty pełnomorskie są zazwyczaj całkowicie białe lub jasnoszare. Biały kolor odbija promienie słoneczne, co zapobiega nagrzewaniu się komór i nadmiernemu wzrostowi ciśnienia. W naszych szerokościach praktycznie każdy kolor spełni swoje wymagania za wyjątkiem czarnego. Czarny kolor absorbuje promienie słoneczne, przez co boje bardzo mocno nagrzewają się grążąc poparzeniem lub nawet uszkodzeniem. Czasami po kilku latach klejone lub zgrzewane miejsca całkowicie czarne ulegają poważnym uszkodzeniom. Należy więc wystrzegać się pontonów w których elementy komór powietrznych w części nawodnej są czarne – zresztą chyba żadna firma nie produkuje pontonów w tym kolorze. Do wędkowania na wodach w Polsce dobrze spisują się pontony zielone, szare, ciemno szare, jasne byle nie w znaczącej części czarne.. Natomiast na morza południowe zdecydowanie polecam pontony w tonacji jasnej. Ciemniejsze dodatki nie powinny zajmować  więcej niż 10% powierzchni pojedynczej boi w części nawodnej. 

B. Typ podłogi 

Listwowa (slatted) - podłoga panelowa (model HSS). Podłoga wykonana w tej technologii umożliwia bardzo szybkie składanie i rozkładanie pontonu, powoduje że cała konstrukcja jest lekka i bardzo dobrze współpracuje z silnikami elektrycznymi i spalinowymi mniejszej mocy – stąd modele te są chętnie wybierane przez wędkarzy. W dobrych pontonach (tak jak HSS Info-Media) podłoga tego typu jest wklejona nieco głębiej w boje pontonu o średnicy 42cm, co zapewniają dobrą stabilność i sterowność pontonu. Dzięki niewielkiemu zanurzeniu pontony te dobrze się spisują na jeziorach śródleśnych, zamulonych. 

Drewniana w ramkach aluminiowych– sprawdzona konstrukcja, doskonała do turystyki i sportów wodnych, często  wybierana  przez wędkarzy, łatwa w utrzymaniu i bardzo mocna. Koniecznie powinna być wykonana ze sklejki wodoodpornej dodatkowo zaimpregnowana lakierem, tak jak w modelach HSD, HSM. Do pontonu z tą podłogą łatwo zamontować konsolę sterową.

AirMat – rewelacyjna podłoga wykonana z włókien poliestrowych, ma najlepsze cechy podłogi tradycyjnej tj. dmuchany kill, przestrzeń pomiędzy dnem a podłogą zbierającą wodę. Bardzo lekka i wytrzymała, ponton z tą podłogą mieści się w jednej torbie i jest o 30% lżejszy od tradycyjnego, można go b błyskawicznie rozłożyć i złożyć. Dla aktywnych podróżników, fotografów. Mając ten ponton z uwagi na łatwość przystosowania będziesz go używał znacznie częściej niż tradycyjnego. Do pontonu z tą podłogą można zamontować konsolę sterową.

Aluminium – podłoga o największej wadze, ale i wytrzymałości. Ponton z podłogą aluminiową warto kupić gdy przewozi się nim duże, twarde, ciężkie przedmioty. Polecam amatorom nurkowania i w dużych pontonach powyżej 360cm długości. Do pontonu z tą podłogą łatwo zamontować konsolę sterową.

RIB – pontony z tą podłogą łatwo jest wprowadzić i utrzymać w ślizgu przy stosunkowo małej mocy silnika. Najlepsze dla osób pragnących „poszaleć” na wodzie, oraz szybko zwiedzić duże odległości. Lekkie pontony RIB typu HSR łatwo daje się przewozić na bagażniku dachowym, po złożeniu jest o połowę mniejszy od zwykłej łódki, jednak stosunkowo większy od standardowych pontonów. Pontony HSR to profesjonalne RIBy z konsolą – dla tych którzy już wiedzą co to sportowy ślizg.

B. Materiał i jego wytrzymałość 

O wytrzymałości mechanicznej decyduje warstwa środkowa w moich pontonach jest to a poliester, ale niestety może być to zwykła bawełna. Ważna też jest gęstość splotu. Jakość siatki poliestrowej ma bezpośredni wpływ na ciśnienie robocze pontonu. Obecnie dobre pontony mają ciśnienie robocze 0,25-0,3 Bara. Poniżej 0,2 bara (atm)  to już cerata a nie porządny ponton. Zewnętrzna warstwa musi być odporna na promieniowanie UV. Jest to wada większości pontonów sprzedawanych na naszym rynku wykonanych z materiału Chińskiego. Pontony Info-Media są wykonane z najwyższej jakości materiało produkowanego w Niemczech lub Francji. Należy też unikać pontonów zgrzewanych, to tanie rozwiązanie do sprzętu basenowego.  
C. Powłoka hypalon czy PCV
Hypalon to tylko wierzchnia warstwa kompozytu. O wytrzymałości mechanicznej decyduje warstwa środkowa, dobry ponton może być wykonany z PVC ale z dobrą wewnętrzną siatką poliestrową. Wyższością hypalonu nad PCV jest większa odporność na oleje, rozpuszczalniki i promieniowanie UV.

D. Gramatura
W sposób przybliżony można ocenić jakość standardowego pontonu po gramaturze. Taki ponton musi ważyć ok. 20 kilogramów na metr długości. Wiem, że to jest duże uproszczenie, ale jeśli ponton 3,2-metrowy waży mniej niż 50kg to nie warto sobie nim głowy zawracać. Oczywiście należy wziąć pod uwagę typ podłogi, dla aluminiowej +10%, dla airmaty – 25%. Pontony HSD i HSM sporo ważą (tak jak Hondy, Yamahy czy Suzuki), ale wynika to z grubego materiału, podwójnych warstw łączeniowych, przeponowych komór.
E. Pontony super lekkie
Specjalną konstrukcją są pontony super lekkie KingLight. W pontonach tych podłogą jest airmata. Jest to bardzo trwałe i praktyczne rozwiązanie do zastosowań mobilnych. Taki ponton waży połowę standardowego przy zachowaniu pełnej trwałości i wytrzymałości.

 F. Certyfikaty i tabliczka znamionowa

Obecnie zgodnie z prawem UE do kożdego pononu musi być dołączony certyfikat zgodności potwierdzający jakość produkcji. Tabliczka znamionowa jest często weryfikowana przez straż morska (często w Chorwacji). Ważne też jest posiadanie klasy morskiej C (lub D dla wypraw śródlądowych) oraz certyfikatu CE który obowiązuje w całej UE, a w praktyce jest standardem światowym bezpiecznego użytkowania. Zwróć uwagę, że większość certyfikatów USA jest znacznie łagodniejsza od wymagań europejskich. Jeśli nie chcesz mieć zepsutego urlopu przez straż morską zadbaj, aby Twój sprzęt był legalny. Moje pontony mają wszystkie wymagane certyfikaty, łącznie klasą morską C, wyspecyfikowane na tabliczce znamionowej. (Wszystkie pontony sprzedawane przez mnie o długości powyżej 3m mają certyfikat morski C potwierdzony badaniami w UE instytucie Giordano).

G. Zagadka ładowności 

Jeśli  ponton o długości 3,2 m ma ładowność 3,5 osoby czyli tyle ile dobry ponton 2,7 to świadczy o złej jakości materiałów lub słabym teście bezpieczeństwa np. mała liczba komór, brak przepon wyrównujących ciśnienia. Wszystkie pontony dobrej jakości maja podobne ładowności tzn. 2,7 - 3,5os. osoby; 2,9 - 4os. 3,2 - 4,5os. 3,6 - 5,5os. W dobrze zaprojektowanych pontonach lekkich liczba osób jest taka sama. Wynika to przede wszystkim z jakości materiałów i warunków przeprowadzenia certyfikacji. Jeśli jeszcze uwzględnisz, że aby wprowadzić ponton w ślizg zapotrzebowanie na moc rośnie logarytmicznie (ok. 6KM dla 290cm) rozważ czy lepiej kupić "kapcia" czy porządny sprzęt. Powyższe nie dotyczy pontonów sportowych RIB, gdzie liczba osób jest dobierana do stabilności w szybkim ślizgu.

 

Idealny sprzęt zarówno na jeziora mazurskie jak i plaże w Chorwacji

Ponton jest nowy, oryginalnie zapakowany. Przed wysyłką sprawdzana jest zgodność ze specyfikacją.

 

Pontony wystawowe można obejrzeć w firmie Info-Media (np. po drodze na mazury)

Informacje o firmie:

Firma Info-Media powstała w 1999 roku. Przez prawie 15 lat działalności na rynku staliśmy się cenionym partnerem dla klientów detalicznych i przedsiębiorstw branży turystyczno sportowej. W nasze pontony wyposażamy jednostki straży rybackiej, wyprawy międzynarodowe i koła badawcze oraz instytuty naukowe. Firma mieści się na mazurach w widłach Narwii i Biebrzy. Doradzamy jako praktycy i pasjonaci wędkarstwa jak i turystyki wodnej – zaufaj profesjonalizmowi.

 

Przedmiotem aukcji jest ponton z wyposażeniem wyspecyfikowanym poniżej. Widoczne na zdjęciach gondola, silnik, drabinka, układ sterowania nie są przedmiotem tej aukcji.  

 

Wyposażenie:

  • Ponton KL290AirMat
  • Obrotowe dulki
  • 2 aluminiowe wiosła  
  • Pawęż do silnika 8,2KM   
  • 2 ławeczki  przesuwne
  • 2 zewnętrzne trzymaki na wiosła  
  • Pompka z funkcją dmuchania airmaty
  • Zestaw naprawczy  
  • Plecak transportowy
  • Podłoga airmat

 Właściwości pontonu KL290AirMat

  • Certyfikat CE
  • Klasa morska D (pisemny certyfikat zgodności)
  • Budowany zgodnie z ISO9001  
  • Brak efektu parcienia po zimie... wielosezonowy  
  • Kolor: jasno-szary  
  • Wysokiej jakości poliester z ultra-wytrzymałą warstwą wewnętrzną 0,9mm 1100g/m2
  • 3 komory z przeponami + dmuchana podłoga airmat
  • Przepony międzykomorowe wyrównujące ciśnienie między komorami  
  • Ręcznie zgrzewane i taśmowane komory w celu uzyskania maksymalnej wytrzymałości  
  • Zawory o zaawansowanej konstrukcji (double-lock) zapewniające łatwe napełnianie i opróżnianie komór z dodatkową przykrywką  
  • Średnica komór 40cm  
  • Ciśnienie robocze komór 0,25bar (atm), podłoga 0,8   
  • Pawęż do silnika 8,2KM  
  • Ładowność 510kg  
  • Certyfikat na 4osoby 
  • Długość / Szerokość / Waga / Ładowność: 290cm / 135cm / 25Kg / 510 Kg
  • Wymiary opakowania 90*50*30 

Po wylicytowaniu, koniecznie wyślij mejla potwierdzającego na adres info-[zasłonięte]@pontony-kajaki.pl 

Udanych zakupów !

 

Informacje techniczne:

  • pontony są wysyłane kurierem UPS, DPD
  •  na życzenie wystawiamy faktury VAT
  • z każdym pontonem pisemny certyfikat CE
  • oferowany towar jest nowy, nie używany, oryginalnie zapakowany

 

 

Info-Media S.C.

 

Łomża 18-400

ul.Cegielniana 3

e-mail:info-[zasłonięte]@pontony-kajaki.pl (preferowany kontakt)

tel/fax 86 [zasłonięte]9166  kom. 503[zasłonięte]744 (8.00-9.00 i 17.00-20.00)

Konto nr: 15 1500 [zasłonięte] 1[zasłonięte]5331502 [zasłonięte] 326700