Profesjonalny sportowo wędkarski ponton HSM320AL z podłogą aluminiową, 3 lata pełnej gwarancji, model dostosowany do silnika 15KM, certyfikat CE dla kategorii morskiej C w renomowanym instytucie Giordano. Jakość potwierdzona 14 letnią tradycją na rynku.
Pontony o długościach 270, 290, 320, 360, 380 na naszych aukcjach allegro
Jest to model dla profesjonalistów - wędkarzy korzystających z pontonu przez cały rok, w trudnych warunkach jest bardzo stabilny i bezpieczny. Na tej jednostce doskonale uprawia się spinning w pozycji stojącej, można wygodnie usiąść na krześle wędkarskim, w zestawie 2 przesuwne ławeczki drewniane. Turystycznie do Chorwacji lepiej wybrać podłogę drewnianą lub airmatę.
Co wyróżnia naszą ofertę od konkurencji:
Akcesoria do tego pontonu, dostępne na naszych aukcjach allegro
Doskonały ponton o uznanej jakości sprzedawany również pod marką: SilverMarine, Seamaster, Aristocraft. Ponton jest wykonany z super mocnego materiału PVC coated fabric &Hypalon 1100. posiada kategorię żeglugi C (morska), certyfikat CE, pawęż do silnika o mocy 15KM, 3 komory z przeponami + dmuchany kil, pełną drewnianą w ramkach aluminiowych. W zestawie 2 torby transportowe, pompka, wiosła, lina cumownicza, 2 ławeczki, zestaw naprawczy, D-ringi ze stali nierdzewnej. Ponton jest w kolorze jasno-szarym z szarymi dodatkami - bardzo ładny i praktyczny, najlepszy na ryby i Chorwackie morze.
Na ponton wystawiana jest pisemna 3 letnia pełna gwarancja (materiał, klejenia). Prowadzimy pełny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny.
Jak wybrać dobry ponton (Uwaga – tekst chroniony prawem autorskim)
A. Kolor pontonu
Kolor pontonu ma duże znaczenie dla jego trwałości, szczególnie gdy nasza łódź będzie wystawiona na długotrwałe działanie promieni słonecznych. Łodzie ratunkowe na jachty pełnomorskie są zazwyczaj całkowicie białe lub jasnoszare. Biały kolor odbija promienie słoneczne, co zapobiega nagrzewaniu się komór i nadmiernemu wzrostowi ciśnienia. W naszych szerokościach praktycznie każdy kolor spełni swoje wymagania za wyjątkiem czarnego. Czarny kolor absorbuje promienie słoneczne, przez co boje bardzo mocno nagrzewają się grążąc poparzeniem lub nawet uszkodzeniem. Czasami po kilku latach klejone lub zgrzewane miejsca całkowicie czarne ulegają poważnym uszkodzeniom. Należy więc wystrzegać się pontonów w których elementy komór powietrznych w części nawodnej są czarne – zresztą chyba żadna firma nie produkuje pontonów w tym kolorze. Do wędkowania na wodach w Polsce dobrze spisują się pontony zielone, szare, ciemno szare, jasne byle nie w znaczącej części czarne.. Natomiast na morza południowe zdecydowanie polecam pontony w tonacji jasnej. Ciemniejsze dodatki nie powinny zajmować więcej niż 10% powierzchni pojedynczej boi w części nawodnej.
B. Typ podłogi
Listwowa (slatted) - podłoga panelowa (model HSS). Podłoga wykonana w tej technologii umożliwia bardzo szybkie składanie i rozkładanie pontonu, powoduje że cała konstrukcja jest lekka i bardzo dobrze współpracuje z silnikami elektrycznymi i spalinowymi mniejszej mocy – stąd modele te są chętnie wybierane przez wędkarzy. W dobrych pontonach (tak jak HSS Info-Media) podłoga tego typu jest wklejona nieco głębiej w boje pontonu o średnicy 42cm, co zapewniają dobrą stabilność i sterowność pontonu. Dzięki niewielkiemu zanurzeniu pontony te dobrze się spisują na jeziorach śródleśnych, zamulonych.
Drewniana w ramkach aluminiowych– sprawdzona konstrukcja, doskonała do turystyki i sportów wodnych, często wybierana przez wędkarzy, łatwa w utrzymaniu i bardzo mocna. Koniecznie powinna być wykonana ze sklejki wodoodpornej dodatkowo zaimpregnowana lakierem, tak jak w modelach HSD, HSM. Do pontonu z tą podłogą łatwo zamontować konsolę sterową.
AirMat – rewelacyjna podłoga wykonana z włókien poliestrowych, ma najlepsze cechy podłogi tradycyjnej tj. dmuchany kill, przestrzeń pomiędzy dnem a podłogą zbierającą wodę. Bardzo lekka i wytrzymała, ponton z tą podłogą mieści się w jednej torbie i jest o 30% lżejszy od tradycyjnego, można go b błyskawicznie rozłożyć i złożyć. Dla aktywnych podróżników, fotografów. Mając ten ponton z uwagi na łatwość przystosowania będziesz go używał znacznie częściej niż tradycyjnego. Do pontonu z tą podłogą można zamontować konsolę sterową.
Aluminium – podłoga o największej wadze, ale i wytrzymałości. Ponton z podłogą aluminiową warto kupić gdy przewozi się nim duże, twarde, ciężkie przedmioty. Polecam amatorom nurkowania i w dużych pontonach powyżej 360cm długości. Do pontonu z tą podłogą łatwo zamontować konsolę sterową.
RIB – pontony z tą podłogą łatwo jest wprowadzić i utrzymać w ślizgu przy stosunkowo małej mocy silnika. Najlepsze dla osób pragnących „poszaleć” na wodzie, oraz szybko zwiedzić duże odległości. Lekkie pontony RIB typu HSR łatwo daje się przewozić na bagażniku dachowym, po złożeniu jest o połowę mniejszy od zwykłej łódki, jednak stosunkowo większy od standardowych pontonów. Pontony HSR to profesjonalne RIBy z konsolą – dla tych którzy już wiedzą co to sportowy ślizg.
B. Materiał i jego wytrzymałość
O wytrzymałości mechanicznej decyduje warstwa środkowa w moich pontonach jest to a poliester, ale niestety może być to zwykła bawełna. Ważna też jest gęstość splotu. Jakość siatki poliestrowej ma bezpośredni wpływ na ciśnienie robocze pontonu. Obecnie dobre pontony mają ciśnienie robocze 0,25-0,3 Bara. Poniżej 0,2 bara (atm) to już cerata a nie porządny ponton. Zewnętrzna warstwa musi być odporna na promieniowanie UV. Jest to wada większości pontonów sprzedawanych na naszym rynku wykonanych z materiału Chińskiego. Pontony Info-Media są wykonane z najwyższej jakości materiało produkowanego w Niemczech lub Francji. Należy też unikać pontonów zgrzewanych, to tanie rozwiązanie do sprzętu basenowego. C. Powłoka hypalon czy PCVHypalon to tylko wierzchnia warstwa kompozytu. O wytrzymałości mechanicznej decyduje warstwa środkowa, dobry ponton może być wykonany z PVC ale z dobrą wewnętrzną siatką poliestrową. Wyższością hypalonu nad PCV jest większa odporność na oleje, rozpuszczalniki i promieniowanie UV.
D. GramaturaW sposób przybliżony można ocenić jakość standardowego pontonu po gramaturze. Taki ponton musi ważyć ok. 20 kilogramów na metr długości. Wiem, że to jest duże uproszczenie, ale jeśli ponton 3,2-metrowy waży mniej niż 50kg to nie warto sobie nim głowy zawracać. Oczywiście należy wziąć pod uwagę typ podłogi, dla aluminiowej +10%, dla airmaty – 25%. Pontony HSD i HSM sporo ważą (tak jak Hondy, Yamahy czy Suzuki), ale wynika to z grubego materiału, podwójnych warstw łączeniowych, przeponowych komór.E. Pontony super lekkie Specjalną konstrukcją są pontony super lekkie KingLight. W pontonach tych podłogą jest airmata. Jest to bardzo trwałe i praktyczne rozwiązanie do zastosowań mobilnych. Taki ponton waży połowę standardowego przy zachowaniu pełnej trwałości i wytrzymałości.
F. Certyfikaty i tabliczka znamionowa
Obecnie zgodnie z prawem UE do kożdego pononu musi być dołączony certyfikat zgodności potwierdzający jakość produkcji. Tabliczka znamionowa jest często weryfikowana przez straż morska (często w Chorwacji). Ważne też jest posiadanie klasy morskiej C (lub D dla wypraw śródlądowych) oraz certyfikatu CE który obowiązuje w całej UE, a w praktyce jest standardem światowym bezpiecznego użytkowania. Zwróć uwagę, że większość certyfikatów USA jest znacznie łagodniejsza od wymagań europejskich. Jeśli nie chcesz mieć zepsutego urlopu przez straż morską zadbaj, aby Twój sprzęt był legalny. Moje pontony mają wszystkie wymagane certyfikaty, łącznie klasą morską C, wyspecyfikowane na tabliczce znamionowej. (Wszystkie pontony sprzedawane przez mnie o długości powyżej 3m mają certyfikat morski C potwierdzony badaniami w UE instytucie Giordano).
G. Zagadka ładowności
Jeśli ponton o długości 3,2 m ma ładowność 3,5 osoby czyli tyle ile dobry ponton 2,7 to świadczy o złej jakości materiałów lub słabym teście bezpieczeństwa np. mała liczba komór, brak przepon wyrównujących ciśnienia. Wszystkie pontony dobrej jakości maja podobne ładowności tzn. 2,7 - 3,5os. osoby; 2,9 - 4os. 3,2 - 4,5os. 3,6 - 5,5os. Wynika to przede wszystkim z jakości materiałów i warunków przeprowadzenia certyfikacji. Jeśli jeszcze uwzględnisz, że aby wprowadzić ponton w ślizg zapotrzebowanie na moc rośnie logarytmicznie (ok. 6KM dla 290cm) rozważ czy lepiej kupić "kapcia" czy porządny sprzęt. Powyższe nie dotyczy pontonów sportowych RIB, gdzie liczba osób jest dobierana do stabilności w szybkim ślizgu.
Idealny sprzęt zarówno na jeziora mazurskie jak i morze w Chorwacji
Ponton jest nowy, oryginalnie zapakowany. Przed wysyłką sprawdzana jest zgodność ze specyfikacją.
Pontony wystawowe można obejrzeć w firmie Info-Media (np. po drodze na mazury)
Informacje o firmie:
Firma Info-Media powstała w 1999 roku. Przez prawie dziesięć lat działalności na rynku staliśmy się cenionym partnerem dla klientów detalicznych i przedsiębiorstw branży turystyczno sportowej. W nasze pontony wyposażamy jednostki straży rybackiej, wyprawy międzynarodowe i koła badawcze oraz instytuty naukowe. Firma mieści się na mazurach w widłach Narwi i Biebrzy. Doradzamy jako praktycy i pasjonaci wędkarstwa jak i turystyki wodnej – zaufaj profesjonalizmowi.
Przedmiotem aukcji jest ponton z wyposażeniem wyspecyfikowanym poniżej. Widoczne na zdjęciach gondola, silnik, drabinka, układ sterowania nie są przedmiotem tej aukcji.
Wyposażenie:
Właściwości pontonu HSM320AL
Po wylicytowaniu, koniecznie wyślij mejla potwierdzającego na adres info-[zasłonięte]@pontony-kajaki.pl
Udanych zakupów !
Informacje techniczne:
Info-Media S.C.
Łomża 18-400
ul.Cegielniana 3
e-mail:info-[zasłonięte]@pontony-kajaki.pl (preferowany kontakt)
tel/fax 86 [zasłonięte]9166 kom. 503[zasłonięte]744 (8.00-9.00 i 17.00-20.00)
Konto nr: 15 1500 [zasłonięte] 1[zasłonięte]5331502 [zasłonięte] 326700